Pomoc w sprawdzeniu elektryki przy swapie 2e

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mateusz2351
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw mar 06, 2014 23:47

Pomoc w sprawdzeniu elektryki przy swapie 2e

Post autor: mateusz2351 » śr wrz 21, 2016 18:01

Witam Wszystkich. Potrzebuję w sumie potwierdzenia że wszystko dobrze rozpisałem ponieważ chce zrobić swap do mk2( stara skrzynka bezpieczników) Z mk3 2.0 2e 115km. I Chce przelutować kable wiązki silnika z mk3 do swojej starej skrzynki i może ktoś kto dobrze ogarnia to potwierdzić lub poprawić to co opisane będzie poniżej , Będę bardzo wdzięczny .


A25 | D/8 | czarny - +12V po zapłonie linia 15
D1 | G2/11 | niebiesko-czarny - ciśnienie oleju 0,3bar
D2 | G2/4 | czarno-żółty, +12V po zapłonie linia 15 przez bezpiecznik
D3 | ---- | biało-zielony - zawór ekonomizera (załączenie 5 biegu) - patrz uwaga 4
D4 | F/3 | niebieski - wzbudzenie alternatora (lampka ładowania)
D7 | G1/4 | czarno-żółty, czarny - +12V po kluczyku linia 15. Stara skrzynka po bezpieczniku, nowa bez.
D8 | ---- | czujnik do ekonomizera - patrz uwaga 4
D9 | S/5 | zielono-żółty - silnik wycieraczek
D12 | S/2 | zielony - silnik wycieraczek
D13 | G1/3 | czerwono-żółty - benzyna, niebiesko- biały - diesel załączenie przekaźnika pompy paliwa/grzania kolektora, sygnał z
czujnika temperatury dla diesla
D15 | G1/4 | czarny - +12V po zapłonie linia 15
D16 | F/6 | czarno-czerwony - +12V po stacyjce linia 15 po bezpieczniku
D17 | S/4 | zielono-czarny - silnik wycieraczek
D19 | F/7 | czarno-niebieski - sygnał włączenia wstecznego biegu
D20 | S/1 | czarno-szary - silnik wycieraczek
D21 | G2/10 | żółty - ciśnienie oleju 1.8bar
D22 | S/3 | brązowy, masa silnika wycieraczek, masa starej skrzynki przekaźników - patrz uwaga 1
D23 | G1/4 | czarny - +12V po zapłonie linia 15
D24, C18 | F/1, F/5 | czerwono-czarny - sygnał rozrusznika linia 50
D26 | G1/12 | czerwono-czarny obrotomierz - patrz uwaga 5
D29 | G2/3 | żółto-czerwony lub żółto-niebieski (jeżeli jest kontrola poziomu płynu chłodniczego) - temperatura silnika do wskaźnika
N | Z/1 | czerwono-biały - zasilanie wtrysków lub podgrzewanie kolektora lub zasilanie świec żarowych
P | 30 | czerwony - zasilanie +12V z akumulatora
---- | G1/5 | masa - przy przeróbce na starą skrzynkę podłączyć do masy przy głowicy silnika
---- | G2/1 | zielono-czarny - temperatura oleju do MFA - patrz uwaga 2
---- | G2/2 | biało-czerwony - temperatura zewnętrzna do MFA - patrz uwaga 2
---- | G1/2 | biało-niebieski - temperatura zewnętrzna
| | - masa czujnika do MFA
| | - patrz uwaga 2
---- | G1/11 | biało-niebieski - sygnał prędkości do licznika
| | - patrz uwaga 3
E14 | G1/8 | czerwono-czarny - ogrzewanie sondy lambda
---- | G2/5 | niebiesko-zielony - sygnalizacja grzania świec żarowych
| | - patrz uwaga 6
C1 | W/4 | sygnał świateł stop - patrz uwaga 7
---- | G1/7 | czarno-fioletowy - załączenie przekaźnika pomocniczego
| | - patrz uwaga 8
---- | G1/10 | niebiesko-czerwony - styk roboczy przekaźnika pomocniczego
| | - patrz uwaga 8
---- | C/5 | brązowo-czerwony - czujnik poziomu płynu chłodniczego - masa
| | - patrz uwaga 9
---- | C/8 | niebiesko-czerwony - czujnik poziomu płynu chłodniczego
| | - patrz uwaga 9




Uwagi ogólne:
- kolory kabli mogą się różnić w niektórych przypadkach;
- W nowej skrzynce łączymy pin 30 mostkiem z pinem 30B (nie spotkałem się, żeby to nie było połączone);

Uwaga 1:
przeróbka wiązki ze starej skrzynki na nową - podłączamy tylko masę silnika wycieraczek. Krótki kabelek odcinamy, nie jest potrzebny.
przeróbka wiązki z nowej skrzynki na starą - do pinu D22 podłączyć dwa brązowe kabelki - jeden od masy silniczka wycieraczek, a drugi kabelek 1,5mm2 dorobić do złączki masowej w kształcie litery T, w białym plastiku, za skrzynką.

Uwaga 2:
W przypadku starej skrzynki sygnały te wyprowadzone są do czarnej złączki 2- lub 3- pinowej za skrzynką przekaźników.

Uwaga 3:
Nie ma odpowiednika w starej skrzynce. Auta ze starą skrzynką miały licznik na linkę. W razie posiadania licznika na linkę, usuwamy ten kabel, wraz z wtyczką do czujnika prędkości.

Uwaga 4:
Ekonomizer występował tylko przy starej skrzynce przekaźników. Nigdy nie było go przy nowej.

Uwaga 5:
Niektóre nowsze auta miały sygnał obrotomierza wyprowadzony ze sterownika silnika. Natomiast w golfie mk1, mk2 do obrotomierza potrzebujemy sygnału z cewki zapłonowej. W przypadku, gdy po swapie obrotomierz nie działa należy odłączyć kabelek od pinu D26 w przypadku starej skrzynki i G1/12 w przypadku nowej i w to miejsce podłączyć dodatkowy kabelek, którego drugi koniec łączymy z zaciskiem 1 cewki zapłonowej. W przypadku nowszych, prostokątnych cewek należy podłączyć się pod zacisk ukryty pod klapką. Jeżeli podłączamy silnik VR6 do obrotomierza z silnika 4 cylindrowego, to należy spod klapki z cewki zapłonowej wyprowadzić dwa kabelki (tam są 3 zaciski, jeden zostaje wolny), do każdego z kabelków podłączyć rezystor, a następnie rezystory z drugiej strony połączyć razem i sygnał ten podać na D26 lub G1/12. Niestety, nie pamiętam wartości rezystora, także proponuję wstawić dwa potencjometry o wartości 1kohm i doświadczalnie sprawdzić, przy jakich wartościach obrotomierz zacznie mierzyć obroty i jednocześnie nie będzie zakłóceń w pracy silnika. Oba potencjometry mają mieć nastawioną tą samą wartość. Można zastosować potencjometr podwójny, wtedy będzie o wiele łatwiej.

Uwaga 6:
Sterowanie lampką grzania świec żarowych odbywa się na dwa sposoby - albo lampką steruje przekaźnik świec żarowych, albo sterownik silnika. Jeżeli lampką steruje przekaźnik świec żarowych - nie ma problemu, nic nie trzeba robić, jedynie licznik w aucie biorcy musi mieć kontrolkę grzania świec. Jeżeli sterowanie odbywa się za pomocą sterownika silnika to sygnał ze sterownika podłączony jest do pinu G2/5 nowego panelu. Ten pin nie ma odpowiednika w starej skrzynce (w starych skrzynkach lampką sterował zawsze przekaźnik umieszczony w skrzynce). Należy zatem odłączyć kabelek od złącza B6 w starej skrzynce i do tego kabelka podłączyć ten, który szedł wcześniej do G2/5.

Uwaga 7:
Niektóre silniki diesla potrzebują sygnału z czujnika świateł stop. Sygnał ten podawany jest na pin W/4 nowej skrzynki bezpieczników. W przypadku przeróbki wiązki silnika na starą skrzynkę, kabelek, który szedł do pinu W/4 nowej skrzynki należy połączyć z kabelkiem idącym do pinu C1 starej skrzynki, przy czym oryginalny kabelek zostawic podłączony.

Uwaga 8:
W skrzynce nowego typu jest miejsce na przekaźnik pomocniczy silnika, w pozycji 3, natomiast nie ma go w skrzynce starego typu. Należy zatem dołożyć dodatkowy przekaźnik na oddzielnej podstawce. Okablowanie przekaźnika różni się w zależności od przekładanego silnika.
W uproszczeniu - jeżeli przekaźnik w nowej skrzynce w pozycji 3 miał 4 nóżki, to łączymy wg schematu:
85 - masa np. blaszka nad panelem przekaźników
86 - +12V po stacyjce - np. pin D15, lub D23
30 - stałe zasilanie +12V np. ze złącza P w skrzynce, obojętnie który pin
87 - łączymy z kabelkiem, który szedł do pinu G1/10 w nowej skrzynce.
Z kolei, jeżeli przekaźnik w pozycji 3 nowego panelu miał 3 nóżki, to należy połączyć wg tego schematu:
85 - łączymy z kabelkiem, który szedł do pinu G1/7
30 i 86 - stałe zasilanie +12V np. ze złącza P w skrzynce, obojętnie który pin
87 - łączymy z kabelkiem, który szedł do pinu G1/10 w nowej skrzynce.
Uwaga - czasem przekaźnik posiadał fizycznie 4 wyprowadzenia, jednak jedno z nich nie było podłączone. Można to poznać po tym, że tylko trzy nóżki przekaźnika maja oznaczenia, czwarta nóżka jest bez oznaczenia. Taki przekaźnik nalezy traktować jako przekaźnik z 3 nóżkami.

Uwaga 9:
Aby zachować funkcję sygnalizacji niskiego stanu płynu chłodzącego po przeróbce instalacji na stary typ, należy dorobić układ z przekaźnikiem 43, a wyjście tego przekaźnika podłączyć do pinu D29 (do przewodu od czujnika temperatury płynu).
Okablowanie przekaźnika:
S - czujnik płynu;
31 - masa;
G - D29;
15 - D7

Aby zachować funkcję sygnalizacji niskiego stanu płynu chłodzącego po przeróbce instalacji na nowy typ typ, należy:
Wersja 1:
- nic nie ruszać ,zostawić podstawkę przekaźnika 43 tak, jak była w starej instalacji;
Wersja 2:
- zlikwidować podstawkę przekaźnika 43 i wszystkie połączenia do niej;
- czujnik w zbiorniczku wyrównawczym podłączyć pod piny C/8 i C/5.
Wersja 3:
- zlikwidować podstawkę przekaźnika 43 i wszystkie połączenia do niej;
- wpiąć przekaźnik 43 w pozycję 5 skrzynki przekaźników. Czujnik w zbiorniczku wyrównawczym podłączyć pod piny C/6 i C/5.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Pomoc w sprawdzeniu elektryki przy swapie 2e

Post autor: jeryk10 » pt wrz 23, 2016 16:18

Przekaźnik od ECU w steraj skrzynce jest pod nr 1 w nowej pod nr 3 .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

mateusz2351
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw mar 06, 2014 23:47

Pomoc w sprawdzeniu elektryki przy swapie 2e

Post autor: mateusz2351 » pt wrz 23, 2016 20:42

Okay dzięki , tylko to jest nie tak czy coś jeszcze?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości