Maglownica - starego typu i nowego

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: pancur0 » czw sie 05, 2010 14:01

Jakie są różnice i w jakich latach były produkowane maglownice ze wspomaganiem nowego typu i starego typu ?

Moja juz domaga sie wymiany, bo cieknie jak glupia.
Mam gofra z rocznika 84 i podejrzewam, ze jest to starego typu, ale mam okazje kupic maglownice z 91.
Tylko czy bedzie pasowac ?


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: Lipek81 » czw sie 05, 2010 14:49

Z tego co wiem, to nie było maglownic starego i nowego typu - były po prostu dwa rodzaje, montowane niezależnie od rocznika - po prostu różnie się trafiało. W każdym razie oba rodzaje będą pasowały.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: Paweł Marek » czw sie 05, 2010 16:04

Były dwie firmy ZF i TRV poznać łatwo po tym że jedne mają karbowaną rurę maglownicy drugie gładką.

No i drążki mają inne numery, nie wiem jak z mocowaniem do kolumny i czy ta zamienność bedzie oczywista.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: pancur0 » czw sie 05, 2010 18:02

A moglibyscie pokazac fotke albo cos w tym stylu ?
byłoby mi to bardzo przydatne;D


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: pancur0 » czw sie 05, 2010 18:09

Lipek81 pisze:W każdym razie oba rodzaje będą pasowały.
jesteś pewny ?


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: Paweł Marek » czw sie 05, 2010 19:56

http://allegro.pl/item1177586759_przekl ... _ii_2.html" onclick="window.open(this.href);return false; najczęściej wystepująca TRV

http://img249.imageshack.us/img249/3377/001zn.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; a tu widac kawałek rury ZF-XTR - widać charakterystyczne karbowanie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: pancur0 » czw sie 05, 2010 21:15

i u mnie jest właśne ta druga...


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: Lipek81 » pt sie 06, 2010 08:18

pancur0, ale co za problem - i tak kupujesz maglownice z drążkami, możesz poprosić sprzedawcę, żeby dorzucił elementy mocujące - śruby, obejmy i tyle. Jeżeli wymienisz całość (razem z elementami mocującymi) to na 100% będzie pasowało.



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: pancur0 » pt sie 06, 2010 09:57

Lipek81, dzieki wielkie za pomoc :D
w takim razie biore ją i kombinuje:P


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: VWiater » pt sty 09, 2015 00:12

A takie mam pytanie w sumie w temacie: mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to maglownica, przekładnia kierownicza, kolumna kierownicza, listwa, krzyżaki? Najlepiej na jakimś rysunku, bo tak czytam tematy o maglownicach bo jutro mam zamiar rozbierać i normalnie zgłupiałem całkowicie co jest co.

EDIT. Rozkminiłem, że maglownica=listwa=przekładnia kierownicza. Dobrze?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: waski1 » pt sty 09, 2015 07:53

jaroslawwiatr pisze:Rozkminiłem, że maglownica=listwa=przekładnia kierownicza. Dobrze?
Dobrze.



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: VWiater » pt sty 09, 2015 11:26

A znalazłem teraz takie coś: listwa przekładni kierowniczej i co to jest?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: waski1 » pt sty 09, 2015 11:41

Listwa zębata.Masz tu link jest opis. Na wikipedii też jest wyjaśnienie proponuje przeczytać.

http://chelmno.przekladnia-maglownica.cba.pl/opis.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Maglownica - starego typu i nowego

Post autor: VWiater » pt sty 09, 2015 12:17

waski1 pisze:
jaroslawwiatr pisze:Rozkminiłem, że maglownica=listwa=przekładnia kierownicza. Dobrze?
Dobrze.
No to chyba nie dobrze bo listwa to nie maglownica. Podsumowując to mam takie coś:
przekladnia kierownicza=maglownica=przekladnia zebatkowa i listwa zebata=listwa maglownicy=listwa przekladni kierowniczej.

Teraz kminiąc dalej wał przegubowy to tzw. krzyżaki? I do tego wału z jednej strony na krzyżak zewnetrzny przychodzi maglownica, a z drugiej strony na krzyzak wewnetrzny kolumna kierownicza, dobrze mowie?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości