Kontrolka ESP po zmianie manetki

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Senti636
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr paź 26, 2016 14:03
Lokalizacja: Kraków

Kontrolka ESP po zmianie manetki

Post autor: Senti636 » śr lut 08, 2017 18:45

Mam pytanie. Czy ktoś pomoże mi z licznikiem ,bo chciałbym mieć fis albo 1/2 jeżeli nie da rady fisa.
Nie mam komputera pokładowego. Mój licznik ma nr 1j0 920 802 B ,tak podaje vag.
Mam golfa mk4 z 2000r 1.6 16v z climatronikiem.

Najchętniej jakaś osoba z okolic Krakowa-Bochnia. Chyba że jest mi ktoś wstanie pomóc na odległość.
Bo nie wiem co powinienem szukać żeby to hulało.
Jaki licznik itp. Jak później to zgrać z kluczykiem.
Kluczyk mam 1 starego typu bez przycisków tylko z latarką i dołożony mam sterownik centralnego zamka z pilotem.
Ostatnio zmieniony pn lut 20, 2017 21:01 przez Senti636, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Montaż licznika

Post autor: grg474 » czw lut 09, 2017 23:22

Licznik możesz wsadzić nawet 1J5 920 846 i jego odpowiednik nie SE. Do tego manetka i wiązka. Jak nie masz climatronika to trzeba też czujnik temp zewn


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Senti636
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr paź 26, 2016 14:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Montaż licznika

Post autor: Senti636 » pt lut 10, 2017 00:09

grg474 pisze:Licznik możesz wsadzić nawet 1J5 920 846 i jego odpowiednik nie SE. Do tego manetka i wiązka. Jak nie masz climatronika to trzeba też czujnik temp zewn
Mam climatronika. A jakie mam immo ? Dam radę później kluczyk przypisać?
Jakie są nr odpowiedników i czy można gdzieś kupić dodatkową wiązkę czy muszę sam zrobić ? Zwracać na coś uwagę przy kupnie na allegro ? I który jest najlepszy wygladowo i co do funkcji.



Piotrekx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sie 14, 2014 10:46

Montaż licznika

Post autor: Piotrekx » czw lut 16, 2017 22:06

Kluczyk spokojnie dasz radę przypisać. Będzie Ci do tego potrzebny kabel vag k+can commander (zwykłym od viakena nie da rady) i laptop z postawionym windowsem XP (może być na wirtualnej maszynie). Taki zestaw podpinasz do samochodu z założonym obecnym licznikiem i sczytujesz pin z zegarów. Jak masz teraz zegary produkcji Motometer to uzbrój się w cierpliwość - w moim wypadku sczytanie pinu zajęło około 3-4 godzin. Z zegarów VDO jest znacznie łatwiej bo całość zamyka się w dwóch minutach maksymalnie. Mając pin przekładasz zegary na te nowe, podpinasz znowu program i sczytujesz ich pin. Potem przez vag-coma logujesz się do tych nowych zegarów ich dotychczasowym pinem i przez adaptacje w odpowiednim kanale (nie pamiętam już dokładnie w którym ale jest odpowiedni temat na forum gdzie jest to rozpisane po kolei) zmieniasz pin na ten który miałeś w poprzednich zegarach. Następnie łączysz się od nowa z zegarami logując się już swoim starym pinem - jeśli wszystko poszło okej to powinno ruszyć. Następnie znowu adaptacja, tym razem kanał odnośnie ilości kluczyków - wpisujesz taką liczbę ile sztuk masz. Zatwierdzasz, lampka od immo powinna zgasnąć, następnie wyłączasz zapłon i wyciągasz kluczyk, wkładasz szybko następny i znowu zapłon i czekasz aż lampka immo zgaśnie. Przy ostatnim kluczyku odpalasz silnik i ma działać. Co do zegarów to musisz szukać - te które wymienił kolega wyżej jest dosyć ciężko trafić. U siebie mam założone 1J0920846B (wersja ze skalą licznika do 220km/h). Warto też wziąć pod uwagę fakt że przy używanych zegarach może być konieczność wstawienia nowego wyświetlacza - okolice 200zł za usługę. Wiązkę do całości robisz sam, nie ma w tym nic trudnego. Zaopatrz się na allegro w przewody do instalacji samochodowych - np. biało-zielone, zielono-czarne, pomarańczowo-czerwone itd itd, żeby nie robić wszystkiego jednym kolorem. Do tego odpowiednie konektorki do wtyczek i ze dwie rolki taśmy parcianej żeby poowijać wiązki i zabezpieczyć przed otarciami. Wiązkę do czujnika temperatury warto puścić dodatkowo w plastikowym peszlu bo jest narażona na czynniki atmosferyczne. Czujnik temperatury zewnętrznej zakładasz w lewej kratce w zderzaku - w ASO musisz kupić do tego jedynie uchwyt, obecnie numer części przekierowuje na VW transportera ale uchwyt pasuje bez problemu do G4. Jeden pin czujnika ciągniesz do kostki licznika, drugi podpinasz pod masę - najbliższy punkt masowy masz pod podstawą akumulatora, oczkowy konektor i po sprawie. Ważna sprawa jest taka że ten czujnik musi mieć dokładnie taki numer jak podaje etka, nie może być jakikolwiek który wygląda podobnie bo w zależności od samochodu te czujniki mają różne rezystancje i po prostu licznik będzie pokazywał głupoty. Mając pełnego fisa będziesz też pewnie chciał mieć info z radia na liczniku, do tego trzeba pociągnąć chyba 3 albo 4 kable (nie pamiętam już po prostu) od wtyczki mini iso do licznika. Jeśli masz auto z pełnym CANem to informacje od spalania itd idą po szynie tak więc nie ma potrzeby ciągnięcia przewodu od komputera do licznika, wszystko ma działać just-like-that po podpięciu samych kostek. Przy okazji pomyśl też nad założeniem tempomatu bo to raptem kilka przewodów i manetka, a mając to wszystko rozebrane to montażu fisa to aż grzech nie założyć. Jakbyś jeszcze chciał o coś zapytać to śmiało :)

edit:// wróć, doczytałem że masz climatronika więc problem z czujnikiem odpada, powinieneś mieć już pociągniętą taką instalację :D



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Montaż licznika

Post autor: grg474 » pt lut 17, 2017 00:32

Piotrekx pisze:Będzie Ci do tego potrzebny kabel vag k+can commander (zwykłym od viakena nie da rady)
głupoty piszesz - kabel viakena + vageepromer 1.19 do odczytu pinów, wpisania nr nadwozia itp, oraz potem na ten sam kabel - vag 3.11 i zakodujesz kluczyki


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Senti636
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr paź 26, 2016 14:03
Lokalizacja: Kraków

Montaż licznika

Post autor: Senti636 » ndz lut 19, 2017 22:20

Już zrobione. Pin był potrzebny tylko nowy bo mam immo 2 dalej. Manetke i kable dziś wymieniłem. Tylko mam problem bo wlaczeniu zaplonu lekko sie podswietla kontrolka od esp a po odpaleniu zaczyna migac szybko. Nie da się wyłączyć esp. Błędów 0. Kable podpięte dobrze masa ze śrubki na stacyjce z brązowego kabla. Sytuacja zaczęła się po zmianie manetki dziś. Coś trzeba ustawić? Czujnik katą skrętu wydaje mi się że mam ustawiony tak jak był.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości