Zapiekły się pierścienie..2.0..

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamillionaire
Forum Master
Forum Master
Posty: 1022
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 23:22
Lokalizacja: SZCZECIN,TRZCIANKA
Kontakt:

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: kamillionaire » pn gru 06, 2010 19:14

Witam mam pytanie do was koledzy...Mam do kupna silnik 2,0 AQY za 500zl który leżał w szopie 6 miesięcy i mam obawy że może być tak jak u mnie że przez leżakowanie pierścienie się zapiekły...Czy to możliwe przez taki czas jeśli silnik na pełnym syntetyku i nalatane 40tys km??

Jaki koszt naprawy takiej usterki


Sprzedam Skrzynie 1,6 16v z 98r przebieg 210tys.
MK1 Ea--->http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=472132

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: k18t » pn gru 06, 2010 19:26

wszystko jest możliwe... różnice temperatur, woda się skropliła i korozja jak się patrzy. Kupuj silnik ,zdejmij głowicę i tłoki, a jak będzie zardzewiały to zwrot towaru, a jak nie to tylko zdejmij pierścienie z tłoków, przemyj benzyną ekstrakcyjną i silniczek musi chodzić.



Awatar użytkownika
kamillionaire
Forum Master
Forum Master
Posty: 1022
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 23:22
Lokalizacja: SZCZECIN,TRZCIANKA
Kontakt:

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: kamillionaire » pn gru 06, 2010 21:30

Aha bo slyszalem o tym zeby zalac to nafta jesli dobrze pamietam


Sprzedam Skrzynie 1,6 16v z 98r przebieg 210tys.
MK1 Ea--->http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=472132

Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: trollu » pn gru 06, 2010 23:42

ludzie odpalają silniki po kilku latach
tutaj ogólnie masz wszystko opisane
http://www.racingforum.pl/Jak-poprawnie ... 82850.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: k18t » wt gru 07, 2010 00:31

Jeśli masz zamiar odpalić silnik bez zaglądania do środka, to zalej ropą tak jak mówisz i próbuj. Jest duża szansa że będzie chodził bez zarzutów. Jak będzie ci pił olej, przez pierścienie zapieczone w rowkach tłoków to zalewanie specyfikami, czy ropą da efekt tylko na krótką metę, albo nie da żadnego efektu. Zapieczone pierścienie czasem puszczają, ale nagar pod nimi zostaje. Przerabiałem to na przykładzie toyoty corolli i w końcu wyciągałem tłoki.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: SToRM » wt gru 07, 2010 11:12

kamillionaire pisze:Mam do kupna silnik 2,0 AQY za 500zl który leżał w szopie 6 miesięcy i mam obawy że może być tak jak u mnie że przez leżakowanie pierścienie się zapiekły...Czy to możliwe przez taki czas jeśli silnik na pełnym syntetyku i nalatane 40tys km??
Ostatnio wstawilem do siebie ABF'a ktory lezal w rogu wilgotnego garazu z poltora roku - zagadal az milo, oleju nie pali, moc na hamowni pokazal az naddto.
Niczym nie zalewalismy silnika, tylko pierwsze odpalanie z odlaczona cewka, zeby go troche rozruszac.
Pozniej zagrzanie motoru, zlanie oleju starego wlanie nowego i wsio bangla.
Raz wkladalismy motor ktory ponad rok lezal w krzakach przez cala zime - rowniez nie bylo problemu.



Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: trollu » wt gru 07, 2010 13:13

SToRM pisze:zlanie oleju starego
ja bym zlał stary olej zanim bym zaczął cokolwiek dłubać przy silniku.


Obrazek

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: SToRM » wt gru 07, 2010 13:41

trollu pisze:ja bym zlał stary olej zanim bym zaczął cokolwiek dłubać przy silniku.
Jak chcesz robic plukanke to mozesz. Nie mniej ja nie widze takiej potrzeby.



Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: trollu » wt gru 07, 2010 13:57

SToRM pisze:Jak chcesz robic plukanke to mozesz. Nie mniej ja nie widze takiej potrzeby.
jeżeli silnik leży 6 m-cy a trochę wcześniej był zalany obecnym olejem to powinno być ok. ale gdyby stał sobie "trochę" dłużej to ja bym nie ryzykował. stary olej out, rozruszanie silnika kręcąc wałem, dopiero później odpalanie


Obrazek

Awatar użytkownika
kamillionaire
Forum Master
Forum Master
Posty: 1022
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 23:22
Lokalizacja: SZCZECIN,TRZCIANKA
Kontakt:

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: kamillionaire » wt gru 07, 2010 22:11

SToRM, Kolego powiem tak ja w sumie nie wieże że mi się pierścienie zapiekły w tym moim motorku wiec przed kupnem tego 2 wstawiam w piątek moje auto do mechanika...Bo bardziej jestem skłony że mój motor został pod mieniony...Bo w sumie ja w auto z którego go brałem wsadziłem mój motor który miał z 290tyś i leżakował z 9miesięcy a ten mój leżał max z 4 miesiące i miał przelatane na nowym oleju z 3tys km..Pełnym syntetyku...Po wstawieniu i odpaleniu chodził całkiem ładnie bardzo równo ale ciśnienie biło przez korek wlewu oleju w sensie daje dalej i auto dusi się jak dodaje się gazu rozpędza się do 120km i nie ma siły a chwilami jedzie normalnie..

Koledzy co najlepiej zrobić u mechanika by sprawdzić czy ten silnik podmieniony i ma więcej niż te 77tys które powinien mieć nalatane..
Czy najlepiej ściągnąć głowice powiem wam tylko tyle że olej jest czarny po 2500km przejechanych od wymiany i pod korkiem mleko


Sprzedam Skrzynie 1,6 16v z 98r przebieg 210tys.
MK1 Ea--->http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=472132

Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Zapiekły się pierścienie..2.0..

Post autor: trollu » śr gru 08, 2010 00:07

nie da się w jednoznaczny sposób ocenić przebiegu. można rozebrać silnik i każdą część obejrzeć, ocenić zużycie.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości