Zamiana modułu komfortu 1j0 959 799 AH na 1j0 959 799N

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Zamiana modułu komfortu 1j0 959 799 AH na 1j0 959 799N

Post autor: ciarek15 » sob sty 06, 2018 11:44

Witam. W passacie b5 mojej dziewczyny juz dluzszy czas swirują zamki (zamykają się i otwierają kiedy chcą), oświetlenia wnętrza i bagażnika nie było odkąd go ma ... czyli ok 2 lata. Po otwarciu z pilota również się nie zapala więc raczej to nie tylko wina ewentualnie uszkodzonych mikrostyków w zamkach. Bezpieczniki sprawne... więc stawiam na moduł komfortu.
Aktualnie jest tam 1j0 959 799AH... ja w swojej Borce zmieniam 1j0 959 799N na 1c0 959 799N. Więc chciałbym podmienić nasze moduły. Obydwa mają po dwie wtyczki no i wyposażenie to samo. Piloty mam dwa więc nawet nie trzeba było by na nowo kodować.

Można śmiało podmienić AH na N?



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Zamiana modułu komfortu 1j0 959 799 AH na 1j0 959 799N

Post autor: psilos1 » sob sty 06, 2018 13:32

Częściej od modułu gniła wiązka-sprawdź dokładnie wtyczki czy nie zzieleniały



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Zamiana modułu komfortu 1j0 959 799 AH na 1j0 959 799N

Post autor: ciarek15 » sob sty 06, 2018 16:19

Jednak wtyczki czyste były a wiązka nie przegniła... To coś gorszego. Domowy elektryk... poprzedni właściciel. Zamiana modułów nie pomogła i dopiero później przyjrzalem się przewodom. A tam izolacja, izolacja i izolacja. Po kilka przewodów spiętych razem a część obcięta.


Obrazek



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Zamiana modułu komfortu 1j0 959 799 AH na 1j0 959 799N

Post autor: ROBAL_26 » sob sty 06, 2018 19:45

ciarek15, passaty i superby ciepiały na to samo bo to jedna i ta sama płyta podłogowa , sprawdź dokładnie wszystkie przewody i połączenia a dokładnie fabrycznie zagniecione tulejki w koszulkach , od przodu auta do samego końca , wszystkie przewody o identycznym kolorze i pasku powinny być połączone ze sobą razem w punkty i tak każdy kolor a jest trochę tych połączeń , ja u znajomej w superbie wywaliłem fotel i kanapę i całą wiązkę przeglądałem , na nowo zarabiałem przewody ,lutowałem i na to dawałem koszulkę termozgrzewalną z klejem co zapewniało hermetyczne zabezpieczenie , po zdjęciu widać że musiał tam grzebać niezły rzeźnik a nie ktoś kto ma pojęcie . :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Zamiana modułu komfortu 1j0 959 799 AH na 1j0 959 799N

Post autor: ciarek15 » sob sty 06, 2018 21:34

Dzięki za info ;) No właśnie się zastanawiałem skąd tyle przewodów o tych samych kolorach. Bo w sumie tutaj gdzie wyciągnąłem przewody nie było żadnego oryginalnego miejsca z zaprasowanymi przewodami ... tylko izolacja :) Już zacząłem myśleć że ktoś dokładal swoich kilka przewodów o tym samym kolorze jaki miał pod ręką :)

Czyli śmiało mogę łączyć przewody o tych samych kolorach ze sobą tak? Bo z tego co mi się wydaje to były również te same kolory a np. O innych przekrojach.
Były również pojedyncze przewody obcięte i zaizolowane na końcu Ale nie ruszalem tego narazie by się właśnie dowiedzieć



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zamiana modułu komfortu 1j0 959 799 AH na 1j0 959 799N

Post autor: Qto » sob sty 06, 2018 21:36

ciarek15 pisze:Czyli śmiało mogę łączyć przewody o tych samych kolorach ze sobą tak?
trzeba sprawdzić od czego dany kabelek jest...bo np kabelek szaro/biały to linia K przy komforcie...ale w progu znajdziesz kabelek tego samego koloru ale będzie on od światła przeciwmgielnego. Z innymi kolorami podobnie.



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Zamiana modułu komfortu 1j0 959 799 AH na 1j0 959 799N

Post autor: ciarek15 » sob sty 06, 2018 21:56

Aha, no właśnie... To by było za proste :) A czy mogę się wzorować przy łączeniu na nowo pocietych przewodów, wiązką w progu tak jak jest w Borce ? Czy raczej będzie się różnić ?



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Zamiana modułu komfortu 1j0 959 799 AH na 1j0 959 799N

Post autor: ROBAL_26 » sob sty 06, 2018 21:58

Może tak być choć nie koniecznie ,większość przewodów jest łączona jak napisałem wcześniej , a tu trochę info jak wyglądają przewody w B5 :bigok:
https://www.google.pl/search?q=wi%C4%85 ... 2&dpr=1.25
https://forum.vw-passat.pl/topic/458-ce ... 5/?page=61
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3132312.html

:bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Zamiana modułu komfortu 1j0 959 799 AH na 1j0 959 799N

Post autor: ciarek15 » sob sty 06, 2018 22:09

Dziękuję Panowie za pomoc ;) Teraz trochę wolnego czasu, cierpliwości zapas i można działać :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości