Kierownica lekko odwrócona w prawo

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dominik88.22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 03:29
Lokalizacja: Zgierz

Kierownica lekko odwrócona w prawo

Post autor: dominik88.22 » pn lis 29, 2010 13:13

Witam golf IV 1,6 czy to że podczas jazdy na wprost kierownica jest lekko odwrócona w prawą stronę to normalna rzecz??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Kierownica lekko odwrócona w prawo

Post autor: italiano_83 » pn lis 29, 2010 13:29

dominik88.22 pisze: jest lekko odwrócona w prawą stronę to normalna rzecz??
Pytanie brzmi co rozumiem przez "lekko" przy jeździe na wprost (zakładając że droga jest równa) kierownica winna być ustawiona "równo" oczywiście w pewnych granicach (Z tego się nie strzela). Jeśli Ci to przeszkadza to udaj się na ustawienie geometrii przy czym zwróć uwagę ustawiającemu na Twój mankament. Jeśli w przeszłości auto miało namiętne spotkanie krawężnikiem lub innym obiektem, to po takim zdarzeniu, kierownica mimo korekty "lubi" powracać po czasie do swojego "nienaturalnego" położenia. Zanim pojedziesz na ustawienie geometrii sprawdź zawieszenie czy wszystko jest ok, bo jak masz wyrobione gumy, albo wybity sworzeń to trzeba to naprawić przed takim zabiegiem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Kierownica lekko odwrócona w prawo

Post autor: katerpi » pn lis 29, 2010 13:49

italiano_83, wszystko wyjaśnił :hmm:
Z mojej strony dodam tylko, że u mnie kiera po wymianie zwrotnicy, sworzni i tulejek przy jeździe na wprost odstawała 30 stopni w prawo :panna:

Po regulacji zbieżności i kątów wszystko prosto :bigok:
BTW. gość, który mi ustawiał prosił mnie żebym sam ustawił kierę prosto. Potem blokował ją i wtedy ustawiał zbieżność.

Na twoim miejscu jechałbym spr stan zawiechy. Potem uzupełnił braki i wtedy na zbieżność i ustawianie kiery :okej:



Awatar użytkownika
GOLF1939
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob sie 14, 2010 14:54
Lokalizacja: śląskie katowice bielsko małopolskie brzeszcze k.oświęcim

Kierownica lekko odwrócona w prawo

Post autor: GOLF1939 » pn lis 29, 2010 21:17

Zdejmij poduche(na odłączonym aku), wykręc śrubę mocującą kierownice spróbuj skorygować delikatnie.Zanim zdejmiesz kierownice, zaznacz pisakiem jej pierwotny stan, potem koryguj, jak nie bedziesz widzial poprawy, problem bedzie lezał w mechanice.



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Re: Kierownica lekko odwrócona w prawo

Post autor: katerpi » pn lis 29, 2010 21:26

GOLF1939 pisze:Zdejmij poduche(na odłączonym aku), wykręc śrubę mocującą kierownice spróbuj skorygować delikatnie.Zanim zdejmiesz kierownice, zaznacz pisakiem jej pierwotny stan, potem koryguj, jak nie bedziesz widzial poprawy, problem bedzie lezał w mechanice.
Usunie tylko skutek a nie przyczynę...



dominik88.22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 03:29
Lokalizacja: Zgierz

Re: Kierownica lekko odwrócona w prawo

Post autor: dominik88.22 » wt lis 30, 2010 00:31

A czy to że jak jadę po koleinach i auto i kierownica zaczynają momentalnie skręcać same to normalne??



Awatar użytkownika
GOLF1939
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob sie 14, 2010 14:54
Lokalizacja: śląskie katowice bielsko małopolskie brzeszcze k.oświęcim

Kierownica lekko odwrócona w prawo

Post autor: GOLF1939 » wt lis 30, 2010 12:10

W koleinach to lepiej kolego mocno trzymaj kierownice a nie rob testów.Jesli chcesz sprawdzic układ kierowniczy wybierz sie na drogę szybkiego ruchu, autostradę, gdzie nawierzchnia jest prosta, , brak ograniczeń i ruch niewielki, na dworze sucho, dobra widoczność, pasy bezp.zapięte(!), rozpędz wtedy auto do np.80km/h a nastepnie do oporu wcisnij pedał hamulca, ręce ściagniete z kierownicy,ale wciaz pod kontrolą,trzymanę tuz nad nią.Wtedy obserwuj reakcę kierownicy jak zacznie wariować to wtedy zacznij sie martwić, jak samochód pojedzie prosto mimo gwałtownego hamowania to ok.Pamietaj zeby zachować wyzej wymienione warunki.BEZPIECZENSTWO NAJWAZNIEJSZE!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości