Problemy z odpalaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- synek13
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Auto: Vw bora 2,8 vr6
- Silnik: Bde
Problemy z odpalaniem
Witam
2.3 v5 agz 98r.
Panowie potrzebuje pomocy bo mnie szlak trafi, po wymianie krućca wody, mam problem z odpaleniem auta, głównie rano kiedy jest zimny silnik bądź dłużej stoi kiedy silnik całkowicie ostygnie. Kruciec był wymieniany bo miał nieszczelność (pęknięcie przy uszczelce)
Po wymianie stało się tak że nie działa ssanie, nie włącza się pompa wtórnego powietrza i po dłuższej jeździe kiedy już silnik się nagrzeje nie pracuje dodatkowa pompa wody.
To co udało mi się sprawdzić to tak na silniku żadnych błędów. Podmienialem też czujnik przy kruccu z 4pinami ale żadnych efektów. Prawdopodobnie on odpowiada za temperaturę dla kompa tak ? Co prawda nie był nowy i do końca nie wiem czy jest sprawny.
Co mogę jeszcze sprawdzić ewentualnie wymienić żeby wszystko wróciło do normy.
A i na zegarach wskazanie temp. Normalnie się podnosi do 90 i koniec.
Proszę o pomoc. Pozdrawiam
2.3 v5 agz 98r.
Panowie potrzebuje pomocy bo mnie szlak trafi, po wymianie krućca wody, mam problem z odpaleniem auta, głównie rano kiedy jest zimny silnik bądź dłużej stoi kiedy silnik całkowicie ostygnie. Kruciec był wymieniany bo miał nieszczelność (pęknięcie przy uszczelce)
Po wymianie stało się tak że nie działa ssanie, nie włącza się pompa wtórnego powietrza i po dłuższej jeździe kiedy już silnik się nagrzeje nie pracuje dodatkowa pompa wody.
To co udało mi się sprawdzić to tak na silniku żadnych błędów. Podmienialem też czujnik przy kruccu z 4pinami ale żadnych efektów. Prawdopodobnie on odpowiada za temperaturę dla kompa tak ? Co prawda nie był nowy i do końca nie wiem czy jest sprawny.
Co mogę jeszcze sprawdzić ewentualnie wymienić żeby wszystko wróciło do normy.
A i na zegarach wskazanie temp. Normalnie się podnosi do 90 i koniec.
Proszę o pomoc. Pozdrawiam
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problemy z odpalaniem
tylko czujnik i pozostaje okablowanie być może pękł przewód gdzieś,ale komp by pokazał błąd g62
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- synek13
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Auto: Vw bora 2,8 vr6
- Silnik: Bde
Problemy z odpalaniem
Dobra tylko teraz który czujnik ten z 4 pinami tak bo już nie czaje tego ręce opadają. A podobne objawy mogły by być jak by układ był jeszcze zapowietrzony czy raczej nie. A jestem po długiej trasie 180km w połowie robiłem przerwę na zewnątrz 8stopni i wentylator na chłodnicy nie wlacza się. Czy to też powiązane z tym samym czujnikiem.
Zapomniałem dopisać ze sprawdzałem styki w przekazniku pod aku i wszystko ok. Chociaż nie sprawdziłem czy prąd tam dochodzi.
Zapomniałem dopisać ze sprawdzałem styki w przekazniku pod aku i wszystko ok. Chociaż nie sprawdziłem czy prąd tam dochodzi.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problemy z odpalaniem
z czterema pinami,po takiej trasie powinien się odpowietrzyć
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- synek13
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Auto: Vw bora 2,8 vr6
- Silnik: Bde
Problemy z odpalaniem
A mam pytanie w blokach pomiarowych można odczytać temp. Czujników dwóch czy te dwa wskazania maja być równe ? Skoro czujniki występują obok siebie, gdzieś czytałem że tam jest jakaś zależność. Kiedy sprawdzałem vagiem auto nie było kompletnie ostygniete jeden czujnik pokazywał 65stopni drugi ok.35. Myślę że termostat można wykluczyć bo temp. Na liczniku trzyma się 90 i koniec
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Problemy z odpalaniem
Temperatura ma być zbliżona...jedna wartość sprawdzasz w silniku a druga w liczniku
- synek13
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Auto: Vw bora 2,8 vr6
- Silnik: Bde
Problemy z odpalaniem
Dzisiaj dokonałem drobnych pomiarów poczuciem styki, masy i tak wentylatory się włączyły. Na trasie licznik pokazywał ciągle 90stopni, bez żadnych odchyleń. Nagrzewalem auto na postoju sprawdzając przy tym temp. (Co prawda było to od 70st.)vag pokazywał max. 96st.W blokach pomiarowych wtedy wentylatory się włączyły spadało do 94st. I tak w kółko. Czy to jest dobry objaw ? Tak to ma działać czy czujnik coś przeklamuje. Taka sama wartość temp. Była pokazywana w blokach pomiarowych w liczniku. A na liczniku wskazówka stała na 90stopni. Rozumiem że licznik nie pokaże dokładnej wartości.Na zewnątrz temp. 15 st..
Stąd moje pytanie czy to jest bezbłędne działanie ukladu czy nie.
Jeszcze jedno vag w silniku w blokach pomiarowych chyba na kanale 4 obok jest jeszcze jedno wskazanie temp. Czy to jest od jakiegoś czujnika cieczy czy temp. zasysanego powietrza bo wahadło się w granicach 52-55st.
Stąd moje pytanie czy to jest bezbłędne działanie ukladu czy nie.
Jeszcze jedno vag w silniku w blokach pomiarowych chyba na kanale 4 obok jest jeszcze jedno wskazanie temp. Czy to jest od jakiegoś czujnika cieczy czy temp. zasysanego powietrza bo wahadło się w granicach 52-55st.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Problemy z odpalaniem
czujnik na licznik działa prawidłowo i wentylatory też włączają się prawidłowosynek13 pisze:Na trasie licznik pokazywał ciągle 90stopni, bez żadnych odchyleń. Nagrzewalem auto na postoju sprawdzając przy tym temp. (Co prawda było to od 70st.)vag pokazywał max. 96st.W blokach pomiarowych wtedy wentylatory się włączyły spadało do 94st. I tak w kółko. Czy to jest dobry objaw ? Tak to ma działać czy czujnik coś przeklamuje. Taka sama wartość temp. Była pokazywana w blokach pomiarowych w liczniku. A na liczniku wskazówka stała na 90stopni.
- synek13
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Auto: Vw bora 2,8 vr6
- Silnik: Bde
Problemy z odpalaniem
Dalej z tym walczę ogólnie to tak kupiłem drugi czujnik 4 pinowy, i bez wyciągania Starego połączyłam go do instalacji I odpalilem auto
i co obroty 1100 pompa wtórnego włączyła się wszystko pięknie. Vag pokazywał z czujnika 18 stopni, czyli ssanie i pompa musiała sie włączyć . Więc tokiem myślenia wymieniłem czujnik. Dziś rano kiedy auto stało po całej nocy bez odpalania,pierwsze co podlaczylem vag sprawdzenie temp. 14st. Odpalam i Hu... 600obrotów prawie zdechł. Pompa wtórnego nie włączyła się. Więc co jest nie tak bo już sobie wlosy wyrwalem z głowy.
Dodam że system był odpowietrzony.
i co obroty 1100 pompa wtórnego włączyła się wszystko pięknie. Vag pokazywał z czujnika 18 stopni, czyli ssanie i pompa musiała sie włączyć . Więc tokiem myślenia wymieniłem czujnik. Dziś rano kiedy auto stało po całej nocy bez odpalania,pierwsze co podlaczylem vag sprawdzenie temp. 14st. Odpalam i Hu... 600obrotów prawie zdechł. Pompa wtórnego nie włączyła się. Więc co jest nie tak bo już sobie wlosy wyrwalem z głowy.
Dodam że system był odpowietrzony.
Problemy z odpalaniem
Skoro sterownik widzi temperaturę w miarę realną to ja widzę winę w nim niestety. Tym bardziej że to on steruje i przepustnicą i czasem wtrysku czyli elementami odpowiedzialnymi za rozruch i pracę zimnego silnika.
- synek13
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Auto: Vw bora 2,8 vr6
- Silnik: Bde
Problemy z odpalaniem
Z trzy godz. Temu odpalalem auto i wszystko się włączyło, już nie wiem co mu dolega raz działa raz nie działa.
Najbardziej odsunięta myśl że trzeba wymienić element. mówiąc sterownik rozumiem że chodzi o sterownik silnika czyli tzw. komputer. Jak sprawdzić ze sterownik pracuje poprawnie bądź się sypie. Jedyne co mi przychodzi do głowy albo podmianka albo podjechać na sprawdzenie do firmy która mapuje sterowniki, (zajmuje się tuningiem) tak? Bo nie widzę nikogo innego kto by się tym zajął.
Najbardziej odsunięta myśl że trzeba wymienić element. mówiąc sterownik rozumiem że chodzi o sterownik silnika czyli tzw. komputer. Jak sprawdzić ze sterownik pracuje poprawnie bądź się sypie. Jedyne co mi przychodzi do głowy albo podmianka albo podjechać na sprawdzenie do firmy która mapuje sterowniki, (zajmuje się tuningiem) tak? Bo nie widzę nikogo innego kto by się tym zajął.
- synek13
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob paź 04, 2014 21:00
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
- Auto: Vw bora 2,8 vr6
- Silnik: Bde
Problemy z odpalaniem
Sprawdzane przejście, kable przeginalem ruszalem ale ciągle było czyli raczej to nie to. Rozbieralem całe podszybie żeby do wtyczki sterownika się dokopać do sprawdzenia przejscia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości