Ogrzewanie samochodu

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Ogrzewanie samochodu

Post autor: Tomasz Bis » czw paź 11, 2012 21:28

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=129364" onclick="window.open(this.href);return false;


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
MarJan84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: wt lip 10, 2012 23:02
Lokalizacja: JaVWorzno

Re: Ogrzewanie samochodu

Post autor: MarJan84 » sob paź 13, 2012 18:19

Dzięki dużo mi to w teorii pomogło, jak będzie w praktyce to się okaże bo właśnie zbieram się na garaż walczyć z tym!!!! :helm: :food: ogólnie takich porad szukałem jak tym linku tylko coś słabo mi to szło bo znaleźć nie mogłem, he he jeszcze raz wielkie dzięki! :pub:



Awatar użytkownika
MarJan84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: wt lip 10, 2012 23:02
Lokalizacja: JaVWorzno

Ogrzewanie samochodu

Post autor: MarJan84 » sob paź 20, 2012 00:01

...no i męczyłem się z tym do 3:30 nad ranem (!) :grrr: co prawda późno zacząłem ale brak laptopa w garażu i powierzchowne przygotowanie do tematu tak się właśnie skończyły :vom: w większości poszczególne etapy odkrywałem sam. Choć parę rzeczy z forum zapamiętałem (jeszcze raz dzięki...) :bajer: aaaa najlepsze jest to że... gó....no to dało!!!!! :rozpacz: kupiłem nową nagrzewnice, wymieniłem zje...ny jak pies po całym tygodniu ciężkiej pracy, tracąc jedyną noc kiedy można odpocząć... bez efektu :shock: a najbardziej zniszczyła mnie przyczyna którą znalazłem bodajże w poniedziałek czy wtorek (żeby było ciekawiej czytałem już o niej na forum kilka razy.) Dwa zasrane trójniki na wężach idących do nagrzewnicy. Aluminiowy i plastikowy. Nie dawały odpowiedniego obiegu płynu na nagrzewnice przez co była letnia i ogrzewania być nie mogło (...) ale zmyliło mnie to że węże za nimi (przed samą nagrzewnicą) były ciepłe...!! więc myślałem że nagrzewnica zasyfiona. A tu błąd. Po tej nieszczęsnej nocce jak jeszcze raz obadałem temperaturę węży to stwierdziłem że przy nagrzewnicy są ciepłe a przed trójnikami GORĄCE!!! Parzą!!!! :rotfl: hahaha śmiałem się sam z siebie!! załatwiłem sobie od znajomego gazownika plastikowe łączniki węży, zastąpiłem nimi te cholerne trójniki i jest upał w aucie!! :helm: na pól ogrzewania już wyrobić się nie da a na full to jest piekło!! :los2: reasumując i kończąc temat (z mojej strony), powodzenia dla wszystkich walczących w swoich autach z brakiem ogrzewania, nie dajcie się zmylić pozorom, sprawdzajcie i wymieniajcie wszystko co jest podejrzane, ale... nagrzewnice zostawcie na sam koniec!!! :grin: podpisuje się pod tym wszystkimi kończynami; jak się to robi pierwszy raz to jest przeeeejeeee....jakoś tak! :hmm:



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Ogrzewanie samochodu

Post autor: Tomasz Bis » ndz paź 21, 2012 00:23

MarJan84, w linku który Ci podałem na stronie 7 jest wspomniany ten termostat i co z nim zrobić . Nie wszystkie golfy to mają więc temat jest zapominany podczas poszukiwań ciepełka :D Zadaniem tego jest najpierw zagrzanie silnika a następnie wnętrza auta (niestety tylko w teorii)


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
MarJan84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: wt lip 10, 2012 23:02
Lokalizacja: JaVWorzno

Re: Ogrzewanie samochodu

Post autor: MarJan84 » ndz paź 21, 2012 22:23

Tomasz Bis pisze:MarJan84, w linku który Ci podałem na stronie 7 jest wspomniany ten termostat i co z nim zrobić . Nie wszystkie golfy to mają więc temat jest zapominany podczas poszukiwań ciepełka :D Zadaniem tego jest najpierw zagrzanie silnika a następnie wnętrza auta (niestety tylko w teorii)
No tak. Jak już wspomniałem przez moją pracę nie miałem czasu dokładniej obadać tej porady co mi podesłałeś przez to tyle mi to czasu zajęło, no i pechowo zapomniałem o tych trójnikach. Tzn nawet nie tyle zapomniałem co źle zdiagnozowałem... Ale na szczęście już po bólu!! :okej: jeszcze raz dzięki za pomoc, pozdro!!!!! :pub:



Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ogrzewanie samochodu

Post autor: mauro22 » czw sty 17, 2013 20:53

Witam,

Czy może ktoś konkretnie podpowiedzieć jak w najprostszy sposób dostać się do klapy odpowiedzialnej za ciepłe / zimne powietrze (golf II). Muszę uszczelnić tą klapę ponieważ jej uszczelnienie wylatywało kratkami. Czy też muszę wykręcać całą nagrzewnicę?

Pozdrawiam


Jacek R.

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Ogrzewanie samochodu

Post autor: grg474 » czw sty 17, 2013 23:48

nie musisz wymontować nagrzewnicy- rozebrać najlepiej konsolę a pod nią odkręcić tylko przednią kierownicę powietrza - będzie otwór przez który łapką dostaniesz się i wkleisz


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ogrzewanie samochodu

Post autor: mauro22 » pt sty 18, 2013 11:49

Witam,

Mówiąc o konsoli masz na myśli panel na którym jest regulacja ciepłe / zimne oraz sposób nadmuchu? Czy też konsola przed dźwignią zmiany biegów.
Jutro muszę się za to zabrać ponieważ przy 90c na silniku, maksymalna temp nawiewu to 24C.

Pozdrawiam


Jacek R.

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Ogrzewanie samochodu

Post autor: grg474 » sob sty 19, 2013 16:22

mauro22 pisze:Czy też konsola przed dźwignią zmiany biegów.
dokładnie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ogrzewanie samochodu

Post autor: mauro22 » sob sty 19, 2013 23:03

Witam,

Uszczelniłem klapę regulacji temperatury nawiewu. Dobrze wcześniej przygotować sobie takie coś :

Obrazek

Ja zrobiłem taką uszczelkę z tzw "fiseliny grubej" czyli podkładu pod panele podłogowe. Przykleiłem ją klejem polimerowym szybkoschnącym.

Aby się tam dostać wystarczy odkręcić półkę pod schowkiem. Zdjąć piankę wygłuszającą. Odkręcić wentylator. Odkręcić plastikową nakrętkę trzymającą kanał wentylatora. Odkręcić (w komorze silnika) nakrętkę trzymającą metalowy trzpień mocujący kanał wentylatora. (trzpień jest wkręcany w kanał wentylatora więc w przypadku kiedy nakrętka będzie się obracała razem z trzpieniem to znaczy że cały trzpień wykręca się z obudowy). Wypiąć 6 spinek łączących kanał z nagrzewnicą. Rozdzielić kanał od nagrzewnicy. Spinki znajdującej się na górze nie udało się mi odczepić więc musiałem manewrować kanałem tak aby wypiął się sam.

Po tym zabiegu ogrzewanie jest o 30% mocniejsze. Prawdopodobnie wraz z biegiem lat przytkała się nagrzewnica dlatego też nie udało się w większym stopniu odzyskać sprawności ogrzewania. Wlot i wylot z nagrzewnicy są gorące (ok 85C).

Pozdrawiam


Jacek R.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości