Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: Michał_1977 » ndz paź 10, 2010 17:12

tomogolf2 pisze:sprawa z przekladka pedałow i mechanizmu sprzegła? cos trzeba wiercic? spawac?
Trzeba wywiercić duży otwór na pompkę sprzęgłową i chyba(?) na jakąś śrubę,ale nie jestem pewien tego drugiego...Spawać nie trzeba.
tomogolf2 pisze:jak w wybierakiem?
Pasuje niemal P&P,trzeba jedynie szlifierką po obu stronach kasety wybierającej przyszlifować ranty,żeby wskoczyły śruby mocujące.To wszystko :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: tomogolf2 » ndz paź 10, 2010 18:48

doskonale;) czyli nie ma wiekszej filozofii :grin:


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: tomogolf2 » ndz paź 10, 2010 23:00

a jak jest z tym predkosciomierzem? instalacje mam przekładac? co z tym zrobic? bo do zegarow 1,6 raczej sie nie wepne... zostaja tylko od tdi ale nie chce mi sie wszystkich kabli ciac i łaczyc w nowa koste do zegarow mk3


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: tomogolf2 » wt paź 12, 2010 19:56

chyba da rade przełozyc linke np od passata w miejsce impulsatora...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: t0mal » wt paź 12, 2010 20:02

Podejdzie od biedy, ale trzeba trochę pokombinować z ułożeniem, bo jest za długa. Jest kilka rozmiarów kupuj tę najkrótszą.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: t0mal » wt paź 12, 2010 20:07

Ściślej mówiąc to kaseta od paska nie pasuje, ja sobie przespawałem spód od swojej z mk2 bo inaczej trzeba by łapać ją podkładkami - jest za wązka.
Poszukaj też szpilek do rozrusznika z passata bo te z mk2 są za krótkie. Jak masz wspomaganie to dobrze by było przestawić zbiorniczek, bo przeszkadza jak masz ciężarek przy kopółce.
Co do zamachu to w twoim przypadku bym odelżył - ja mam kompletne sprzęgło z 1Z 228mm z seryjnym kołem w porównaniu do koła z 1.6 to z tdi jest znacznie cięższe.
Na ciężkim kole samochód staje się łatwiejszy do ogarnięcia, bardziej cywilizowany - następny bieg zapinasz przy dwóch tysiącach obrotów, nie trzeba redukować biegów na górkach, rusza się z dwójki, a silnik łagodniej schodzi z obrotów, mniej trzęsie i mniej pali. Jako wady trzeba przyznać, że bardzo wyraźnie pogorszyła się reakcja na gaz, jakbyś odkręcił śrubę od dawki ze 2 obroty, dodatkowo auto mocniej kopci przy bucie (trzeba było poprawić LDA) i jakby zwiększył się lag. Jazda na niskich obrotach wymaga porządnych panewek i zdrowej pompy olejowej, warto wspomnieć. Jeśli autem nie jeździ siostra, czy dziewczyna to zakładaj lekki zamach.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: tomogolf2 » śr paź 13, 2010 16:40

t0mal pisze:Jak masz wspomaganie to dobrze by było przestawić zbiorniczek, bo przeszkadza jak masz ciężarek przy kopółce.
zbiornieczek mam przy na blotniku z boku, miedzy aku a zbiorniczkim plynu..
t0mal pisze:Poszukaj też szpilek do rozrusznika z passata bo te z mk2 są za krótkie.
to zdazylem obczaic
t0mal pisze:to kaseta od paska nie pasuje
ktora? ta co wchodzi w skrzynie ten slimak? czy to co wchodzi do licznika?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: tomogolf2 » śr paź 13, 2010 17:11

t0mal pisze:to w twoim przypadku bym odelżył
stoczyc stoczne ale nie wyważe ;/


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: t0mal » śr paź 13, 2010 22:52

tomogolf2 pisze:ktora? ta co wchodzi w skrzynie ten slimak? czy to co wchodzi do licznika?
Chodzi mi o lewarek
tomogolf2 pisze:zbiornieczek mam przy na blotniku z boku, miedzy aku a zbiorniczkim plynu..
Tak jak u mnie, jak wrzucałem jedynkę to ciężarek opierał się na przewodzie, jak dwójkę, to przeszkadzała wiązka kabli, mocowanie zbiorniczka poszło do góry a kable zostały inaczej ułożone.

Odnośnie licznika to będzie potrzebna ci zębatka, bo nie zawsze jest przy skrzyni (jak będziesz miał skrzynię z impulsatorem to wystarczy odkręcić ją od czujnika i będzie pasowała do linki)

Koło trzeba koniecznie wyważyć bo jak pęknie to jego fragment może kogoś zabić we wnętrzu auta, czy na zewnątrz, niby otworów wyważających się nie stoczy, ale ja bym się bał o drgania wzdłuż osi.
http://zilvia.net/f/tech-talk/267815-ex ... xable.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: tomogolf2 » czw paź 14, 2010 08:23

t0mal pisze:Chodzi mi o lewarek
;) kumam
t0mal pisze:Koło trzeba koniecznie wyważy
tyle to wiem...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: Michał_1977 » czw paź 14, 2010 21:30

t0mal, u mnie kaseta jest od Passata i nie jest za wąska,a raczej za szeroka.Tak jak pisałem-musiałem szlifować po obu stropnach blacę na rantach,żeby przeszły szpilki.Jest dobrze :)
t0mal pisze:Koło trzeba koniecznie wyważyć
Mówią,że dobry lotnik,to i na drzwiach od stodoły poleci...hehe...więc pojechałem do dobrego,zaufanego tokarza,który koło na tokarce ustawił do czujnika zegarowego (arwam jest naocznym świadkiem!),czyli o nierównym stoczeniu nie mam mowy.Jest IGŁA.
Nie boję się,bo nie tłucze,nie wibruje,więc mogę jeździć i spać spokojnie :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: t0mal » czw paź 14, 2010 21:54

Od jakiego paska? Ja wsadziłem od B3 1.8, patrzyłem jeszcze kasetę od b4 tdi miała jeszcze dodatkowo od góry taki kołnierz z jedną szpilką



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: Michał_1977 » pt paź 15, 2010 08:41

t0mal pisze:Od jakiego paska?
Od B3 1,6TD (SB) :)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Skrzynia TDI 1Z do 1,6 TD SB

Post autor: t0mal » pt paź 15, 2010 21:47

U mnie jakbym przeszlifował boki, żeby trafiało to bym musiał dać szerokie podkładki żeby się trzymało



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości