Wymiana ECU 1.9 TDI ALH

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamil_em
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw cze 02, 2011 20:43
Lokalizacja: Lubelskie

Wymiana ECU 1.9 TDI ALH

Post autor: kamil_em » wt maja 09, 2017 08:29

Przyszedł sterownik, te same numery, pasuje. Zamontowałem go. Oczywiście immobilizer jest "aktiv" samochod odpala i gasnie. Ale jest juz lepiej bo zaskakuje przynajmniej, czyli sterownik ok. I teraz tak: multum tematow jak zaadaptowac immo, jak zczytac pin przeczytalem i wydaje mi sie ze bym to zrobil ale cos jest nie tak z komunikacja samochodu z vagami. Mianowicie w polski vag łączy mi sie z sekcja silnik, modul komfortu czasem immo. Komunikat jest taki : "przywracanie komunikacji, powtorzenie 0 potem 1 itd." i odzyskuje ale na zbyt ktortko zeby cos zczytac. W sekcji silnik połączenia nie przerywa. Nie moge nic zrobic, jakis kanal wpisze to jest komunikat ze zla liczba i operacja niedozwolona czy jakos tak. Mam 2 kable, EOBD2 I VAG K COMMANDER. Ten eobd dziala lepiej z polski vag4.9, drugi lepiej z vag commander 3.6. W vag commander 3.6 po kkl da sie odczytac 07-kombi i zrobic identyfikacje. Nie ma nigdzie napisu VDO. Jest napis BOO (to firma bądź oznaczenie licznika??). Immo nie moge zczytać. Aku jest troche rozładowany, tzn słabo kręci ma to wplywa na komunikacje kablami? Próbowałem chyba wszystkich mozliwosci, aby ten pin immo z nowego sterownika zczytac chociaz, to bym zakodowal sobie kluczyk u chlopa. Próbowałem tez na win XP.
Przypyszczam, ze jestem w sytuacji, gdzie przez licznik vagami nie zczytam pinu. Jezeli sie mylę, proszę mnie poprawić.
Jakieś sugestie co do komunikacji vaga z autem? Co do działań na tej komunikacji co mam? Da się z tym coś zrobić samemu? I czy jest ktoś z lublina, kto by mi odpłatnie, za uczciwą cenę pomógł z tym? Pozdr.


Moje pierwsze auto - Golf :)
Obrazek

Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Wymiana ECU 1.9 TDI ALH

Post autor: Aligator30 » wt maja 09, 2017 23:34

kamil_em, wlacz aku pod prostownik na lapku zainstaluj vag can comander 1,4 i na kablu obd2 odczytaj pin licznika
07 kombi /k line /open chanel/instrument immobiliser /(w zakladce na gorze wybierasz typ licznika ,( golf4 Bosch) read



Awatar użytkownika
kamil_em
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw cze 02, 2011 20:43
Lokalizacja: Lubelskie

Wymiana ECU 1.9 TDI ALH

Post autor: kamil_em » pt maja 12, 2017 10:21

Immo zostalo wylaczone. Pojechalem do goscia, ten wylutowal kostkę pamieci eprom, wylaczyl immo wlutowal spowrotem i nie ma immo w sterowniku. Samochod odpala tylko mruga kontrolka swiec zarowych. Wiem, ze jest multum problenow ktore sygnalizuje wspomniana kontrolka i że jednym z nich jest brak synchronizacji immo. Czy po wylaczeniu immo ta kontrolka mruga oznaczajac ten brak synchronizacji immo? Sprawdze potem vagiem i napisze czy to ten błąd, jeśli tak to czy moge z tym jezdzic? Zlać to i niech mruga jesli nie uda mi sie wykasowac tego bledu? Samochod smiga wszystko dziala. Blad wystapil bo zmianie sterownika i wylaczeniu immo.


Moje pierwsze auto - Golf :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kamil_em
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw cze 02, 2011 20:43
Lokalizacja: Lubelskie

Wymiana ECU 1.9 TDI ALH

Post autor: kamil_em » pt maja 12, 2017 10:24

Juz tak blisko do w pelni udanej wymiany ECU :-) :okej:


Moje pierwsze auto - Golf :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Wymiana ECU 1.9 TDI ALH

Post autor: cinek2004 » pt maja 12, 2017 14:13

W pełni udana by była gdybyś zakodował immo. Pewnie te same pieniądze co wyłączenie, a nie byłoby błędów.
Pewnie nie masz FIS, bo inaczej jeszcze byłby pisk i komunikat na wyświetlaczu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości