Przekładanie wiązek modułów komfortu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: grg474 » ndz kwie 02, 2017 11:43

kodowanie 04XXX jest tylko i wyłącznie przy komforcie 1J0
kodowanie 002XX w komforcie 1C0 00256 do 00259

co do braku odzewu - wypnij jeden silniczek z tyłu i sprawdź czy masz na pinie 9 masę, na pinie 10 stałe zasilanie, na pinie 18 zasilanie, na pinie 11 pomarańczowo/zielony (przejście do kostki komfortu do pinu 9) na pinie 12 pomarańczowo/brązowy (przejście do kostki komfortu pin 6). Jeśli tak jest - silniczki szyb do podmiany


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

bartosz27a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sie 03, 2014 22:06

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: bartosz27a » ndz kwie 02, 2017 13:32

Tak też zrobię. A odnośnie tylnej klapy to jaki pin w MK 1J a jaki w 1C? Jak nie będzie działać to ingerencja w eprom lub podmiana MK czy da sie to też jakoś zakodować ze kombi?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: grg474 » ndz kwie 02, 2017 14:24

pin 18 ro/bl do wtyczki T5d/1 - potem T5o/1 - w starym steruje przekaźnik - pin z komfortu 13 br/li
pin 13 br/gn do wtyczki T5d/5 - potem do T5o/5 stara wtyczka pin 4
pin 10 br/sw do licznika i do wtyczki T5/4 - potem do T5p/4 stara wtyczka pin 15
pin 7 br/bl do wtyczki T5/3 (w słupku D) - potem do T5p/5 (w klapie) stara wtyczka pin 2
pin 2 gn/br do wtyczki T5d/3 - potem do T5o/3 stara wtyczka pin 21


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

bartosz27a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sie 03, 2014 22:06

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: bartosz27a » pn kwie 03, 2017 18:29

Czyli rozumiem, że 1C0 T23 pin 18 mam źle podłączony i przepiąć na 1J0 pin 13. 1C0 Pin 2 dorobić bo mam pin 21w 1J0. Gorzej z pinem 7 1C0 ponieważ brakuje mi pinu 2 w 1J0. Mam pociągnąć kabel? Tylko gdzie znajde ktore to kostki T5/3 i słupek D? I jakie kodowanie ustawić 00259? 4xel szyby, variant.



bartosz27a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sie 03, 2014 22:06

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: bartosz27a » ndz kwie 09, 2017 14:26

BORA VARIANT 2000r zmiana modułu komfortu 1J na 1C

Witam ponownie. Więc sprawa wygląda następująco:
-komunikacja z tylnymi drzwiami jest, wszystko ładnie śmiga, przyczyną były jednak silniczki, podjechałem na złom i próbowałem na samochodzie, wszystko pięknie działa, zamki w drzwiach, szyby oświetlenie wnętrza, wyświetlanie na FULL FIS.

Został jednak problem w dalszym ciągu z klapą, brak reakcji na cokolwiek oprócz wyświetlenia na FIS-ie, że jest otwarta i oświetlenie bagażnika też działa. Trochę pogrzebałem i staram się jakoś doprowadzić to do ładu. Sprawa wygląda następująco, spisałem piny i kolory kabli mojego modułu by to trochę uporządkować:
1J0 959 799Q
Niebieska wtyczka T23
1-czarno/brązowy
2-brązowo/niebieski
3-żółto/czerwony
4-brązowo/zielony
5-czarno/fioletowy
6-pomarańczowo/brązowy
7-pusty
8-brązowo/żółty
9-pomarańczowo/zielony
10-pusty
11-szaro/biały
12-szaro/niebieski
13-brązowo/lilowy (na przekaźnik sterowany MASĄ który daje PLUS około 2-3s na silniczek otwarcia klapy) przy silniczku kolor czerwono/niebieski
14-niebiesko/biały
15-brązowo/czarny
16-niebiesko/szary
17-liliowo/biały
18-czerwono/niebieski
19-zielony
20-niebieski
21-zielono brązowy
22-czerwono/czarny
23-brązowy

Zdobyłem parę schematów nie wiem czy dobrych i teraz nie wiem czym się sugerować, czy kolorystyką kabli czy pinologią.
podłączyłem następująco:
1J0-1C0 (opisy jeśli się nie mylę)
1 - 16 (sygnał podrzewania lusterek/włącznik podrzewania tylnej szyby)-działa
2 - 7 i tutaj mam problem czy dobrze, (sygnał otwarcia bagażnika, dalej do krańcówki zamka bagażnika PIN3)
3 - brak (zmalazłem, gdzieś, że do Pinu 17 w 1C, ale opis mam, że pusty lub jeśli się nie mylę NIE DOTYCZY bo komunikacja jest po CAN?)
4 - 13 (sygnał otwarcia bagażnika z kluczyka, dalej do krańcówki przy wkładce zamka PIN1-dodam, że u mnie przy wtyczce 3-pinowej wkładki zamka kolor przewodu PIN1 mam bązowo/niebieski więc nie wiem czy on się zmienia po drodze, czy trzeba przepiąć)-nie działa
5 - brak (do bezpiecznika nr6??)- nie potrzebne?
6 - 6 CAN-L-ok
7 (pusty)
8 - 1 (sygnał otwarcia drzwi kierowcy)
9 - 9 CAN-H-ok
10 (pusty)
11 - 11 (linia K) ok
12 - 14 (jakieś podświetlenie)
13 - i tutaj nie podpięte, Greg miał, rację, że tutaj przewód idzie na przekaźnik, po podaniu masy pojawia się +12v na około 2-3s przy silniczku, w obecnym module 1J wszystko działa, krańcówki zamka, wkładki kluczyka, klamka, oświetlenie bagażnika
14 - nie podłączony, nie wiem od czego jest
15 - 10 (sygnał otwarcia bagażnika ... dalej do krańcówki zamka bagażnika PIN1-tutaj taki mam kolor przewodu)
16 - 21 (masa dla oświetlenia wnętrza)
17 - sygnał o wypadku do otworzenia drzwi?, nie podłączony, czy to idzie teraz już po CAN?
18 - 20 (+12v dla oświetlenia wnętrza)
19 - 3 (centralny zamek bagażnika....do siłownika PIN2 GOLF/BORA-dodam, że tutaj przy siłowniku mam w PIN2 przewód koloru brązowego, a PNI1 koloru czeczerwono-niebieskiego po przekaźniku
20 - 18 i tutaj też małe zamiesznie, z opisu który mam:
niebieski- centralny zamek bagażnika...dalej do siłownika PIN1-GOLF
czerwono/niebieski-centralny zamek bagażnika....PIN1-BORA/VARIANT
21 - 2 (...DALEJ DO KLAMKI PIN2-BORA/VARIANT-taki też mam przy klamce PIN2)
22 -22
23- 23

Po podpięciu PIN18 1C do PIN13 1J na siłowniku zamka bagażnika jest cały czas prąd,
po podpięciu PIN18 1C do PIN20 1J, nie zauważyłem nic,
po odpięciu PIN18 1C i PIN20 1J również bez zmian.
Brak reakcji na krańcówki wkładki zamka kluczyka, na siłownik, działa tylko oświetlenie bagażnika które reaguje na krańcówkę zamka,
Opis wtyczek w klapie
wtyczka klamki: PIN1-brązowo/czerwony
PIN2-zielono/brązowy
wtyczka silniczka: PIN1-czerwono/niebieski
PIN2-brązowy
wtyczka wkł. zamka: PIN1-brązowo/niebieski
kluczyka PIN2-brązowy
PIN3-brązowo/czerwony
wtyczka zamka PIN1-brązowo/czarny
PIN2-brązowy
PIN3-brązowo/niebieski

zauważyłem, że na starym module jest na wtyczce klamki PIN1-masa, PIN2-+12v, po wciśnięciu klamki pojawia się masa na obydwóch, idzie na moduł komfortu PIN21, wtedy na PINie 13 modułu komfortu zmienia się z +12v na masę, uruchamia przekaźnik i pojawia się+12v na wtyczce silniczka zamka PIN1.
Tyle moich obserwacji. Wydaje mi się złe podłączenie klapy, kolorystycznie trochę się nie zgadza, nawet nie zamkną i nie otworzą samochodu krańcówki wkładki zamka kluczyka.
Może teraz ktoś bardziej będzie wiedział co zrobi, gdzie próbować chociaż krańcówki wkładki zamka podłączyć. Mam jeszcze pytanie czy moduł komfortu wszystko steruje MINUSEM czy nie wszystko? i który Pin modułu odpowiada za otwarcie klapy bagażnika z pilota na 3-przyciski? bo po wciśnięciu tego z klapą coś pstryknie w module.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » sob maja 20, 2017 15:17

Odkopię temat, który rozpocząłem, bo chcę się tylko upewnić w ilości pracy, jaką będę miał w poniedziałek.

Qto, piny niebieskiej wtyczki, które pominąłeś, to 2, 4, 13, 15, 19, 20, 21.

2, 13 i 21 w module 1J0 959 799 AH zostają puste, więc pozostają 4, 15, 19 i 20, a dokładniej:

4. Widzę u siebie, że mam w pinie 2 brązowo/zielony kabel, więc zgadzałby się z powyższą rozpiską i idzie tam gdzie trzeba. Mogę go uznać za ten do przełożenia?
1J0 959 799 AH pisze:4. brązowo/niebieski - ciągniemy do pinu 5 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał otwarcia zamka kluczykiem w klapie)
1C0 962 258 N/D pisze:2 – brązowo/zielony -> T5d/5 -> zielono/brązowy -> zamek bagażnika
15. Do brązowej wtyczki 5PIN bagażnika, na miejsce nr3 nie idzie żaden przewód z rozpiski, więc go sobie dorobię.

19. Widzę takowy u siebie, także mogę go przepiąć?
1J0 959 799 AH pisze:19. zielony - ciągniemy do pinu 2 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał dla zadziałania siłownika)
1C0 962 258 N/D pisze:18 – zielony -> T5d/2 -> zielony -> zamek bagażnika
20. Również mam. Przepinać?
1J0 959 799 AH pisze:20. niebieski - ciągniemy do pinu 4 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał dla zadziałania siłownika)
1C0 962 258 N/D pisze:2 – niebieski -> T5d/4 -> niebieski -> zamek bagażnika
Wtedy zostaje do dorobienia pin15, pin1 (do grzania szyby PIN3), pin12 (do włącznika świateł pin17 i wtyczki w słupku A kierowcy, pin10) i pin22 (do bezpiecznika nr14). O łączeniach od CAN nie wspominam, bo wyżej ładnie rozpisane :pub:

#edit.
Jeszcze ino jedna kwestia, która mi się przypomniała - wtyczka bagażnika będzie w lewym słupku, patrząc do środka auta? Czy może szybciej zlokalizuję ją po kablach, które idą przez prawą przelotkę? :los2:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » sob maja 20, 2017 18:02

Garrison pisze:wtyczka bagażnika będzie w lewym słupku, patrząc do środka auta?
tam gdzie jest lewa strona...
Garrison pisze:Czy może szybciej zlokalizuję ją po kablach, które idą przez prawą przelotkę?
chyba nie chcesz pół auta rozbierać aby od prawej przelotki dostać się do wtyczki po lewej stronie? - po prostu ściągnij tapicerkę ze słupka jeśli potrzebujesz dostępu do tych wtyczek



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » sob maja 20, 2017 18:29

Qto pisze:
Garrison pisze:wtyczka bagażnika będzie w lewym słupku, patrząc do środka auta?
tam gdzie jest lewa strona...
Garrison pisze:Czy może szybciej zlokalizuję ją po kablach, które idą przez prawą przelotkę?
chyba nie chcesz pół auta rozbierać aby od prawej przelotki dostać się do wtyczki po lewej stronie? - po prostu ściągnij tapicerkę ze słupka jeśli potrzebujesz dostępu do tych wtyczek
Gdybym nie zapytał, to pewnie bym rozbierał całe auto. Wolę jednak polegać na czyimś doświadczeniu w tej kwestii :)

Co do pytań związanych z wiązką, to zgaduję, że również jest to tak samo oczywiste i po prostu mam je przepiąć...



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » sob maja 20, 2017 19:50

Jak już pisałem...weź się za robotę i w razie problemów pisz. Bo ja nie będę jeszcze raz się z tym wszystkim zapoznawał żeby od nowa tłumaczyć...



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » pn maja 22, 2017 11:59

Właśnie jestem przy wtyczkach obok rączki otwierania maski. Widzę, że nowa blacha ma tylko czarną wtyczkę z kompletem kabli, oprócz pinu 9. Tak ma być, że bez brązowej?

Ps. Od włącznika świateł pin17 miał iść przewód do tej wtyczki, pin 10. Zastąpić go nowym, czy zostawić tak jak jest w nowych blachach?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » pn maja 22, 2017 12:45

Masz tylko dorobić instalacje do słupków...od słupka do drzwi zmieniasz instalacje na taką od elektryki i tam teoretycznie nic nie musisz zmieniać. Wtyczka teraz będzie jedna do każdej furtki.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » wt maja 23, 2017 17:29

Jestem już na etapie przekładania wiązehk i zauważyłem, że w pinie nr17 włącznika świateł mam biało-błękitny kabel. Chciałbym wiedzieć, czy szedł on do sterownika centralnego zamka, by na darmo nie ciągnąć do wtyczki w słupku A kierowcy, pin10, który de facto też już jest... Taka pierdoła, a ja nie wiem co z tym zrobić.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » wt maja 23, 2017 17:32

Na pewno nie miałeś przewodu podświetlenia w drzwiach...trzeba go pociągnąć i jeśli coś jest we wtyczce w jego miejscu to tamten kabel wyciągnąć.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » śr maja 24, 2017 10:03

Od włącznika świateł do modułu spoko. Nie wiem tylko teraz, jak ugryźć pin10 we wtyczce przy słupku A (de facto wychodzi z wiązki drzwi). Mam go naciąć i przylutować do wspólnego kabla między włącznikiem, a modułem?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości