Parę spraw w mojej golfinie

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Maciej_Maciejewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sie 15, 2016 15:50

Parę spraw w mojej golfinie

Post autor: Maciej_Maciejewski » pn wrz 05, 2016 13:55

Witam Serdecznie !

Na wstępie chciałem zaznaczyć , że zrobilem ten temat ponieważ mam parę pytań i nie chciałem zakładać miliona nowych wątków tylko zebrać to jakoś ładnie do kupy ;)

Posiadam VW Golf 4 rocznik 2000 1.4 16V. Jest to wersja podstawowa bez jak to mówią bajerów. Posiada centralny zamek klime (nie climatronica ) i inne "podstawy".

Brakuje mi w nim el otwieranych szybek i podgrzewanych lusterek , jest w nim rowież prawdopodobnie mikrostyk w zamku bo nie świeci się swiatło po otwarciu drzwi.

Czytałem mnóstwo tematów na naszym forum i mam już o niebo większą wiedze niż przedtem.

A więc do rzeczy:

1.Zakupiłem ostatnio wkład podgrzewanego lusterka .Nier jest ono el ustawiane . Od tyłu ma ono w sobie 2 przewody od maty

A. Który to + a który minus ? (Podejrzewam + od góry minus od dołu lecz to moje czyste przypuszczenie )
B. Chciałbym zrobić to sobie na osobny włączniczek na 12v. Jest taka możliwość ? Wiem że są czasówki ale wolałbym włącznik
C. Jakim napięciem jest to zasilane ? Ewentualnie gdzie mógłbym wpiąć się pod plusy ? Czytałem że pod biały przewód od szybki tylnej
viewtopic.php?t=293601" onclick="window.open(this.href);return false;
D. Jaka grubość przewodu bo posiadam na zbyciu 25m 2x1,5 ?

2. Czy do el szybek trzeba wpinać się do modułu komfortu czy można poprowadzic nowe zasilanie od aku ? (Mam świadomość że trzeba zmieniać boczki i kupić przyciski oraz silniczki). Mam wersje 3 drzwiową . To samo chciałbym wiedzieć z podgrzewanymi fotelami. Obstawiam że odpowiedz będzie podobna ?

3. Czy opłaca się naprawiać ten mikrostyk. Z tego co czytałem na forum to u mnie na 95% zimne luty w tym mikrostyku ;p . Mam przykre doświadczenia ze zdejmowaniem zamka kierowcy. Miałem toledo 2 robiłem tam to 2 razy i za każdym razem musiałem płacic 50 zł za złozenie zamka bo zawsze coś pogubiłem ;p Ma ktoś fajny sposób na złozenie tego do kupy ? Druga sprawa opłaca się kupić używany ori czy zamiennik za 80 zł ?

4. Jak wygląda sprawa z montażem tempomatu ? Wymagany m.k ?

5. Czy wogóle jest sens abym podłączył sobie moduł komfortu tylko dla tych rzeczy co wymieniłem ?


Proszę o rozjaśnienie mi tych rzeczy . Jak już mówiłem dużo czytałem tematów na tym forum ale mam trochę wątpliwości stąd ten temat.

Pozdrawiam serdecznie



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Parę spraw w mojej golfinie

Post autor: grg474 » pn wrz 05, 2016 16:08

Maciej_Maciejewski pisze:A. Który to + a który minus ? (Podejrzewam + od góry minus od dołu lecz to moje czyste przypuszczenie )
nie ma znaczenia
Maciej_Maciejewski pisze:B. Chciałbym zrobić to sobie na osobny włączniczek na 12v. Jest taka możliwość ? Wiem że są czasówki ale wolałbym włącznik
a nie lepiej na włącznik grzania tylnej szyby? Grzeje tylna szyba to i lusterko?
Maciej_Maciejewski pisze:D. Jaka grubość przewodu bo posiadam na zbyciu 25m 2x1,5 ?
jak pamiętam 0,75
Maciej_Maciejewski pisze:4. Jak wygląda sprawa z montażem tempomatu ?
kod silnika, nr sterownika silnika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Maciej_Maciejewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sie 15, 2016 15:50

Parę spraw w mojej golfinie

Post autor: Maciej_Maciejewski » pn wrz 05, 2016 16:31

grg474 pisze: Maciej_Maciejewski napisał(a):
B. Chciałbym zrobić to sobie na osobny włączniczek na 12v. Jest taka możliwość ? Wiem że są czasówki ale wolałbym włącznik

a nie lepiej na włącznik grzania tylnej szyby? Grzeje tylna szyba to i lusterko?
   
Pewnie że tak lepiej ;p Chodziło mi tylko czysto teoretycznie czy nie "spalą " mi się przewody na takim połączeniu.Bo rozumuje że tylna szybka potrzebuje ciut więcej mocy niż lusterko lecz mogę się mylić;p Dopiero zaczynam swoją przygodę z mechaniką;p


A jak sprawdzic nr sterownika silnika i kod silnika ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości