Pytanie o koła i połosie + drgania

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: Drogojad » czw wrz 30, 2010 14:00

Witam czy możliwe że dobrze wyważone koła z felgami w normalnym warsztacie (2x sprawdzane drugi raz w innym warsztacie) przy jeździe przenoszą drgania na kierownice i wydaje mi się tez ze na całą budę podobnie jak nie wyważone koła?
mam taką przypadłość w swoim golfie najbardziej to jest odczuwalne przy dodawaniu gazu na z niskich prędkości gdzie auto jeszcze nie weszło na obroty, czy może postawić na krzywą półoś lub źle wyważoną, przeguby wewnętrzne wykluczam proszę o odpowiedź.



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: pitru » czw wrz 30, 2010 18:51

Sprawdź drążki kierownicze i gumy wahaczy, jeżeli mają luzy to lubią przenosić drgania na kierownicę.
Co do półosi, to sprawdź czy ta długa jest kompletna.


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: Drogojad » pt paź 01, 2010 06:44

pitru pisze:Co do półosi, to sprawdź czy ta długa jest kompletna.
tzn czy ma taka gumę okrągłą
Dzięki, drgania nie są takie masakryczne ale mi to przeszkadza czasami wydaje mi się ze powyżej 130 jakby przestało drgać



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: sklejku » pt paź 01, 2010 07:03

Bardzo prosty sposob na wykluczenie kól to stan na gorce i pusc go w dol bez gazu na luzie jak nie drga to teraz mozna sie czepic ukladu napedowego
pitru pisze:Sprawdź drążki kierownicze i gumy wahaczy
-raczej watpie co do ukladu kierowniczego, zobacz czy nie ma luzu pomiedzy przegubem a polosia i skrzynia! jak to stare auto to lubi sie wyrobic mialem problem taki w audi z 83' :)


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: Drogojad » pt paź 01, 2010 09:19

sklejku pisze: zobacz czy nie ma luzu pomiedzy przegubem a polosia i skrzynia
jak to zrobić znaczy podnieść na podnośniku i poruszać kołami
co do
sklejku pisze:Bardzo prosty sposob na wykluczenie kól to stan na gorce i pusc go w dol bez gazu na luzie jak nie drga to teraz mozna sie czepic ukladu napedowego
dobry pomysł zrobię tak



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: sklejku » pt paź 01, 2010 17:23

Drogojad pisze: sklejku napisał(a): zobacz czy nie ma luzu pomiedzy przegubem a polosia i skrzynia


jak to zrobić znaczy podnieść na podnośniku i poruszać kołami
co do
Przod podnies w calosci -nie zapomniej zaciagnac reczny ;) jak nie masz warunkow (podnosnik ktory ugdzwignie w calosci) to podnies i zabezpiecz strone czyms co uniemozliwi spadniecie z podporki druga zostaw na podnosniku (calosc niestety pasuje zrobic z poziomu kanalu najlepiej widoczne bedzie) daj luz wlez pod auto zalap za pol os i *#cenzura#* gora dol przd tyl i od skrzyni do kola energicznie zobaczysz czy czasem na zabezpieczeniach sie nie obluzowaly (badz zerwaly!) czasem przegub szcegolnie od skrzyni powoduje wibracje rzadko od kola dlatego stawiam na przegub skrzyni :) pozdrawiam


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: Drogojad » pt paź 01, 2010 21:09

sklejku, dzięki za rady zrobie tak jak piszesz kanał mam :bajer: więc niebędzie problemu dodam że jakiś czas temu rok dokładnie nie wiem zmieniłem skrzynie byłem pod autem dotykałem półosie i przeguby jakieś tam luzy były, ale chyba normalne jak bys napisał w 3 słowach na co zwrócić uwagę szczególnie. Podro. zanim czepie się półosi musze zrobić jeszce test z górki na luzie czy czasem felgi nie fixują. ale wszystko po niedzieli i dam odpowiedź w poniedziałek. Kiedyś zdarzyło mi sie że poszedł przegub wewnętrzny objawy całkiem podobne do tych co mam teraz z tym ze golf nie zajechał nawet 50 km jak poczułem bicie podczas dodawaniu gazu a tym jeżdze już może 7 - 8 tyś Km



Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: Drogojad » pn paź 04, 2010 16:27

Podbije
w trakcie jazdy tylko podczas dodawania gazu czuje znaczne bicie na kierownice i budę. Na luzie nic wiec koła ok
zostaje
przegub wewnętrzny , zewnętrzny ,wspomniane luzy na półosi
muszę wejść do kanału może nagram filmik jak tam luzy wyglądają.
Pozostaje jeszcze jedno , czy mozliwe że koło zamachowe przenosi drgania bo mam odchudzone przez "otoczaka" z allegro



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: sklejku » pn paź 04, 2010 17:32

A to bicie wystepowalo przed wymiana kola zamachowego? Nie czules odrazu po wymianie? napisz jeszcze wkoncu jakie to auto :P co do tych wibracji to przegob wewnetrzy raczej bedzie bil, nie od kola.


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Re: Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: Drogojad » pn paź 04, 2010 19:13

ABF 110KW. z tym biciem to było tak od poczatku raczej na 99% pamiętam że wymieniałem sprzęgło wtedy jeszcze miałem serie nawet brałem mechanika zeby sie przejechał i stwierdził czy cos nie spaprali przy wymianie sprzegła ale powiedział ze ok pojeździłem tak trochę około 10 mies jednak teraz mnie to zaczyna denerwować albo coraz bardziej bije na kierownice i budę.
w między czasie wymieniłem skrzynie na krótsza od paska wtedy tez dałem lżejsze koło , po tym zabiegu pękł na pół 3-ci bieg - i znowu rozbieranko. Zrekne jeszcze pod auto i posprawdzam te przeguby i luzy o których mówimy może coś tam sie poluzowało może półoska sie odkreca :kac: z tych czestych napraw może któryś "ciezarek" czy co tam jest odleciał z braku czasu nie byłem pod autem jeszcze ale postaram sie zrobic w tym tygodniu i wrzuce filmik jak to wyglada. bo tak gdybać to niema sęsu
Mam jeszcze pytanie jak poznać czy przegub od skrzyni sie sypie? bo może w międzyczasie podjade do mechanika dam mu zerknąc tylko nichce zeby mi nawciskał swoich madrości że trzeba wymienic a okaze sie ze wcale niepotzrebnie.


Dziś jak jechałem do Tarnowa to przeprowadziłem serie testów z górki i pod górkę bardzo bije wtedy jak jadę 60km/h mam 3-ci bieg i dam pedał w podłogę uuu wtedy to dopiero bije podobnie jest na 5-tce jak jade 80 i pedał w podłoge wtedy to bardzo wyraźnie czuć a mniej tak jakby przy mniejszych prędkościach ale jak już wspominałem powyżej 130 tak jak by mniej. żeby nie przedłużac dodam na koniec jeszcze ze jak jade 10km/h na dwójce auto sie toczy i dodam raptownie gazu to czuć szarpniecie tak jakby skrzynia lub półosie miały bardzo duży jałowy skok zanim złapią koła ale to tak na sucho co moge stwierdzić.



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: sklejku » pn paź 04, 2010 20:38

Przegub moze bic od skrzyni dlugo...po czym sie zerwie i kaplica nie ruszysz sie z miejsca niestety :) wlez pod auto i nagraj jakis film jak ruszasz polosiami,dodam jeszcze ze bijacy przegub nie zawsze bedzie mial wielki luz ciezko czasem wyczuc, czasem niestety wyciagniecie go i ogledziny stwierdzaja na 100% czy jest na wykonczeniu.


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: Drogojad » wt paź 05, 2010 14:47

sklejku pisze: czasem niestety wyciagniecie go i ogledziny stwierdzaja na 100% czy jest na wykonczeniu
oo oo to nie dobrze byłem u mechanika dzisiaj powiedział ze jak przegub wewnętrzny się kończy to prawe zawsze bije na niskim biegu podczas przyspieszania. no więc zrobiłem dwójke na trasie i pedał w podłoge i.. rzeczywiście od 5 tys rpm juz konkretnie biło więc prawe pewne że przegub wewnetrzny juz zuzyty. Dzieki jeszcze raz sklejku, za pomoc



roobaczek2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 07, 2009 15:25
Lokalizacja: Pszczółczyn
Kontakt:

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: roobaczek2 » wt paź 05, 2010 22:52

mam problem przy mójej czwóreczce podczas ostrego skrecania w lewo przy szybszej jeżdzie....coś wyje w prawym kole......sprawdzałam lewe koło i jest wszystko dobrze.....niczego nie słychać może ktoś mi doradzić co należy wymienić....pytałam mechanika ale jak to oni myśla że dziewczyna przyjechała to się nie zna i mozna ją naciągnąć.....także wole się poradzić i ewentualnie polemizować....jeżeli mechanik będzie wciskał mi kit... :)



Awatar użytkownika
waszek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 26, 2009 23:57
Lokalizacja: Korsze/Olsztyn

Pytanie o koła i połosie + drgania

Post autor: waszek » śr paź 06, 2010 00:09

Miałem tez takie drgania . Zobacz od czego masz kola ja mialem w golfie od renówki i były większe alusy niż piasta . Musisz zmierzyć piastę i alusa i kupić pierścienie centrujące. piasta w golfie III TDI powinna mieć 57 średnicy.

A u ciebie koleżanko to może być łożysko



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości