Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kuba91 Mk5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 14, 2013 20:05

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

Post autor: Kuba91 Mk5 » czw lut 14, 2013 20:22

Witam.
Problem drgań w moim aucie pojawił się po wgraniu nowego softu (ze 112PS wyszło 146). Program jest zrobiony w 100% poprawnie.
Sprawa wygląda tak że po gwałtownym depnieciu przy 2tys obr silnik do 2,5tys obr drży (w tym zakresie jest największe uderzenie niutona).
Dzieje się to tylko od 3ki w górę na 2ch pierwszych biegach jest wszystko w porządku.
Co to może być? Poduszki na silniku posprawdzane, półosie również i wszystko jest sprawne bez luzów.


Obrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11894
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

Post autor: italiano_83 » czw lut 14, 2013 22:05

Dwumas siada... :blush: na dwóch pierwszych biegach są niskie opory, więc drżenia brak .


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

masuch1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 04, 2013 22:58

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

Post autor: masuch1 » czw lut 14, 2013 22:33

Jak kolega wyżej obstawiam dwómase.
Zmęczona już była a po wirusie rady nie daje.
Chyba że ze sprzęgłem coś robione było ale nie napisałes.
Czasem ludzie robią konwersje dwómasy na sprzęgło jednomasowe, ale tarcze zostawiają ori no i potem są drgania.
I wtedy :rozpacz:



Kuba91 Mk5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 14, 2013 20:05

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

Post autor: Kuba91 Mk5 » pt lut 15, 2013 00:23

Troszeczkę zbyt regularne drgania jak na dwumas. Przejechałem się z 2ma mechanikami i raczej tą opcje wykluczali. Generalnie nie jest to jakiś kosmiczny moment jak na to koło. Przed softem nie było najmniejszych problemów z dwumasem, przebieg w 100% oryginalny 92kkm. Macie Panowie jeszcze jakieś pomysły ?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9203
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Auto: 5N2 DSG 4Motion R-line
Silnik: CUWA

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

Post autor: doggie » pt lut 15, 2013 09:49

a ja obstawiam przeguby wewnętrzne. Miałem identyczną sytuacją w swoim Mk5 BRU, przy serii 90ps nic nie było czuć a po wgraniu softu raptem zaczął drgać podczas przyspieszania, okazało się że przeg. wewnętrzne do wymiany, z raportów TUV i DEKRY wynika iż przeguby te w Mk5 dość często odmawiają posłuszeństwa


Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem

VCDS przydatne informacje, kodowania
VCDS opisy bloków pomiarowych silników TDI PD

Kuba91 Mk5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lut 14, 2013 20:05

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

Post autor: Kuba91 Mk5 » pt lut 15, 2013 13:24

Generalnie na półosiach nie było żadnych luzów. Ale skoro tak mówisz doggie trzeba to sprawdzić bo jest to jakiś trop.
Miał może ktoś jeszcze takowy problem i udało mu się go rozwiązać ?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9203
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Auto: 5N2 DSG 4Motion R-line
Silnik: CUWA

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

Post autor: doggie » pt lut 15, 2013 13:39

przy sprawdzaniu "reką" nie dało się tego wyczuć, dopiero po dobraniu się do przegubu widać było wyżłobienia które w momencie tzw. "ciągu" powodowały minimalne przemieszczanie się półośki względem centralnego pubktu co skutkowało drganiami, im większa prędkość w trakcie przyśpieszania tym bardziej było to wyczuwalne, efektem było wyczuwalne takie bujanie lewo/prawo w momencie oparcia prawego kolana o centralną część kokpitu


Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem

VCDS przydatne informacje, kodowania
VCDS opisy bloków pomiarowych silników TDI PD

LittleBug
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pt sty 11, 2013 11:46

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

Post autor: LittleBug » pt lut 15, 2013 15:18

Ja również obstawiam dwumas.
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-por ... umasowego/

Dlaczego?
Podniosłeś moc, wzrósł moment obrotowy. Koło dwumasowe już jest zmęczone i już nie jest w stanie stłumić takiego momentu Nm.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9203
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Auto: 5N2 DSG 4Motion R-line
Silnik: CUWA

Drgania na 3,4,5,6b w zakresie 2-2,5tys obr

Post autor: doggie » pt lut 15, 2013 16:15

LittleBug, dwumas nie szarpie podczas przyspieszania tylka na biegu jałowym bez obciążenia, prawa fizyki


Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem

VCDS przydatne informacje, kodowania
VCDS opisy bloków pomiarowych silników TDI PD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości