Przekładanie wiązek modułów komfortu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » ndz wrz 04, 2016 13:00

Nie no sam taką zmianę robiłem u siebie w aucie...przy obecnym module większość kabli jest i wystarczy je odpowiednio poprzekładać, brakujące dołożyć i poprowadzić wg opisu z tematu grega. Do słupków doprowadzić brakujące przewody (zasilanie i CAN...oraz podświetlenie do drzwi kierowcy)...po wymianie wiązek drzwiowych temat kabli jest zamknięty. Pozostaje montaż silniczków szyb, luster...
Garrison pisze:beżowa również odpada i ją także trzeba zrobić od nowa?
ta wtyczka zostaje, bo jest identyczna...zarówno sama wtyczka jak i kabloteka



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » ndz wrz 04, 2016 13:17

Qto pisze:Nie no sam taką zmianę robiłem u siebie w aucie...przy obecnym module większość kabli jest i wystarczy je odpowiednio poprzekładać, brakujące dołożyć i poprowadzić wg opisu z tematu grega. Do słupków doprowadzić brakujące przewody (zasilanie i CAN...oraz podświetlenie do drzwi kierowcy)...po wymianie wiązek drzwiowych temat kabli jest zamknięty. Pozostaje montaż silniczków szyb, luster...
Garrison pisze:beżowa również odpada i ją także trzeba zrobić od nowa?
ta wtyczka zostaje, bo jest identyczna...zarówno sama wtyczka jak i kabloteka
Wiązki drzwiowe... Czyli kable, które mam wraz z blachami (które rozchodzą się do głośników, wtyczek przy klamkach, przełączników) - check.

Beżowa wtyczka jest do przełożenia - check.

Zrobienie instalacji do niebieskiej wtyczki przekładając część wiązek z zielonej i szarej - dalej patrzę na Twój opis wtyczek z 1C0 962 258 D oraz od Grega 1J0 959 799 AH. Zgodność jednej wiązki (żółto czerwona do niebieskiej licznika T32/30 bodajże) jest potwierdzona. Wiem, że od PIN6 i od PIN9 (niebieska, AH) muszę pociągnąć dwa nowe kable do wtyczek w słupkach A i B (A to czołowy od kierowcy, B to środkowy za kierowcą? Nie wiem jak to rozumieć, a interpretuję z zakresu ratownictwa :kac: No i kwestia, czy są one charakterystyczne, by ich nie pomylić?)

Jakbym chciał dołożyć od razu tempomat... To poza grzebaniem przy podszybiu nic więcej mi nie dojdzie? Podłączyć tylko wiązkę, manetkę i aktywować tempomat VAG-COMem? Sytuacja taka, że mam automat i się już naczytałem, że przy TDI musiałbym zmieniać sterownik silnika i inne cuda :goof: Co do instrukcji to jeszcze poszukam. Jak nie znajdę tutaj, to posiłkując się poradnikiem z forum Audi A4, czy Seata Leona będzie wiele różnic?

Trzeba będzie również panom jakieś upominki kupić, bo tyle ze mną tutaj wytrzymujecie :D



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » ndz wrz 04, 2016 15:31

inaczej...auto to variant? Szyberdach jest? Który to jest rok auta?
Garrison pisze:przy TDI musiałbym zmieniać sterownik silnika i inne cuda
pierwsze słyszę...



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: grg474 » ndz wrz 04, 2016 17:45

Garrison pisze:No i przewody - 0,35mm i 1mm, do tego złączki N10335807 x16 i N90684505 x2 do zrobienia niebieskiej. W schemacie będzie uwzględnione, do którego pinu jaki kabel i złączka? Do beżowej podobny zestaw, tj. 0,35mm lub 1mm x11 + złączki ...807/...505?
w schematach masz grubość przewodów, kolor przewodu, z jakiej wtyczki idzie do jakiej (konkretny pin) mając wtyczkę wiesz np że przy wtyczce T10 tylko nie które piny są szersze, a większość węższych. To samo z wtyczkami T23, T15 itd

AHF nie potrzeba zmiany sterownika silnika chcąc mieć tempomat.
Wiązki drzwi najlepiej kupić całe


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » ndz wrz 04, 2016 20:06

Qto pisze:inaczej...auto to variant? Szyberdach jest? Który to jest rok auta?
Garrison pisze:przy TDI musiałbym zmieniać sterownik silnika i inne cuda
pierwsze słyszę...
Variant, bez szyberdachu. 10.1999r.
grg474 pisze:
Garrison pisze:No i przewody - 0,35mm i 1mm, do tego złączki N10335807 x16 i N90684505 x2 do zrobienia niebieskiej. W schemacie będzie uwzględnione, do którego pinu jaki kabel i złączka? Do beżowej podobny zestaw, tj. 0,35mm lub 1mm x11 + złączki ...807/...505?
w schematach masz grubość przewodów, kolor przewodu, z jakiej wtyczki idzie do jakiej (konkretny pin) mając wtyczkę wiesz np że przy wtyczce T10 tylko nie które piny są szersze, a większość węższych. To samo z wtyczkami T23, T15 itd

AHF nie potrzeba zmiany sterownika silnika chcąc mieć tempomat.
Wiązki drzwi najlepiej kupić całe
Wiązki drzwi mam kompletne. Schematów mi brakuje niestety. Muszę poszukać na zagranicznych forach.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » ndz wrz 04, 2016 22:21

Garrison pisze:1. Dorobić kabelek do PIN3 wtyczki grzania szyby - wystarczy wyjąć wtedy wtyczkę spod kratki i są już piny widoczne, a wtedy kabel lutować? Można ewentualnie jakiś wolny kabel (jeśli jakiś z tego wszystkiego rozpoznam) po prostu poprzepinać, jeśli starczy długości?
Ten kabelek musisz dorobić, lutować nie ma co bo we włączniku szyby ten pin jest wolny. Wykorzystywanie "luźnego" kabla z obecnego modułu raczej sprawy nie ułatwi bo wygrzebanie go z wiązki będzie trudne.
Garrison pisze:3. Z zielonej PIN10 do niebieskiej PIN3.
Tak, przekładasz kabel.
Garrison pisze:5. Z szarej PIN20 do niebieskiej PIN5.
Tak, przekładasz kabel.
Garrison pisze:6. Trzeba dorobić kabel idący z niebieskiej PIN9 do wtyczek ze słupków A i B, piny 7 - o ile dobrze rozumiem, to do tego przewodu dolutować drugi, który będzie szedł do drugiego słupka i to samo przy niebieskiej PIN9?
Nie wiem co masz na myśli z tym pinem 9...bo chodzi o pin 6. Teoretycznie trzeba dorobić kabel i musi on dochodzić do pinu 7 wtyczki przy każdym słupku
W praktyce pin 4 i 5 z szarej wtyczki łączysz ze sobą i wpinasz w pin 6 niebieskiej wtyczki - masz jeden przewód CAN dla trzech furtek.Dla drzwi kierowcy bierzesz kabelek z pinu 6 szarej wtyczki i łączysz go z wyżej wymienionymi...a przy słupku drzwi kierowcy odszukujesz ten kabel w pinie 7 brązowej wtyczki i przekładasz do pinu 7 czarnej wtyczki.
Garrison pisze:7. Pusty.
U Ciebie zostaje pusty.
Garrison pisze:8. Z szarej PIN7 do niebieskiej PIN8 - można przełożyć całość, czy to coś pogmatwa?
Przekładasz, po zmianach do słupka ten kabel już nie będzie dochodził więc jego obecne połączenia w drzwiach Cię nie interesują.
Garrison pisze:9. Trzeba dorobić kabel idący z niebieskiej PIN9 do wtyczek ze słupków A i B, piny 6.
Teoretycznie tak, w praktyce można postąpić podobnie jak z pinem 6.
Pin 17 i 19 z szarej wtyczki łączysz ze sobą i wpinasz w pin 9 niebieskiej wtyczki - masz jeden przewód CAN dla tylnych furtek.
Dla drzwi kierowcy bierzesz kabelek z pinu 15 szarej wtyczki i łączysz go z wyżej wymienionymi...a przy słupku drzwi kierowcy odszukujesz ten kabel w pinie 6 brązowej wtyczki i przekładasz do pinu 6 czarnej wtyczki.
Dla drzwi pasażera bierzesz kabelek z pinu 18 szarej wtyczki i łączysz go z wyżej wymienionymi...a przy słupku drzwi pasażera odszukujesz ten kabel w pinie 6 brązowej wtyczki i przekładasz do pinu 6 czarnej wtyczki.
Garrison pisze:10. Pusty.
U Ciebie zostaje pusty.
Garrison pisze:11. Z szarej PIN23 do niebieskiej PIN11.
Tak, przekładasz kabel.
Garrison pisze:12.Wziąć kabel (wypiąć jakiś wolny/nowy, przyciąć i zlutować razem?), wetknąć w niebieską PIN12 i podpiąć do kabla szaro-niebieskiego, który znajdziemy chociażby w PIN5 od wtyczki regulacji podświetlenia (to kółko obok poziomowania reflektorów?)
Jak wyżej, przy pinie 1 - dać nowy kabel. Do włącznika świateł pin 17...i do wtyczki przy słupku A po stronie kierowcy pin 10.
Garrison pisze:14. Z szarej PIN21 do niebieskiej PIN14 - nie wiem do czego to ma być w 1J0 ... AH, dlatego kieruję się tym samym kolorem.
Z zielonej (nie z szarej) pin 21 do 14 niebieskiej - sygnał prędkości.
Garrison pisze:16. Z szarej PIN19 do niebieskiej PIN16.
Z zielonej (nie szarej) pin 19 przekładasz do niebieskiej pin 16.
Garrison pisze:17. Z szarej PIN21 do niebieskiej PIN17. Martwi mnie tylko ta rozbieżność... 50 a 75 pinów w sterownikach? Czyżby sterownik poduszek też trzeba będzie zmieniać?
Przekładasz kabel. Sterownikami się nie martwisz, bo w różnych rocznikach występowały różne sterowniki.
Garrison pisze:18. Z zielonej PIN20 do niebieskiej PIN18. Sugeruję się kolejnością kolorów (czerwone paski grubsze).
Tak, przekładasz kabel. Sprawdź jak wygląda przy słupkach...w przednich drzwiach powinien ten kabel być w odpowiednim miejscu - pin 2 czarnej wtyczki, w tylnych jest niepotrzebny.
Garrison pisze:22. No u mnie to nawet nie ma bezpiecznika nr14, dlatego dołożę, według zaleceń producenta, bezpiecznik 10A (czerwony). Dołożę jakiś kabel od niebieskiej PIN22 do bezpiecznika 14 - o to chodzi? Tylko jeden kabel między PINem, a bezpiecznikiem?
Tak, przewód 1mm^2. Fabrycznie czerwono/czarny.
Garrison pisze:23. Z zielonej PIN22 do niebieskiej PIN23.
Tak, przekładasz kabel.

Kilka pinów pominąłem (2, 4, 13, 15, 19, 20, 21) ...poczekam aż napiszesz jakie kable, w jakich pinach, z której wtyczki zostały Ci luźne - każdy z nieopisanych pinów dotyczy bagażnika, a tam co nadwozie to inne połączenia...dlatego też na początku pisałem abyś podał jakie kable masz u siebie. Niektóre z nich są wsolne we wszystkich nadwoziach...ale dla pewności wolę poczekać na info co jest u Ciebie w aucie.
Garrison pisze: Schematów mi brakuje niestety. Muszę poszukać na zagranicznych forach.
ta, jasne...podaj mejla



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » pn wrz 05, 2016 18:23

Qto pisze:
Garrison pisze:1. Dorobić kabelek do PIN3 wtyczki grzania szyby - wystarczy wyjąć wtedy wtyczkę spod kratki i są już piny widoczne, a wtedy kabel lutować? Można ewentualnie jakiś wolny kabel (jeśli jakiś z tego wszystkiego rozpoznam) po prostu poprzepinać, jeśli starczy długości?
Ten kabelek musisz dorobić, lutować nie ma co bo we włączniku szyby ten pin jest wolny. Wykorzystywanie "luźnego" kabla z obecnego modułu raczej sprawy nie ułatwi bo wygrzebanie go z wiązki będzie trudne.
Garrison pisze:3. Z zielonej PIN10 do niebieskiej PIN3.
Tak, przekładasz kabel.
Garrison pisze:5. Z szarej PIN20 do niebieskiej PIN5.
Tak, przekładasz kabel.
Garrison pisze:6. Trzeba dorobić kabel idący z niebieskiej PIN9 do wtyczek ze słupków A i B, piny 7 - o ile dobrze rozumiem, to do tego przewodu dolutować drugi, który będzie szedł do drugiego słupka i to samo przy niebieskiej PIN9?
Nie wiem co masz na myśli z tym pinem 9...bo chodzi o pin 6. Teoretycznie trzeba dorobić kabel i musi on dochodzić do pinu 7 wtyczki przy każdym słupku
W praktyce pin 4 i 5 z szarej wtyczki łączysz ze sobą i wpinasz w pin 6 niebieskiej wtyczki - masz jeden przewód CAN dla trzech furtek.Dla drzwi kierowcy bierzesz kabelek z pinu 6 szarej wtyczki i łączysz go z wyżej wymienionymi...a przy słupku drzwi kierowcy odszukujesz ten kabel w pinie 7 brązowej wtyczki i przekładasz do pinu 7 czarnej wtyczki.
Garrison pisze:7. Pusty.
U Ciebie zostaje pusty.
Garrison pisze:8. Z szarej PIN7 do niebieskiej PIN8 - można przełożyć całość, czy to coś pogmatwa?
Przekładasz, po zmianach do słupka ten kabel już nie będzie dochodził więc jego obecne połączenia w drzwiach Cię nie interesują.
Garrison pisze:9. Trzeba dorobić kabel idący z niebieskiej PIN9 do wtyczek ze słupków A i B, piny 6.
Teoretycznie tak, w praktyce można postąpić podobnie jak z pinem 6.
Pin 17 i 19 z szarej wtyczki łączysz ze sobą i wpinasz w pin 6 niebieskiej wtyczki - masz jeden przewód CAN dla tylnych furtek.
Dla drzwi kierowcy bierzesz kabelek z pinu 15 szarej wtyczki i łączysz go z wyżej wymienionymi...a przy słupku drzwi kierowcy odszukujesz ten kabel w pinie 6 brązowej wtyczki i przekładasz do pinu 6 czarnej wtyczki.
Dla drzwi pasażera bierzesz kabelek z pinu 18 szarej wtyczki i łączysz go z wyżej wymienionymi...a przy słupku drzwi kierowcy odszukujesz ten kabel w pinie 6 brązowej wtyczki i przekładasz do pinu 6 czarnej wtyczki.
Garrison pisze:10. Pusty.
U Ciebie zostaje pusty.
Garrison pisze:11. Z szarej PIN23 do niebieskiej PIN11.
Tak, przekładasz kabel.
Garrison pisze:12.Wziąć kabel (wypiąć jakiś wolny/nowy, przyciąć i zlutować razem?), wetknąć w niebieską PIN12 i podpiąć do kabla szaro-niebieskiego, który znajdziemy chociażby w PIN5 od wtyczki regulacji podświetlenia (to kółko obok poziomowania reflektorów?)
Jak wyżej, przy pinie 1 - dać nowy kabel. Do włącznika świateł pin 17...i do wtyczki przy słupku A po stronie kierowcy pin 10.
Garrison pisze:14. Z szarej PIN21 do niebieskiej PIN14 - nie wiem do czego to ma być w 1J0 ... AH, dlatego kieruję się tym samym kolorem.
Z zielonej (nie z szarej) pin 21 do 14 niebieskiej - sygnał prędkości.
Garrison pisze:16. Z szarej PIN19 do niebieskiej PIN16.
Z zielonej (nie szarej) pin 19 przekładasz do niebieskiej pin 16.
Garrison pisze:17. Z szarej PIN21 do niebieskiej PIN17. Martwi mnie tylko ta rozbieżność... 50 a 75 pinów w sterownikach? Czyżby sterownik poduszek też trzeba będzie zmieniać?
Przekładasz kabel. Sterownikami się nie martwisz, bo w różnych rocznikach występowały różne sterowniki.
Garrison pisze:18. Z zielonej PIN20 do niebieskiej PIN18. Sugeruję się kolejnością kolorów (czerwone paski grubsze).
Tak, przekładasz kabel. Sprawdź jak wygląda przy słupkach...w przednich drzwiach powinien ten kabel być w odpowiednim miejscu - pin 2 czarnej wtyczki, w tylnych jest niepotrzebny.
Garrison pisze:22. No u mnie to nawet nie ma bezpiecznika nr14, dlatego dołożę, według zaleceń producenta, bezpiecznik 10A (czerwony). Dołożę jakiś kabel od niebieskiej PIN22 do bezpiecznika 14 - o to chodzi? Tylko jeden kabel między PINem, a bezpiecznikiem?
Tak, przewód 1mm^2. Fabrycznie czerwono/czarny.
Garrison pisze:23. Z zielonej PIN22 do niebieskiej PIN23.
Tak, przekładasz kabel.

Kilka pinów pominąłem (2, 4, 13, 15, 19, 20, 21) ...poczekam aż napiszesz jakie kable, w jakich pinach, z której wtyczki zostały Ci luźne - każdy z nieopisanych pinów dotyczy bagażnika, a tam co nadwozie to inne połączenia...dlatego też na początku pisałem abyś podał jakie kable masz u siebie. Niektóre z nich są wsolne we wszystkich nadwoziach...ale dla pewności wolę poczekać na info co jest u Ciebie w aucie.
Garrison pisze: Schematów mi brakuje niestety. Muszę poszukać na zagranicznych forach.
ta, jasne...podaj mejla
Spis wolnych kabli postaram się podesłać w środę lub czwartek, gdyż nie będę musiał iść do pracy po szkole, a i podobno ma się ocieplić. Po zdjęciu dolnych osłon będę mógł swobodnie odkręcić moduł lub wypiąć wtyczki i zrobić im zdjęcie? Tak, żeby nie rozbebeszać połowy auta, bo u mnie nigdy nie wiadomo, czy nie będę musiał nagle gdzieś mknąć.

Mail zaraz pójdzie na PW.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » pn wrz 05, 2016 19:43

tak, wystarczy plastiki pod kierownicą rozebrać
...ale od zdjęcie będzie lepszy Twój opis.
Rozpisane wtyczki masz...patrzysz co jest u Ciebie, co z tego przekładasz do nowych wtyczek...i co zostaje - tu podajesz kolor kabla i numer pinu :bigok: Numeracja pinów jest na wtyczce...a kolor kabla wiadomo :jezor:



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » ndz wrz 11, 2016 22:00

Szanowni Państwo... Na miarę obecnych możliwości, które ograniczone są z powodu czasu, przedstawiam wstępną rozpiskę kabli, które pozostały i nic z nimi nie zrobiliśmy dotychczas.

Na pierwszy ogień, bo pierwszy zonk, beżowa wtyczka:
greg pisze: T15/1 - do czujnika otwarcia maski
T15/6 - kabel czarno/żólty - pin 3/1 trąbki alarmu z własnym zasilaniem
T15/7 - kabel osłonowy anteny
T15/8 - pin 6/6 lampki kontroli wnętrza - kabel niebiesko/czerwony
T15/9 - pin 3/1 wtyczki wyłącznika kontroli wnętrza oraz pin 6/5 lampki kontroli wnętrza
T15/10 - kabel anteny
T15/11 - kabel czarno/żółty 1,5mm - pin 2/2 trąbki alarmu bez własnego zasilania (opcja jak nie ma z własnym)
T15/12 - 1,5mm czerwono/żółty - bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A - z tego bezpiecznika dajesz też napięcie dla dodatkowej syreny z podtrzymaniem - pin 3 (jeśli ją założysz)
T15/13 - czarno/zielony 1,5mm do wiązki kierunków np włącznik awaryjnych ten sam kolor
T15/14 - czarno/biały 1,5mm do wiązki kierunków np włącznik awaryjnych ten sam kolor
T15/15 - 1,5mm czerwono/czarny - następny bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A
T15/1 - jest.
T15/6 - nie ma.
T15/7 - jest.
T15/8 - nie ma.
T15/9 - nie ma.
T15/10 - jest.
T15/11 - jest.
T15/12 - jest.
T15/13 - jest.
T15/14 - jest.
T15/15 - jest.

Co zostaje z szarej:
1 – liliowo/zielony -> T10p/7 -> żółto/zielony -> zamek drzwi pasażera T8b/6
2 – brązowo/zielony -> T5d/5 -> zielono/brązowy -> zamek bagażnika
3 – brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika pin 1 -> brązowo/niebieski -> licznik T32/16, kontrolka otwarcia bagażnika
8 – żółto/niebieski -> T10n/5 -> zamek drzwi kierowcy T8/4
9 – liliowo/niebieski -. T10p/5 -> żółto/niebieski -> zamek drzwi pasażera T8b/4
10 – (BORA) brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika pin 1 -> brązowo/niebieski -> licznik T32/16
11 - wolny
12 – szaro/żółty -> T10n/2 -> zamek drzwi kierowcy T8/3
13 – szaro/liliowy -> T10p/2 -> szaro/żółty -> zamek drzwi pasażera Tb8/3
14 – szaro/czarny -> T10l/2 -> szary -> zamek drzwi za kierowcą T6a/4
16 – szaro/czerwony -> T10m/2 -> zielony -> zamek drzwi za pasażerem T6b/4
22 – zielono/brązowy -> zamek bagażnika (tylko Bora i Variant)
24 – wolny
Co zostaje z zielonej:
1 – niebiesko/czerwony -> T10m/9 -> niebieski -> zamek drzwi za pasażerem T6b/2
2 – niebieski -> T5d/4 -> niebieski -> zamek bagażnika
3 – niebiesko/liliowy -> T10p/9 -> niebiesko/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/2
4 – żółto/czarny -> szyberdach
5 – wolny
6 – niebiesko/żółty -> T10n/9 -> zamek drzwi kierowcy T8/2
7 – wolny
8 – czerwono/brązowy -> szyberdach
9 – wolny
11 – biało/liliowy -> T10n/1 -> dioda w drzwiach, pin 2
12 – wolny
13 – liliowo/żółty -> T10n/3 -> zamek drzwi kierowcy T8/1
14 – liliowy -> T10p/3 -> liliowo/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/1
15 – niebiesko/czarny -> T10l/9 -> niebieski -> zamek drzwi za kierowcą T6a/2
16 – liliowo/czarny -> T10l/3 -> liliowy -> zamek drzwi za kierowcą T6a/1
17 – liliowo/czerwony -> T10m/3 -> liliowy -> zamek drzwi za pasażerem T6b/1
18 – zielony -> T5d/2 -> zielony -> zamek bagażnika
23 – czerwono/żółty -> bezpiecznik 38
Teraz kilka pytań! :D
PIN6 niebieskiej wtyczki pisze: [...] W praktyce pin 4 i 5 z szarej wtyczki łączysz ze sobą i wpinasz w pin 6 niebieskiej wtyczki - masz jeden przewód CAN dla trzech furtek.Dla drzwi kierowcy bierzesz kabelek z pinu 6 szarej wtyczki i łączysz go z wyżej wymienionymi...a przy słupku drzwi kierowcy odszukujesz ten kabel w pinie 7 brązowej wtyczki i przekładasz do pinu 7 czarnej wtyczki.
Według tego, mam wziąć kable z pin 4 i pin 5 szarej wtyczki, zlutować je razem, zrobić jedną wtyczkę i wsadzić do PIN6 niebieskiej wtyczki. Co do pinu 7 brązowej wtyczki i przełożenia do pinu 7 - obie wtyczki są fabrycznie? :D Na 100% będzie on w pinie 7?
PIN9 niebieskiej wtyczki pisze: [...] Pin 17 i 19 z szarej wtyczki łączysz ze sobą i wpinasz w pin 6 niebieskiej wtyczki - masz jeden przewód CAN dla tylnych furtek.
Dla drzwi kierowcy bierzesz kabelek z pinu 15 szarej wtyczki i łączysz go z wyżej wymienionymi...a przy słupku drzwi kierowcy odszukujesz ten kabel w pinie 6 brązowej wtyczki i przekładasz do pinu 6 czarnej wtyczki.
Dla drzwi pasażera bierzesz kabelek z pinu 18 szarej wtyczki i łączysz go z wyżej wymienionymi...a przy słupku drzwi kierowcy odszukujesz ten kabel w pinie 6 brązowej wtyczki i przekładasz do pinu 6 czarnej wtyczki.
Wyciągam zatem kable z PIN17 i PIN19 szarej wtyczki, by zlutować je razem na jedną wtyczkę i wpiąć do PIN9 (napisałem, że do PIN6, ale jest on zajęty przez powyższe, także domyślam się, że chodzi o PIN9). Potem podobnie idę do skośnego słupka przy kierowcy i szukam brązowej wtyczki. Wyciągam z niego kabel z PIN6 i wkładam do PIN6 czarnej wtyczki, która już tam wesoło czeka.

Jak mam połączyć jednak kabel PIN18 z szarej wtyczki z wyżej wymienionymi (17 i 19?)? Też mam wlutować go do jednego, tj. zrobić 3w1? Skoro przy tamtych przepnę z brązowej do czarnej, to na tym będzie koniec z tym?

No i sprawa, na którą odpowiedzi znaleźć nie mogę, bo co źródło to inaczej określają...

Słupek drzwi kierowcy, tj. pochyły od szyby, czy ten prosty, gdzie są zawiasy drzwi?

Odnośnie przełożenia do PIN18 niebieskiej:
Tak, przekładasz kabel. Sprawdź jak wygląda przy słupkach...w przednich drzwiach powinien ten kabel być w odpowiednim miejscu - pin 2 czarnej wtyczki, w tylnych jest niepotrzebny.
Dosłownie w drzwiach, tzn. po zdjęciu tapicerki? :D Ta wtyczka jakoś konkretnie wygląda, ma konkretną ilość pinów?

Mam nadzieję, że w miarę zrozumiałe. Jak nie to w gimpie machnę na dniach jakiś rysunek obrazujący o co chodzi w niektórych miejscach :D



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » pn wrz 26, 2016 18:26

Garrison pisze:Na pierwszy ogień, bo pierwszy zonk, beżowa wtyczka:
ile razy można mówić, że ta wtyczka zostaje bez zmian?
Garrison pisze:Według tego, mam wziąć kable z pin 4 i pin 5 szarej wtyczki, zlutować je razem, zrobić jedną wtyczkę i wsadzić do PIN6 niebieskiej wtyczki. Co do pinu 7 brązowej wtyczki i przełożenia do pinu 7 - obie wtyczki są fabrycznie? Na 100% będzie on w pinie 7?
u Ciebie te wtyczki będą...czarna zostaje, beżową wyrzucasz
Czy na 100% w pinie 7? zawsze możesz zobaczyć czy kolor jest ten sam lub sprawdzić miernikiem :chytry: - co wypadałoby zrobić aby ślepo nie wierzyć we wszystko co na forach piszą :los2:
Garrison pisze:Wyciągam zatem kable z PIN17 i PIN19 szarej wtyczki, by zlutować je razem na jedną wtyczkę i wpiąć do PIN9 (napisałem, że do PIN6, ale jest on zajęty przez powyższe, także domyślam się, że chodzi o PIN9). Potem podobnie idę do skośnego słupka przy kierowcy i szukam brązowej wtyczki. Wyciągam z niego kabel z PIN6 i wkładam do PIN6 czarnej wtyczki, która już tam wesoło czeka.
tak chodzi o pin 9 - pomyliłem się. Edytowane i poprawione...i kabla od drzwi pasażera oczywiście szukasz przy drzwiach pasażera a nie tak jak napisałem - przy drzwiach kierowcy
Garrison pisze:Jak mam połączyć jednak kabel PIN18 z szarej wtyczki z wyżej wymienionymi (17 i 19?)? Też mam wlutować go do jednego, tj. zrobić 3w1? Skoro przy tamtych przepnę z brązowej do czarnej, to na tym będzie koniec z tym?
4w1...bo jeszcze pin 15 dla drzwi kierowcy
Czterech kabli (ani nawet dwóch) nie włożysz w pin przeznaczony na jeden kabel - chyba że kable cienkie a pin przeznaczony pod grubszy kabel. We wtyczce zostawiasz jeden kabel a resztę dołączasz kawałek dalej...
Garrison pisze:No i sprawa, na którą odpowiedzi znaleźć nie mogę, bo co źródło to inaczej określają...

Słupek drzwi kierowcy, tj. pochyły od szyby, czy ten prosty, gdzie są zawiasy drzwi?
słupek idzie od dołu do góry...wtyczki są na dole - po stronie kierowcy...za plastikiem który jest pod dźwignią do otwierania maski. U pasażera w tym samym miejscu.
W tylnych drzwiach wtyczki są dokładnie w tym samym miejscu gdzie gumowa przelotka przez którą lecą kable...
Garrison pisze:Co zostaje z szarej:
Garrison pisze:Co zostaje z zielonej:
Tak to ja mogłem sprawdzić sam. Masz wyciągnąć swój sterownik i zobaczyć jakie kable fizycznie tam są.



bartosz27a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sie 03, 2014 22:06

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: bartosz27a » czw lut 23, 2017 18:27

Witam. a Czy ktoś posiada schemat podłączenie modułu 1J0 959 799Q (jedna niebieska wtyczka) na moduł 1C0 959 799B dwie wtyczki? Pacjent to Bora kombi 2000r.



bartosz27a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sie 03, 2014 22:06

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: bartosz27a » sob kwie 01, 2017 00:13

Witam. Jestem w trakcie przekładania modułu komfortu 1J1 959 799Q Jedna niebieska wtyczka na moduł 1C0 959 799B dwie wtyczki. Mam przełożoną kostkę jedną t23 według schematu. Kostki t15 nie mam jeszcze wcale. Chciałbym się dowiedzieć czy na jednej kostce i oczywiście podpięciu silniczków 1C0 mogę sprawdzić moduł komfortu czy mi się łączy z vagiem? Czy jest coś potrzebne jeszcze z kostki t15? Samochód to Bora kombi 2000r. Nie posiadam alarmu itp. więc czy moduł komfortu będę mógł sprawdzić na jednej wtyczce?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » sob kwie 01, 2017 09:50

tak



bartosz27a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sie 03, 2014 22:06

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: bartosz27a » ndz kwie 02, 2017 10:59

Dzięki kolego za odpowiedź. Więc Panowie sprawa wygląda następująco, samochód Bora Variant 2000r ASV z licznikiem FULL FIS IMO3. Podłączyłem wtyczkę T23 Modułu Komfortu 1J0 959 799Q na 1C0 959 799B w następujący sposób:
T23 1J0 T23 1C0
1 - 16 podłączony
2-brak
3 - 17-brak
4 - 13 podłączony
5
6 - 6 podłączony
7-brak - 12-brak
8 - 1 podłączony
9 - 9 podłączony
10-brak - 8-brak
11 - 11 podłączony
12 - 14 podłączony
13
14
15 - 10 podłączony
16 - 21 podłączony
17-brak - 19-brak
18 - 20 podłączony
19 - 3 podłączony
20 - 18 podłączony
21 - 2 brak
22 - 22 podłączony
23 - 23 podłączony

Problem polega na tym, że nie czyta mi wcale tylnych drzwi.
Odłączyłem akumulator, wypiąłem stary moduł 1J i podłączyłem 1C. Ściągnąłem wszystkie boczki z drzwi i założyłem silniczki 1C... 801, 811, 802, 812. Podpiąłem akumulator i ukazał mi się zarys samochodu na FIS-ie z otwartymi drzwiami kierowcy i otwartą maską, otworzyłem drzwi pasażera i pięknie też pokazuje, natomiast nie działa mi wcale tył tzn tylne drzwi i klapa bagażnika. Po podpięciu Vaga pokazuje kodowanie 0259, chciałem zmienić na 04097 i nie przyjmuje. Mogę zmienić na każde kodowanie 02..., ale na żadne 04.... Myślałem, że może Moduł Komfortu jest od 3-drzwiowego, ale pewien forumowicz uświadomił mnie, że powinien się przekodować. Po sprawdzeniu błędów pokazuje brak komunikacji lewych i prawych tylnych drzwi. Moje pytanie brzmi:
1-czy mogłem kupić uszkodzone akurat tylne silniczki (zbieg okoliczności)?,
2-czy jest coś czego nie podłączyłem a nie mogę zauważyć?,
3-czy Moduł Komfortu nie przyjmuje kodowania 04... ponieważ nie widzi tylnych silniczków?
4-czy trzeba coś odświeżać w 19-Can
Do tylnych wtyczek silniczków idą kable pomarańczowo-zielone i pomarańczowo-brązowe, do słupka drzwi również od jednej strony łączki i od drugiej.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 02, 2017 13:28 przez bartosz27a, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości