po zmienie uszczelki gotuje się

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: Fafik258 » ndz maja 12, 2013 11:16

Czyli jak sam widzisz śruby są przewezone i obcięcie ich nie przywróci im pierwotnej wytrzymałości jaką posiadały gdy szły na pierwszy montaż. Dalej nie są wstanie docisnac odpowiednią sila głowicy... Sprawdzles blok linialem i szczelinomierzem w miejscu w którym uszczelka nie przylega?



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: Johnatan » ndz maja 12, 2013 21:39

Wszystko sprawdziłem, i głowica jest prosta blok też. Jeźdze teraz golfem bo powierciłem dziurki w termostacie żeby jakiś tam obieg był.. woda wywala i tak na gorącym silniku.. Teraz zaczyna zapalać sie kontrola oleju czasami też piszczy kontrolka oleju.. Jestem tak wściekły że rozważam kupno słupka 9A.. w oleju wody nie ma.. w wodzie oleju nie ma. silnik ma moc. wszystko jest ok poza tym że wywala wode na ciepłym motorze.. pompa sprawana, chłodnica drożna, wszystko drożne...


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: J.B.S. » pn maja 13, 2013 23:32

A uszczelka pod korkiem wody sprawna nie zsuneła się.Bo bedzie wywalac wode jak nie bedzie szczelne.
Nie jeden robił głowice przez taką pierdołę.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: jhosef » śr maja 15, 2013 12:02

Cienki wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny?



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: Johnatan » śr maja 15, 2013 15:04

ogólnie jeźdze z odkręconym korkiem zeby ciśnienie uciekało. Węzyk do zbiorniczka drożny, wszystko drożne bo wężem ogrodowym lałem już wszędzie. Auto ma grzanie bardzo dobre... chodzi chodzi.. gaszę silnik i wywala woda. i w całym silniku słychać gulgotanie jak w zupie.. gdy silnik postoi i się ochłodzi to pojawia się woda w górnym węzu chłodnicy.. mam teraz włączony wolny bieg wentylatora i tak jeźdzę do pracy.. A i jak kupiłem golfa to nie był w ogóle podłączony czujnik wody, ten niżej, tuż przy styku głowicy z blokiem na klucz 24. co to za czujnik.. nigdzie nie mam kabli do tego.. tylko przy rozruszniku dwa obcięte czarno-czerwony i czarny jest tam 12V. wracałem autem z rozwalonym termostatem i nie mogłem go dogrzać a teraz mam wywalony termostat i silnik ma z 80st na wskaźniku.. Silnik chodzi poprawnie, równe obroty, nie bierze już oleju i mam dużo mocy. porobiłem zdjęcia głowicy dla różnych znajomych i zauważyłem pęknięcia głowicy przy gnieździe świecy.. czy to moze byc pękniecie aż do kanału wodnego... sam nie wiem.ObrazekObrazek


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: Fafik258 » śr maja 15, 2013 18:27

Jak robili planowanie głowicy szczelność sprawdzali?



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: Fafik258 » śr maja 15, 2013 18:38

Jak robili planowanie głowicy szczelność sprawdzali?



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: Johnatan » pt maja 17, 2013 00:01

nie nie było to sprawdzone.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Stawiniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr kwie 24, 2013 18:11

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: Stawiniak » pn maja 27, 2013 17:39

Jak dla mnie pęknięta głowica/blok.

A co do szpilek, szpilki można użyć dwa czy trzy razy. ALE!!! pod warunkiem że ich długość mieści się w fabrycznych tolerancjach. Twoje były przeciągnięte, skoro dłuższe o 3mm od serii (a tolerancja jest coś w okolicach DO 1mm), skoro czubki były zagniecione to na bank nie docisnęły głowicy, stąd przedmuch. W tym miejscu głowica się zapowietrzyła, rozgrzała, zalałeś wody na ciepłym pewnie i głowica pękła. Teraz z powrotem sprawdź wszystko, załatw nową głowicę, lub tą oddaj do pospawania, nowa uszczelka, nowe śruby, i poskładaj, i koniecznie przy skręcaniu dokładnie sprężarką oczyść miejsca w które wkręcasz śruby głowicy, inaczej za słabo dokręcisz głowicę.

I na przyszłość dla wszystkich, nawet jak szpilka jest przeciągnięta, nie skracajcie jej jak kolega, bo nawet jeśli dobrze dokręci ona głowicę (a na bank dokręci ją za słabo i zaniedługo wywali uszczelkę) to pęknie podczas pracy silnika. Lub pęknie podczas dokręcania.

I jeszcze rozwiązanie zagadki, dlaczego woda bulgotała po zgaszeniu silnika a nie w trakcie jego pracy. Temp. płynu jest zależna od ciśnienia w jakim się znajduje. W ciśnieniu atmosferycznym woda wrze w 100*C, przy ciśnieniu dwa razy wyższym woda wrzeć będzie w 200*C. W próżni woda wrze przy 0*C. W pracującym silniku, gdzie jest przedmuch do układu chłodzenia, ciśnienie się zwiększa w układzie i woda nie wrze, po zgaszeniu, ciśnienie spada i automatycznie woda wrze ...



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: matisim » pn maja 27, 2013 22:12

Johnatan pisze: Węzyk do zbiorniczka drożny, wszystko drożne bo wężem ogrodowym lałem już wszędzie. Auto ma grzanie bardzo dobre... chodzi chodzi.. gaszę silnik i wywala woda. i w całym silniku słychać gulgotanie jak w zupie.. gdy silnik postoi i się ochłodzi to pojawia się woda w górnym węzu chłodnicy..

przypomina mi sie przygoda z moim dawnym KR, tylko u mnie jeszcze węże pękały po zgaszeniu auta jak nie zdążyłem korka odkręcić. Głowice planowali i sprawdzali, nowsze uszczelki, szpilki... na końcu padło na to że blok widocznie gdzieś jest pęknięty przez taką sytuację właśnie, że ktoś pewnie dolał zimnej wody na rozgrzany silnik. A właściciel niestety był jaki był, a ja wtedy byłem młody i głupi że to kupiłem.Gdy kupowałem go zimą wszystko było dobrze latem zaczęły sie takie cyrki....jak sprawdzisz głowicę i wyjdzie, że jest szczelna to pozostanie wymienić słupek tak jak pisałeś....



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

po zmienie uszczelki gotuje się

Post autor: Johnatan » pn maja 27, 2013 22:35

Kupiłem słupek z osprzętem ADL 1,8 16v na osprzęcie ABF o mocy 129km 96r z seata cordoby.. auto się już nie gotuje. A i decyzja o zmienie słupke była szybka po tym gdy w oleju znalazłem opiłki mosiądzu.. nawet nie opiłki tylko kawałki. Nadal mam problem jak to opisuje w innym poście z dodawaniem gazu, auto sie dusi na ;lekkim dodaniu gazu a gdy dam mu mocniej aż sie otwiera wielka przepustnica to się wkręca dobrze.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości