ABS z mk3 vs z mk2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ABS z mk3 vs z mk2
Panowie taki pilny problem cholernie będę wdzięczny za pomoc, opinie, sugestie itp.
Jak już wiecie składam sobie swojego golfika powoli i zbieram rarytasy... ostatnio nawet licznik digital wpadł w dość dobrej cenie i... auto z którego go wyciągałem ma właśnie ABS
I teraz kilka nurtujących mnie pytań, o zamontowaniu ABSu sobie już od dłuższego czasu myślę i a skoro nadarzyła się okazja to chce temat zgłębić.
Rozbierane auto to Jetta z silnikiem KR, wspomniany układ ABS miałby trafić do diesla. Nie wiem czy pompa w tym układzie jest sprawna, a moje pytanie jest następujące. Czy warto włożyć fabryczny zestaw który mam pod ręką czy może lepiej skusić się na nowszy typ ABS z mk3?
Jak do tej pory prześledziłem wątki i wychodzi mi takie zestawienie.
ABS mk2
+ sterownik ABS jest zintegrowany w pompie hamulcowej, z tego co rozumiem całą instalację upycham w jedno miejsce w aucie (dla mnie prościej)
+ odpadają kłopoty z serwem i wakupompą diesla ponieważ jak wiadomo pompa ta ma już własne waku, ale w tym wypadku pytanie.
Jak przy pompie fabrycznej ABS z mk2 jest rozwiązana kwestia wielkości serwa? W dizlu były montowane duże serwa, w mniejszych benzynach małe. Ta jetta co kroję ma z przodu hamulce 256 a z tyłu tarcze. Jeżeli są dwa rodzaje pomp ABS do mk2 to jak poznać którą mam? Nie znalazłem tego na forum.
+ kolejny plus dla mnie to to że mam fabryczny zestaw na miejscu, lampke abs, jarzma pod czujniki, wszystkie śrubki uchwyty (nie ma szukania, motania się)
- tak mi się wydaje, ale nie jestem tego pewien. Słabsza "jakość" ABSu.. pewnie w mk3 ABS jest skuteczniejszy, (większa częstotliwość pracy pompy??). Jeśli ktoś ma porównanie między ABSem mk2 a mk3 oraz różnicami to niech się wypowie plizz
- tak mi się zdaje... większa awaryjność pompy. Podejrzewam że nawala sekcja waku oraz sama pompa ABS??? jak z tym jest. Czy jest to może całkiem bezobsługowy element?? Wiadomo, że pompa nie jest najświeższa, czy zatem można się spodziewać niższej skuteczności ABSu ze względu na wiek? Czy awaryjność nie powoduje, że części do tej pompy są niedozdobycia?
- cena czujników ABS, są co by nie mówić droższe o ok. 150 zł od czujników mk3
Abs z mk3
+ pewnie to że jest to nowa konstrukcja i jest skuteczniejsza, tak mi się bynajmniej wydaje
+ tańsze czujniki i pewnie dostępność części też lepsza
+ prostsza budowa mimo, że korzysta z podciśnienia silnika. Nie ma elektrycznej pompki waku więc wydaje mi się, że mniej co się psuje.
- sterownik ABS jest oddzielny i trzeba znaleźć w aucie na niego miejsce i ciągnąć instalacje
- domyślam się ze mocowanie samego serwa trzeba będzie przespawać żeby pasowało do grodzi mk2 - nie wiem
- występują dwa rodzaje waku mniejsze i większe więc trza znaleźć odpowiednie i szukanie się komplikuje
- ??? nie wiem czy przy swapie na mk3 nie ma innych problemów o których nie mam pojęcia
- pewnie jak z każdym swapem, wyjdzie coś nieoczekiwanego
No więc proszę o ustosunkowanie się jeśli moglibyście w kwestii awaryjności jak i skuteczności, jeśli nie ma sensu się zastanawiać w ogóle nad ABSem z mk3, to kupie to co mam na miejscu i założe...
Jak już wiecie składam sobie swojego golfika powoli i zbieram rarytasy... ostatnio nawet licznik digital wpadł w dość dobrej cenie i... auto z którego go wyciągałem ma właśnie ABS
I teraz kilka nurtujących mnie pytań, o zamontowaniu ABSu sobie już od dłuższego czasu myślę i a skoro nadarzyła się okazja to chce temat zgłębić.
Rozbierane auto to Jetta z silnikiem KR, wspomniany układ ABS miałby trafić do diesla. Nie wiem czy pompa w tym układzie jest sprawna, a moje pytanie jest następujące. Czy warto włożyć fabryczny zestaw który mam pod ręką czy może lepiej skusić się na nowszy typ ABS z mk3?
Jak do tej pory prześledziłem wątki i wychodzi mi takie zestawienie.
ABS mk2
+ sterownik ABS jest zintegrowany w pompie hamulcowej, z tego co rozumiem całą instalację upycham w jedno miejsce w aucie (dla mnie prościej)
+ odpadają kłopoty z serwem i wakupompą diesla ponieważ jak wiadomo pompa ta ma już własne waku, ale w tym wypadku pytanie.
Jak przy pompie fabrycznej ABS z mk2 jest rozwiązana kwestia wielkości serwa? W dizlu były montowane duże serwa, w mniejszych benzynach małe. Ta jetta co kroję ma z przodu hamulce 256 a z tyłu tarcze. Jeżeli są dwa rodzaje pomp ABS do mk2 to jak poznać którą mam? Nie znalazłem tego na forum.
+ kolejny plus dla mnie to to że mam fabryczny zestaw na miejscu, lampke abs, jarzma pod czujniki, wszystkie śrubki uchwyty (nie ma szukania, motania się)
- tak mi się wydaje, ale nie jestem tego pewien. Słabsza "jakość" ABSu.. pewnie w mk3 ABS jest skuteczniejszy, (większa częstotliwość pracy pompy??). Jeśli ktoś ma porównanie między ABSem mk2 a mk3 oraz różnicami to niech się wypowie plizz
- tak mi się zdaje... większa awaryjność pompy. Podejrzewam że nawala sekcja waku oraz sama pompa ABS??? jak z tym jest. Czy jest to może całkiem bezobsługowy element?? Wiadomo, że pompa nie jest najświeższa, czy zatem można się spodziewać niższej skuteczności ABSu ze względu na wiek? Czy awaryjność nie powoduje, że części do tej pompy są niedozdobycia?
- cena czujników ABS, są co by nie mówić droższe o ok. 150 zł od czujników mk3
Abs z mk3
+ pewnie to że jest to nowa konstrukcja i jest skuteczniejsza, tak mi się bynajmniej wydaje
+ tańsze czujniki i pewnie dostępność części też lepsza
+ prostsza budowa mimo, że korzysta z podciśnienia silnika. Nie ma elektrycznej pompki waku więc wydaje mi się, że mniej co się psuje.
- sterownik ABS jest oddzielny i trzeba znaleźć w aucie na niego miejsce i ciągnąć instalacje
- domyślam się ze mocowanie samego serwa trzeba będzie przespawać żeby pasowało do grodzi mk2 - nie wiem
- występują dwa rodzaje waku mniejsze i większe więc trza znaleźć odpowiednie i szukanie się komplikuje
- ??? nie wiem czy przy swapie na mk3 nie ma innych problemów o których nie mam pojęcia
- pewnie jak z każdym swapem, wyjdzie coś nieoczekiwanego
No więc proszę o ustosunkowanie się jeśli moglibyście w kwestii awaryjności jak i skuteczności, jeśli nie ma sensu się zastanawiać w ogóle nad ABSem z mk3, to kupie to co mam na miejscu i założe...
ABS z mk3 vs z mk2
no sprawa powiem Ci została przemyślana i już się wyciąga z mk2 .. inna różnica jeszcze taka ze sterownik mk2 jest 3 kanałowy a nie 4 tak jak w mk3. Cała tylna oś to jedno wyjście z pompy..
Przy okazji, jest wiele innych różnic jak i sam układ jest troche... starodawny
Dla chcących wiedzieć więcej jest taki link
http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomo ... .htm#1spis" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy okazji, jest wiele innych różnic jak i sam układ jest troche... starodawny
Dla chcących wiedzieć więcej jest taki link
http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomo ... .htm#1spis" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
ABS z mk3 vs z mk2
W mk3 wymieniając sterownik możesz sobie sprawić ABS +EDS - czyli przyhamowanie koła kiedy te ma ochotę zamielić przy przyspieszaniu.Co do różnic w montażu to nie powinny być zbyt wielkie - podwozie w mk3 to to samo co w mk2, wiec tutaj problemu nie ma. Mocowanie pompy hamulcowej raczej to samo, ale na 100% nie jestem pewien. Zobacz, przecież jak mk3 nie ma ABS to pompa wygląda tak samo, jak w mk2. Tak wiec pompa z ABS z mk3 powinna podejść do mk2.
Jeżeli chodzi o wielkość serwa - trzeba by sprawdzić, czy nie ma o związku z korektorem siły hamowania przy tylnej osi, lub jego brakiem - w mk2 serwo było mniejsze, jak nie było korektora i większe, jak był. Z tego co wiem, to kiedy mk2 miało ABS, to korektor był zawsze.
Myślę, że mechanika raczej powinna pasować, natomiast elektryka - na 100% trzeba przerabiać wiązki. Można spróbować połaczyć jednoz drugim - w sensie np. lampkę od ABS i mocowanie sterownika dać z mk2, a resztę z mk3.
Jeżeli chodzi o wielkość serwa - trzeba by sprawdzić, czy nie ma o związku z korektorem siły hamowania przy tylnej osi, lub jego brakiem - w mk2 serwo było mniejsze, jak nie było korektora i większe, jak był. Z tego co wiem, to kiedy mk2 miało ABS, to korektor był zawsze.
Myślę, że mechanika raczej powinna pasować, natomiast elektryka - na 100% trzeba przerabiać wiązki. Można spróbować połaczyć jednoz drugim - w sensie np. lampkę od ABS i mocowanie sterownika dać z mk2, a resztę z mk3.
ABS z mk3 vs z mk2
Z tego co wiem pompa z mk3 pasuje do serwa z mk2... ale cała pompa z serwem mk3 nie pasuje do otworów w grodzi mk2... wiem wiem.. co za problem, można użyć starego serwa.
Ale niestety nie posiadam całego mk3 z absem żeby móc sobie to wyciągnąć, jak i wątpie czy szybko mi się takie auto trafi u moich handlarzy, którzy mi pieczołowicie wszystko wyciągają co do śrubki..... niechaj będzie z mk2
A ten EDS+... myślę że zbędny bajer ABS mi wystarczy, a i nie jestem pewny czy przy tym systemie sterownik ABSu nie angażuje silnika aby "stłumić" jego moc.... czy ten EDS to taka prymitywna forma kontroli trakcji?? Czy może to jest fizycznie w kontrolerze ABS i pompka sama blokuje zacisk hamulcowy?
Ale niestety nie posiadam całego mk3 z absem żeby móc sobie to wyciągnąć, jak i wątpie czy szybko mi się takie auto trafi u moich handlarzy, którzy mi pieczołowicie wszystko wyciągają co do śrubki..... niechaj będzie z mk2
A ten EDS+... myślę że zbędny bajer ABS mi wystarczy, a i nie jestem pewny czy przy tym systemie sterownik ABSu nie angażuje silnika aby "stłumić" jego moc.... czy ten EDS to taka prymitywna forma kontroli trakcji?? Czy może to jest fizycznie w kontrolerze ABS i pompka sama blokuje zacisk hamulcowy?
to na pewno nie jest uzależnione od korektora tylko od takich bzdur typu średnica tłoczka w pompie jak i od masy auta... diesle dostawały duże serwa nawet z najgorszymi hamulcami.. benzyny w standardowych hamulcach miały małe serwa, a te z tarczami wszędzie full wypas miały większe serwa i wydajniejsze pompki... też od wersji CL czy GTI.... grom go wie..Lipek81 pisze:Jeżeli chodzi o wielkość serwa - trzeba by sprawdzić, czy nie ma o związku z korektorem siły hamowania przy tylnej osi, lub jego brakiem -
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
ABS z mk3 vs z mk2
EDS w mk3 w żaden sposób nie wpływa na prace silnika - w ogóle nie jest z nim połączony.
Co do wielkości serwa - w mk2 to było tak - małe serwo - z przodu tarcze, z tyłu bębny, bez korektora hamowania, cylinderki w bębnach te mniejsze;
Większe serwo - korektor hamowania z tylu, w bębnach większe cylinderki, albo zamiast bębnów tarcze.
A duże serwa w dieslu - tutaj przyczyny upatrywałbym (być może) w mniejszej skuteczności pompy podciśnienia niż podciśnienia w kolektorze dolotowym w benzynie, chociaż nie jestem pewien.
Co do wielkości serwa - w mk2 to było tak - małe serwo - z przodu tarcze, z tyłu bębny, bez korektora hamowania, cylinderki w bębnach te mniejsze;
Większe serwo - korektor hamowania z tylu, w bębnach większe cylinderki, albo zamiast bębnów tarcze.
A duże serwa w dieslu - tutaj przyczyny upatrywałbym (być może) w mniejszej skuteczności pompy podciśnienia niż podciśnienia w kolektorze dolotowym w benzynie, chociaż nie jestem pewien.
-
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2357
- Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
- Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
- Kontakt:
ABS z mk3 vs z mk2
ponieważ montaż serwa jest na 4 śróbach a orginał jest na 3 z przejściówką
LEŚNY PRZYTULAS
ABS z mk3 vs z mk2
jaka tam ingerencja.... serwo w środku ma membrane, mocowanie również jest spawane fabrycznie, normlanie robisz spaw punktowy i tyle
ABS z mk3 vs z mk2
wg mnie najlepszym absem do mk2, pasującym p&p jest MK20 z Seata Toledo 1L. Jest to ABS już taki jak w mk4 czyli pełna integracja pompy i sterownika. ABSy z mk2 i mk3 (z wyjątkiem MK20*) mają sterowniki pod kanapą i mase kabli biegnących przez całe auto.
Czujniki we wszystkich tych ABSach są takie same różnią się tylko i wyłącznie wtyczkami.
Kolejnym plusem MK20 jest pełna diagnostyka z blokami pomiarowymi. ABS z mk2 ma kody błyskowe natomiast MK3 tylko wyświetla błędy.
* w ostatnich wypustach mk3 też był ABS MK20 ale serwo nie pasuje P&P dlatego lepszy jest z Toledo który poprostu trzeba przykręcić.
Czujniki we wszystkich tych ABSach są takie same różnią się tylko i wyłącznie wtyczkami.
Kolejnym plusem MK20 jest pełna diagnostyka z blokami pomiarowymi. ABS z mk2 ma kody błyskowe natomiast MK3 tylko wyświetla błędy.
* w ostatnich wypustach mk3 też był ABS MK20 ale serwo nie pasuje P&P dlatego lepszy jest z Toledo który poprostu trzeba przykręcić.
ABS z mk3 vs z mk2
dobry piece of information, może jakieś szczegóły dotyczące średnicy tłoczków tam zastosowanych w pompie hamulcowej, i info o tym czy do tych pomp są zestawy naprawcze...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości