Wyjęcie pinu w kostce ECU

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

irocket
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt cze 17, 2014 18:42

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: irocket » śr sie 23, 2017 13:04

Witajcie. Pacjent to co prawda Toledo 1 1.9TDI o oznaczeniu 1Z, ale to to samo, co MK3 ;) Problem polega na tym, że potrzebuję wyjąć jeden pin z kostki ECU, bo odpadł przewód. Dokładniej chodzi o pin 64 idący do czujnika G72. Odkąd kupiłem samochód miałem błąd tego czujnika i ECU przyjmował wskazania 19 stopni temperatury powietrza dolotowego. Wymiana czujników nic nie dała, więc sprawdziłem dziś, czy jest przejście między nim, a pinem w ECU. Okazało się, że nie, podejrzenie padło na przerwany przewód. Odizolowałem wiązkę, chciałem wyodrębnić ten kabelek (niebiesko-żółty) z wiązki, a on po prostu wypadł z wtyczki.
Stąd moje pytanie: jak wyjąć pin z wtyczki ECU? Jeśli się nie da, to co w takim wypadku zrobić? Z góry dzięki za wszystkie wskazówki.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: bioly05011 » śr sie 23, 2017 15:34

wyszlifuj spinke do włosów i wyjmiesz a ogólnie są specjalne przyrządy do wynajmowania pinów wpisz w wyszukiwarce przyrząd do pinów i będziesz miał przykład jak to wygląda,na jeden raz nie opłaca się kupować bo nie jest tanie...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

irocket
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt cze 17, 2014 18:42

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: irocket » śr sie 23, 2017 15:43

Piny ze zwykłych wtyczek wyjmowałem, ale tutaj nie chce ruszyć



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: Garrison » śr sie 23, 2017 17:20

bioly05011 pisze:wyszlifuj spinke do włosów i wyjmiesz a ogólnie są specjalne przyrządy do wynajmowania pinów wpisz w wyszukiwarce przyrząd do pinów i będziesz miał przykład jak to wygląda,na jeden raz nie opłaca się kupować bo nie jest tanie...
U nas ~100zł, z ebay $10 :D

https://www.conrad.pl/p/narzedzie-do-od ... 340-743182" onclick="window.open(this.href);return false;, https://www.conrad.pl/p/narzedzie-do-de ... 343-743092" onclick="window.open(this.href);return false;



irocket
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt cze 17, 2014 18:42

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: irocket » śr sie 23, 2017 17:29

Podobne zrobiłem sobie wchodzi około 1cm i dalej nic, ani drgnie. Próbowałem też wkręcić śrubkę od drugiej strony (widać taką jakby metalową okrągłą tulejkę) i wyciągnąć siłą (mając włożony ten mój przyrząd) i dalej nie wyszło.



szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: szymin89 » śr sie 23, 2017 20:38

Nie ma tam przypadkiem dodatkowej blokady, ktora trzyma wstystkie piny?



irocket
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt cze 17, 2014 18:42

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: irocket » śr sie 23, 2017 20:50

Nie wygląda, żeby sama wtyczka miała się jakkolwiek bardziej rozbierać. W teorii powinienem włożyć dwa bolce koło pinu i powinien wyskoczyć, ale tak jak pisałem, wchodzą około 1cm, dalej nie chcą, a pin też nie wychodzi. Tak to z grubsza wygląda: https://obrazki.elektroda.pl/4484264100_1443529808.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tylko u mnie w trzecim rzędzie też są piny.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: bioly05011 » śr sie 23, 2017 21:52

kolego Garrison, wiem ile kosztuje ,ja posiadam zestaw z Wery a to już nie 100zł choć na raz wydać 100 i później ma leżeć...irocket, wepchnij najpierw pina i dopiero odblokuj boki pinu i wyciąg...
poprawka to nie wera to asta


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

irocket
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt cze 17, 2014 18:42

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: irocket » śr sie 23, 2017 22:50

Próbowałem też wepchnąć pin od tyłu i wtedy te języczki, ale dalej nic, wku***** się i tyle. Spróbuję jeszcze jutro, a jak nie, to jakoś od tyłu zamocuję przewód tak "po prostu".



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: Garrison » śr sie 23, 2017 23:49

bioly05011 pisze:kolego Garrison, wiem ile kosztuje ,ja posiadam zestaw z Wery a to już nie 100zł choć na raz wydać 100 i później ma leżeć...irocket, wepchnij najpierw pina i dopiero odblokuj boki pinu i wyciąg...
poprawka to nie wera to asta
Bardziej mi chodziło o zwrócenie uwagi niewtajemniczonych na absurd, jakim jest cena za takie urządzenie :helm:



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: bioly05011 » czw sie 24, 2017 06:00

wiem kolego ale za takie można powiedzieć bele co,to 100 sporo na jeden raz...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: szymin89 » czw sie 24, 2017 11:31

Moze po prostu grubosc tych bolczykow jest nie prawidlowa. Ja kiedys uzywalem spinacza biurowego. Jak bedziesz mial problemy to zrob pare fotek calej wtyczki.



irocket
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt cze 17, 2014 18:42

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: irocket » czw sie 24, 2017 12:25

Co do grubości, to miałem cienkie igły, grubsze igły, drut stalowy 0.8, cieńszy drut i nic. Jednak poradziłem sobie inaczej - rozwierciłem małym wiertłem końcówkę od drugiej strony (od strony kabli) i wypadła. Następnie wziąłem szerszą końcówkę z kawałkiem przewodu, zeszlifowałem połowę, żeby się zmieściła w otwór, połączyłem z urwanym przewodem i całość złożyłem. Mam teraz nadzieję, że będzie działać, ale okaże się to dopiero, jak poskładam samochód (robiłem blacharkę). Jeśli coś by nie tak było, to dalej ECU przyjmie sobie 19 stopni, więc będę widział, że jest problem.



magiz19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MK2 1.8 GTI
Silnik: PF

Wyjęcie pinu w kostce ECU

Post autor: magiz19 » pt sie 25, 2017 13:54

U siebie nie chciałem nic uszkodzić to wziąłem lutownice i zalałem cyną kabel z konektorem. Siedzi już z rok.
Nie łatwy temat bez malej końcówki do lutownicy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości