Mam mały wyciek oleju. Jak jadę i trochę przegonię auto to po jakimś czasie z nawiewu leci mi zapach spalonego oleju i pod maską widac jak kapie na te 2 rury co wychodzą z silnika to sie chyba nazywa kolektor wydechowy. W każdym razie jak kapną to olej się gotuje i śmierdzi. Nie jest to duzy wyciek ale na 2 tyś km ubywa mi pół bagnetu. Byłem u mechanika który powiedział ze najprawdopodobniej cieknie z łączenia skrzyni z silnikiem. Czy to możliwe? Skąd jeszcze moze cieknąc? Uszczelke pod głowicą mam raczej wporządku bo płynu mi nie ubywa ani nie ma w nim oleju. Aha w obudowie filtra powietrza w tej rurce od tyłu co wchodzi pojawiły mi się ślady masełka. To normalne? Pod korkiem tez go mam wim ze to normalne jak jeżdze na małych odcinkach ale w filtrze powietrza w tym otworze?
Dodam, że od samego początku jak kupiłem to auto miałem problem z kontrolką oleju, brzęczał jak się rozgrzał w trasie i gasł po przekroczeniu 2tyś obr ale zrobiłem na nim 15 tyś km więc chyba wszystko ok.
Delikatny wyciek oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 596
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
- Lokalizacja: Gidle ERA
- Kontakt:
Delikatny wyciek oleju
Masełko to oznaka niedogrzanego silnika i "wody w oleju". Tego pozbędziesz się więcej jeżdżąc albo wymieniając olej na nowy i więcej jeździć..
A co do oleju kapiącego na kolektor to musisz zlokalizować skąd dokładnie kapie, czyli skrzynia na dól i dobrać się do wałka co wychodzi z silnika i wymienić tam uszczelniacz, pewnie to będzie jego wina. Ale zapewne jest tez więcej przyczyn. Może masz przedmuchy do komory silnika i dlatego ci tam ucieka....
A co do oleju kapiącego na kolektor to musisz zlokalizować skąd dokładnie kapie, czyli skrzynia na dól i dobrać się do wałka co wychodzi z silnika i wymienić tam uszczelniacz, pewnie to będzie jego wina. Ale zapewne jest tez więcej przyczyn. Może masz przedmuchy do komory silnika i dlatego ci tam ucieka....
Druciarstwo - to jest to co kocham ...
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Delikatny wyciek oleju
Proszę mi powiedzieć gdzie w moim silniku znajduje się odma? Czy to właśnie ta rurka co wchodzi z tyłu puchy od filtra powietrza? Bo mi tym wężem do puchy filtra wdmuch uje masełko. Proszę o wskazanie na zdjęciu gdzie to jest bo chce to wyczyścic
Zaznaczyłem kółkiem gdzie jest wejscie tej rurki po zdjęciu pokrywy. Zdjęcie zapożyczone
Pytam o odmę dlatego, ze za każdym razem jak podniosę maskę po jeździe to dziwiło mnie czemu mi bagnet wyskakuje (ale nie wypluwa oleju przez niego) i teraz tutaj na forum czytałem, że jak wyskakuje to odma.
Edit:
Ehh. Cały czas inwestowałem w ten samochód tłumacząc sobie, ze warto bo silnik zdrowy. Nie ubywało mi płynu chłodniczego więc cieszyłem się, że najważniejsza sprawa czyli uszczelka pod głowicą ok. Przed chwilą byłem popatrzec na to gdzie jest ta odma i z ciekawości odkręciłem korek płynu chłodniczego. Zniknęła 1/5 płynu chłodniczego. Do tego poziom oleju na bagnecie ledwo ponad minimum a pod korkiem masełko. Mam dość. Po prostu będę nim tak jeździł i będę dolewał najtańszego oleju bo wydać znowu prawie tysiaka na 21 letni samochód to głupota. Jak myślicie czy jak będę cyklicznie dolewał olej i płyn chłodniczy to pojeżdze jeszcze troche? Chociaz z 20 tysięcy?
Zaznaczyłem kółkiem gdzie jest wejscie tej rurki po zdjęciu pokrywy. Zdjęcie zapożyczone
Pytam o odmę dlatego, ze za każdym razem jak podniosę maskę po jeździe to dziwiło mnie czemu mi bagnet wyskakuje (ale nie wypluwa oleju przez niego) i teraz tutaj na forum czytałem, że jak wyskakuje to odma.
Edit:
Ehh. Cały czas inwestowałem w ten samochód tłumacząc sobie, ze warto bo silnik zdrowy. Nie ubywało mi płynu chłodniczego więc cieszyłem się, że najważniejsza sprawa czyli uszczelka pod głowicą ok. Przed chwilą byłem popatrzec na to gdzie jest ta odma i z ciekawości odkręciłem korek płynu chłodniczego. Zniknęła 1/5 płynu chłodniczego. Do tego poziom oleju na bagnecie ledwo ponad minimum a pod korkiem masełko. Mam dość. Po prostu będę nim tak jeździł i będę dolewał najtańszego oleju bo wydać znowu prawie tysiaka na 21 letni samochód to głupota. Jak myślicie czy jak będę cyklicznie dolewał olej i płyn chłodniczy to pojeżdze jeszcze troche? Chociaz z 20 tysięcy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG
- pancerniak665
- Użytkownik
- Posty: 472
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
- Lokalizacja: Olsztyn
Delikatny wyciek oleju
kolego odme znajdziesz mniej więcej jak zakreśliłeś na czerwono.Zdejmij ją przeczyść i zobacz odrazu czy nie jest strzelona(poparciała,pęknięta)bo musisz wziąść pod uwage że odma w 1.3 potrafi zamarznąć jak jest zaniedbana.Zdejmij też wężyk co go widać pomiędzy korkiem wlewu a środkową śrubą bo to też jest część odmy,a w szczególności zerknij na kolanko odmy.Znajdziesz je odrazu pod ufo(pokrywą filtra).
Co do oleju to nie wiem a jakim śmigasz ale zalej mineralny,zatankuj za parę groszy więcej i przepędź bolid żeby się porządnie nagrzał.Jak robisz małe odległości to nie wychodzi na dobre dla silnika i co jakiś czas powinieneś zrobić sobie wypad do...gdzie chcesz
Co do oleju to nie wiem a jakim śmigasz ale zalej mineralny,zatankuj za parę groszy więcej i przepędź bolid żeby się porządnie nagrzał.Jak robisz małe odległości to nie wychodzi na dobre dla silnika i co jakiś czas powinieneś zrobić sobie wypad do...gdzie chcesz
http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg
Delikatny wyciek oleju
ja bym robił tą uszczelke pod głowicą koszt nowej u mnie to około 40zł a jak masz jakiegoś znajomego z kluczem dynamometrycznym to żaden problem sam to robiłem w poprzednim golfie 1.3 i dałem rade przy okazji warto zmienić pasek rozrzadu acha no opłaca sie to wtedy jeżeli głowica jest znośna tzn. nie tzreba jej planować
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości