Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maciupa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw gru 13, 2012 21:14

Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: maciupa » czw gru 27, 2012 16:11

dzieki fafik



Awatar użytkownika
Tomaszek21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn paź 08, 2012 18:14
Lokalizacja: Łódź

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: Tomaszek21 » ndz sty 13, 2013 22:10

Drugi raz tej zimy wywaliło mi olej. Panowie mam pytanie. Gdybym zdjął korek i na wlew oleju położył szmatkę i tak jeździł przez zimę?


A gdyby on jeździł na powietrze. . .

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: Fafik258 » pn sty 14, 2013 08:30

Tomaszek21 pisze:Drugi raz tej zimy wywaliło mi olej. Panowie mam pytanie. Gdybym zdjął korek i na wlew oleju położył szmatkę i tak jeździł przez zimę?
Nic nie stoi na przeszkodzie. Bezpieczniej będzie dopasować drugi korek oleju i go przewiercić w kilku miejscach



Awatar użytkownika
btard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: sob mar 17, 2012 17:03

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: btard » pn sty 14, 2013 17:30

Zapytam tutaj, bo w kąciku zajęci wszyscy rarytasami :helm:

Dzisiaj sprawdziłem profilaktycznie po nocy wąż wychodzący z odmy do filtra i moim oczom ukazało się to:

Obrazek

Nie powiem, zdziwiło mnie to bo samochód tej zimy nie robił mniej niż 15 kilometrów, przeważnie po 30-50km, czyli zawsze dogrzany jest. Przejechałem dzisiaj 250km, pokręciłem go trochę ale nic nie puścił majonez. Jak się tego pozbyć nie mając dostępu do kanału? To w ogóle jakaś groźna ilość? Pierwsza moja zima z golfem, więc jeszcze nie wiem co z tym fantem zrobić :helm:



Awatar użytkownika
Golf_Ekipa
GOLF BANDA
GOLF BANDA
Posty: 665
Rejestracja: wt maja 26, 2009 22:02
Lokalizacja: kraina KRA

Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: Golf_Ekipa » pn sty 14, 2013 17:58

Ja wróciłem teraz z garażu właśnie, wyżygało mi dzisiaj 2 raz olej w karierze, poczyściłem wszystko benzyna ekstrakcyjną zrobiłem płukankę poskręcałem. Niedługo robię patent z odpowietrzaniem, fabryczny podgrzewacz też mam który kupa daje...

Na podnośniku to zrobisz pokojnie, tylko sie wytyrasz po ziemi strasznie jak ja ;) :) Jeżdżę 90% odcinki po 15-30 km


VW GOLF MK IV

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: stonefree » pn sty 14, 2013 19:07

Z własnych obserwacji - od połowy grudnia, czyli od czasu wymiany oleju i mycia odmy - jeżdze z przesciówką pod korkiem i wężykiem wyprowadzonym do plastikowej butelki... . O dziwo w rurce do filtra ani grama majonezu, natomiast w butli nazierało się juz ze 100g wody pomieszanej z majonezem.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: Fafik258 » pn sty 14, 2013 20:12

btard pisze:Zapytam tutaj, bo w kąciku zajęci wszyscy rarytasami :helm:

Dzisiaj sprawdziłem profilaktycznie po nocy wąż wychodzący z odmy do filtra i moim oczom ukazało się to:

Obrazek

Nie powiem, zdziwiło mnie to bo samochód tej zimy nie robił mniej niż 15 kilometrów, przeważnie po 30-50km, czyli zawsze dogrzany jest. Przejechałem dzisiaj 250km, pokręciłem go trochę ale nic nie puścił majonez. Jak się tego pozbyć nie mając dostępu do kanału? To w ogóle jakaś groźna ilość? Pierwsza moja zima z golfem, więc jeszcze nie wiem co z tym fantem zrobić :helm:
Bo problem nie leży w ilości pokonywanych kilometrów tylko w tym, że dopóki nie wyeliminuje się możliwości skraplania wody na ściankach odmy to niestety majonez to będzie chleb powszedni :pub:



Awatar użytkownika
btard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: sob mar 17, 2012 17:03

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: btard » pn sty 14, 2013 20:18

Fafik258, ok, czyli źle zrozumiałem. Taka ilość majonezu w zimie to mało/dużo/normalnie? Idę zbierać fanty na zrobienie odpowietrzenia w korku. Dzięki za odpowiedzi :bajer:



Awatar użytkownika
Tomaszek21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn paź 08, 2012 18:14
Lokalizacja: Łódź

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: Tomaszek21 » pn sty 14, 2013 20:26

Fafik258 a czy taki przewiercony korek nie stwarza żadnych zagrożeń dla silnika? chodzi mi o dostawanie sie pary wodnej itp? bo jednak bede tak jeździł około 3 miesiecy


A gdyby on jeździł na powietrze. . .

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: Fafik258 » pn sty 14, 2013 20:48

Tomaszek21 pisze:Fafik258 a czy taki przewiercony korek nie stwarza żadnych zagrożeń dla silnika? chodzi mi o dostawanie sie pary wodnej itp? bo jednak bede tak jeździł około 3 miesiecy
Mniejsze niż szmata we wlewie...
Przez korek powietrze się nie zasysa tylko jest wypychane



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: stonefree » pn sty 14, 2013 21:23

Fafik258 pisze:dopóki nie wyeliminuje się możliwości skraplania wody na ściankach odmy to niestety majonez to będzie chleb powszedni
Jakiś czas temu doszliśmy na forum do wniosku, że to nie jest problem ze skraplaniem pary w odmie, ale ze skraplaniem w samym bloku silnika. Fakt, że blok jest aluminiowy, wiec jakby "zimniejszy" i szybciej stygnie a wszystko sie tam na sciankach skrapla . Ale problem leży w tym, że silnik sie nie wietrzy, opary w środku sie kręcą i kręcą i nie mogą ulecieć, dopiero patent z dwoma wężykami i wlotem pod przepustnice działa.
Fafik258 pisze:Przez korek powietrze się nie zasysa tylko jest wypychane
No własnie. A trzeba dążyć do tego, zeby było zasysane :)

Edytowałem posta i załączyłem dzisiejsze zdjęcia. Głupi patent z butelka i rurką pd korkiem daje tak dużo, że ani w wężu odmy nie ma majonezu ani pod korkiem nie a go tyle co zwykle... Okazuje się, że cały badziew jednak idzie górą. Popatrzcie

ObrazekObrazekObrazek



tekosz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 21:07
Lokalizacja: Gdańsk

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: tekosz » wt sty 15, 2013 01:04

stonefree pisze:Głupi patent z butelka i rurką pd korkiem daje tak dużo, że ani w wężu odmy nie ma majonezu ani pod korkiem nie a go tyle co zwykle... Okazuje się, że cały badziew jednak idzie górą. Popatrzcie
stonefree, mógłbyś opisać ten Twój patent? co, jak, jakie części?



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: Fafik258 » wt sty 15, 2013 08:51

stonefree pisze:No własnie. A trzeba dążyć do tego, zeby było zasysane :)
Co do głowicy i układu korbowo - tłokowego to się zgodzę, że panuje podciśnienie. Ale czy w samej pokrywie zaworów jest znaczące podciśnienie. Chyba nie, bo gdyby było i byś zdjął korek wlewu oleju to widziałbyś zachwiania w pracy silnika bo łapałby lewe powietrze w tym przypadku.
stonefree pisze:Jakiś czas temu doszliśmy na forum do wniosku, że to nie jest problem ze skraplaniem pary w odmie, ale ze skraplaniem w samym bloku silnika. Fakt, że blok jest aluminiowy, wiec jakby "zimniejszy" i szybciej stygnie a wszystko sie tam na sciankach skrapla . Ale problem leży w tym, że silnik sie nie wietrzy, opary w środku sie kręcą i kręcą i nie mogą ulecieć, dopiero patent z dwoma wężykami i wlotem pod przepustnice działa.
Co do samej etiologii to faktycznie można by było godzinami dywagować i każda teoria wydaje się być prawdopodobna.

W każdym razie czytałem artykuł naukowy i wniosek nasuwa się taki. Im większe przedmuchy w układzie tłok - cylinder i zawór prowadnica zaworowa tym więcej masła w silniku.

Pozdrawiam i życzę drożnej odmy :pub:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA

Post autor: stonefree » wt sty 15, 2013 10:08

Fafik258 pisze:czy w samej pokrywie zaworów jest znaczące podciśnienie
Nie, bo w starszych silnikach odma wchodzi nad przepustnicą.
tekosz pisze:jakie części?
036 115 302 N przejściówka pod korek wlewu oleju,wężyk przeżroczysty 6mm i butelka PET 1,5l :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości