Problem z klimatyzacją!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Leszek1000
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz sie 23, 2009 12:22
- Lokalizacja: Łebcz
Problem z klimatyzacją!!!
Posiadam Golfa IV 1.4 16V i mam taki problem z klimatyzacją podczas postoju 15-20minut wyłańcza się klimatyzacja i wybija błąd na klimatroniku 318 , a gdy jadę to nic się nie dzieje tylko na postoju...
Problem z klimatyzacją!!!
318 - Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy. A tu masz cytat z forum passata "Dużo już o błędzie 318 było na forum, ale w żadnym poście do końca nikt nie napisał czym to jeść. Wiele osób ma ten błąd od czsu do czsu ja również więc postanowiłem to sprawdzić i oto co się dowiedziałem: prawo fizyki:podgrzany gaz zwiększa swoją objętośc a tym samym ciśnienie w układzie klimatyzacji, 318 sygnalizuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa w celu zmniejszenia ciśnienia aby nam nie wywaliło sprężarki w kosmos, więc jedyne co się dzieje to nasza klimatyzacja sobie trochę popuszcza gazu........ tak mi to wytłumaczono i tak przekazuję to wam."
000 koniec błędów
następny cytat: "Mam to samo, 318 nie jest kodem błędu, to jest informacja, iż zadziałało zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w klimatyzacji. Sterownik wyłączył sprężarkę aby uchronić ją przed awarią. W moim przypadku nie działa wentylator na chłodnicy. Sam wentylator jest sprawny ( podłączony na krótko działa). A dlaczego się nie włącza będę wiedział za trzy dni... .... spalony bezpiecznik 40A. W skrajnym przypadku wentylator startuje od razu drugiego biegu. W moim Passacie pomiar wykazał w tym momencie pobór prądu ponad 49A, co powoduje przepalenie bezpiecznika 40A. Przy przejściu wentylatora z pierwszego biegu na drugi natężenie prądu nie przekracza 40A, i wtedy jest ok. Wszystko wskazuje, iż zbliża się koniec wentylatora. Od elektryka dowiedziałem się, że jest sposób na znaczne przedłużenie żywotności silników w wentylatorach. Trzeba zainstalować układ elektroniczny tkz. "softstar", kłopot w tym, iż brak jest gotowych "softstartów" o dopasowanych parametrach."
to wszystko z wiedzy grega
000 koniec błędów
następny cytat: "Mam to samo, 318 nie jest kodem błędu, to jest informacja, iż zadziałało zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w klimatyzacji. Sterownik wyłączył sprężarkę aby uchronić ją przed awarią. W moim przypadku nie działa wentylator na chłodnicy. Sam wentylator jest sprawny ( podłączony na krótko działa). A dlaczego się nie włącza będę wiedział za trzy dni... .... spalony bezpiecznik 40A. W skrajnym przypadku wentylator startuje od razu drugiego biegu. W moim Passacie pomiar wykazał w tym momencie pobór prądu ponad 49A, co powoduje przepalenie bezpiecznika 40A. Przy przejściu wentylatora z pierwszego biegu na drugi natężenie prądu nie przekracza 40A, i wtedy jest ok. Wszystko wskazuje, iż zbliża się koniec wentylatora. Od elektryka dowiedziałem się, że jest sposób na znaczne przedłużenie żywotności silników w wentylatorach. Trzeba zainstalować układ elektroniczny tkz. "softstar", kłopot w tym, iż brak jest gotowych "softstartów" o dopasowanych parametrach."
to wszystko z wiedzy grega
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
Problem z klimatyzacją!!!
Polej na postoju wodą skraplacz klimy(chłodnicę)Jeżeli sprężarka ruszy to masz zapchane lamelki w skraplaczu i wentylatory nie zbijają temperatury czynnika.Możesz spróbować przemyć skraplacz wodą lub innym środkiem(tylko ostrożnie z karcherem bo uszkodzisz skraplacz.)Może się okazać że nie da się go przemyć - pozostanie tylko wymiana
Problem z klimatyzacją!!!
w golfie brata było lepiej - pomiędzy chłodnica klimy a wody zebrało się błoto które skutecznie zakleiło przepływ powietrza - pomogło zdjęcie chłodnicy i karcherzikr6 pisze:Polej na postoju wodą skraplacz klimy(chłodnicę)Jeżeli sprężarka ruszy to masz zapchane lamelki w skraplaczu i wentylatory nie zbijają temperatury czynnika
- Leszek1000
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz sie 23, 2009 12:22
- Lokalizacja: Łebcz
Problem z klimatyzacją!!!
Podpowiedzcie mi jeszcze gdzie się znajduje ten skraplacz? Zaznacze jeszcze że chłodnica klimy jest nowa..I jak mam sprawdzić czy wentylatory działajhą dobrze?
Problem z klimatyzacją!!!
włączasz klimę - kręcą się oba? jak przekręcisz na minimalną temp to zaczynają szybciej się kręcić ?Leszek1000 pisze:jak mam sprawdzić czy wentylatory działajhą dobrze?
Problem z klimatyzacją!!!
Zobacz czy osuszacz nie jest zaszroniony.Powinien być ciepły.Po wymianie chłodnicy klimy powinieneś wymienić osuszacz bo układ był rozszczelniony.Najlepiej gdybyś pojechał do fachowca od klimy i pomierzył ciśnienia LP i HP.Może rozłączać preostat układ ponieważ sprężarka osiągnie ciśnienie graniczne powyżej 32 bary.A jeżeli tak to układ coś blokuje (może to być osuszacz lub zawór rozprężny lub skraplacz (nawet nowy)Lub jak greg sugeruje może być uszkodzony 2 wentylatorów
Problem z klimatyzacją!!!
mozliwe tez ze za duzo czynnika w ukladzie jest. w oplu mamy to samo i czasami odciagamy z 50 gram i jest git.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości