Witam
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Jetty mk2 coupe 1.3 90r w gazie.
Mam problem z aparatem zapłonowy w swoim samochodzie. Kupiłem ją od właściciela który robił w niej remont silnika, ale nie zmieniał aparatu. Przy zakupie dostałem informację że parę dni wcześniej zaczęły się objawy uszkodzonego czujnika Halla, na ciepłym silniku potrafiła nie odpalić z kluczyka, jedynie z pychu. W następnych dniach wszystko bylo w porządku. Na zimnym odpalala od razu. Kolejnego dnia po odpaleniu i przejechaniu 2km mi zdechła i już nie chciała odpalić. Dopiero na lince udało jej się zagadać, resztę wieczoru przejezdzila normalnie. Kolejnego dnia już nie chciała odpalić, nawet na lince. U mechanika odpalila dopiero po przestawieniu aparatu względem bloku. Wtryski i paliwo jest. Mechanik powiedział że membrana w aparacie jest uszkodzona i najlepiej poszukać innego. Od czego aparat, może jakieś inne wyjście?
VW Jetta mk2 1.3 problem z zapłonem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- etz_prorider
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: wt gru 16, 2014 23:30
- Lokalizacja: Kościerzyna
VW Jetta mk2 1.3 problem z zapłonem
Jeśli to silnik na pełnym wtrysku to sprawdziłbym, czy obie pompki paliwa chodzą, jedną masz w zbiorniku, drugą w okolicy tylnego prawego koła. Miałem ostatnio w swoim golfiku sytuację taką, że jechałem sobie do pracy i po przejechaniu może 500m zdechła i nie chciała gadać. Okazało się, że pompka w zbiorniku przestała mieć kontakt z masą i nie pompowała paliwa do drugiej pompy.
Drugie do sprawdzenia jest to, czy jak kręcisz rozrusznikiem, to na przewodach WN pojawia się napięcie żeby wywołać iskrę, możesz mieć też uszkodzoną cewkę WN lub moduł zapłonowy. Całe niedomaganie układu zapłonowego nie sprowadza się tylko do aparatu i membrany. Nawet na uszkodzonej membranie powinien odpalać, gorzej jak uszkodzony jest czujnik halla to wtedy iskra będzie się pokazywać nierównomiernie lub wcale, podobnie jak przy uszkodzonej cewce WN. Jak padł moduł zapłonowy, to iskry nie będzie wcale. Obrotomierz pokazuje wartości obrotowe silnika jak kręcisz? wskazówka się podnosi? podobnie jak palisz go na holu to czy obrotomierz coś pokazuje? jeśli nie, to masz awarię w/w elementów.
Drugie do sprawdzenia jest to, czy jak kręcisz rozrusznikiem, to na przewodach WN pojawia się napięcie żeby wywołać iskrę, możesz mieć też uszkodzoną cewkę WN lub moduł zapłonowy. Całe niedomaganie układu zapłonowego nie sprowadza się tylko do aparatu i membrany. Nawet na uszkodzonej membranie powinien odpalać, gorzej jak uszkodzony jest czujnik halla to wtedy iskra będzie się pokazywać nierównomiernie lub wcale, podobnie jak przy uszkodzonej cewce WN. Jak padł moduł zapłonowy, to iskry nie będzie wcale. Obrotomierz pokazuje wartości obrotowe silnika jak kręcisz? wskazówka się podnosi? podobnie jak palisz go na holu to czy obrotomierz coś pokazuje? jeśli nie, to masz awarię w/w elementów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości