Problem ze wskaźnikiem paliwa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt sie 30, 2016 16:03
- Lokalizacja: Wrocław
Problem ze wskaźnikiem paliwa
Witam witam koledzy postanowiłem założyć nowy temat bo wszystkie już zamknięte a przydałaby się mądra wypowiedź .
Mam golfa 3 1.8 benz 75 km lpg brc, problem polega na tym że wskaźnik paliwa po przekręceniu stacyjki do poziomu kontrolek lekko drgnie i nie wskazuje poziomu paliwa. Kupiłem nowy licznik i dosłownie ten sam problem, przekręcam stacyjkę i tylko lekko drgnie ale nie pokazuje poziomu paliwa, więc rozkręciłem denko w bagażniku pod wykładziną i zwarłem dwa środkowe piny kabelkiem, po przekręceniu stacyjki poziom paliwa ma iść na FULL natomiast u mnie przy tym zabiegu jest cisza, nic się nie rusza, dodam że jeżdżę na benzynie sporo i co tankowanie to ładuje go pod komin i zużywam może 1/4 baku i znowu stacja pod komin więc pływak chyba się nie wiesza. Gdzie może leżeć problem koledzy ?
Mam golfa 3 1.8 benz 75 km lpg brc, problem polega na tym że wskaźnik paliwa po przekręceniu stacyjki do poziomu kontrolek lekko drgnie i nie wskazuje poziomu paliwa. Kupiłem nowy licznik i dosłownie ten sam problem, przekręcam stacyjkę i tylko lekko drgnie ale nie pokazuje poziomu paliwa, więc rozkręciłem denko w bagażniku pod wykładziną i zwarłem dwa środkowe piny kabelkiem, po przekręceniu stacyjki poziom paliwa ma iść na FULL natomiast u mnie przy tym zabiegu jest cisza, nic się nie rusza, dodam że jeżdżę na benzynie sporo i co tankowanie to ładuje go pod komin i zużywam może 1/4 baku i znowu stacja pod komin więc pływak chyba się nie wiesza. Gdzie może leżeć problem koledzy ?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Problem ze wskaźnikiem paliwa
kable sprawdź...na jednym ma być masa a drugi ma mieć przejście do licznika
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt sie 30, 2016 16:03
- Lokalizacja: Wrocław
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Problem ze wskaźnikiem paliwa
Musisz ustawic multimetr na pomiar przejscia (najczesciej w miernikach masz tryb z buzzerem). Wkladasz jedna sonde do wtyczki przy pompce a druga dotykasz brazowego kabla np w lampie. Potem w pin 21 we wtyczce licznika wkladasz igle, dokrecasz do niego kawalek przewodu i sprawdzasz czy jest przejscie pomiedzy 2 pinem we wtycznce przy pompce. Jezeli nie no to pozostaje szukac gdzie jest przerwa we wiazce.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Problem ze wskaźnikiem paliwa
jeśli miernik pokaże, że jest ok...to masę sprawdź żarówką 5w - minus żarówki łączysz z kabelkiem przy pompie na którym powinna być masa a plus żarówki z plusem (np aku). Jeśli żarówka zaświeci to...zrób zworkę (kawałkiem kabelka) we wtyczce przy pompie, tak aby na drugim kabelku pojawiła się masa. Następnie pin 21 licznika łączysz z minusem żarówki, której użyłeś wcześniej...plus przy żarówce j. w. To da pewność czy kable są ok...
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt sie 30, 2016 16:03
- Lokalizacja: Wrocław
Problem ze wskaźnikiem paliwa
Sprawdzę to , jeżeli nie ma przejścia na kablach to trzeba szukać tylko po wiązce a jeżeli jest to może pływak faktycznie padł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt sie 30, 2016 16:03
- Lokalizacja: Wrocław
Problem ze wskaźnikiem paliwa
Sprawdźcie czy dobrze zrobiłem o czym pisaliście, może wyjdzie foto poradnik
1.Podpięcie się do kostki licznika pod pin 21
2.Podpięcie się pod wtyczkę od pompy w bagażniku, pin 21 z igłą z licznika podpięty pod drugi pin we wtyczce (bagażnik) a sonda nr1 pod pierwszy... ,2 wewnętrzne czujnik, 2 zewnętrzne pompa (pod wykładziną w bagażniku z dekielkiem na 3 śruby)
3. ...Drugą sondą wpiąłem się do brązowego kabla w prawej tylnej lampie i przechodziło czyli buzzer pipczał, jeżeli pipczał to jest przejście więc nie jest to wina kabli.
Pytanie czy dobrze wykonałem to o czym pisaliście ?
1.Podpięcie się do kostki licznika pod pin 21
2.Podpięcie się pod wtyczkę od pompy w bagażniku, pin 21 z igłą z licznika podpięty pod drugi pin we wtyczce (bagażnik) a sonda nr1 pod pierwszy... ,2 wewnętrzne czujnik, 2 zewnętrzne pompa (pod wykładziną w bagażniku z dekielkiem na 3 śruby)
3. ...Drugą sondą wpiąłem się do brązowego kabla w prawej tylnej lampie i przechodziło czyli buzzer pipczał, jeżeli pipczał to jest przejście więc nie jest to wina kabli.
Pytanie czy dobrze wykonałem to o czym pisaliście ?
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Problem ze wskaźnikiem paliwa
Jezeli na obu kablach piszalo to mmusisz wyciagnac pompe i zobaczyc czy jak bedziesz ruszal plywakiem to bedzie zmieniala sie opornosc na mierniku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt sie 30, 2016 16:03
- Lokalizacja: Wrocław
Problem ze wskaźnikiem paliwa
Wszystko posprawdzane i znalezione, licznik zakupiony i też nie potrzebnie chociaż za 20 zł mieć 85 tyś mniejszy przebieg w liczniku który się nie kasuje po 300 tyś to chyba dobry interes.
Do rzeczy... Zamiast zacząć od prostego sprawdzenia i od du*y strony czyli co tam w pana pływaka to bawiłem się przewodami, pinami i licznikiem mój błąd ale dla was po opisie wszystkiego może będzie łatwiej z diagnozą. Przyczyna... pęknięta sprężynka od pływaka tak jak niżej na obrazku.
Taka moją dobrą rada dla tych którzy będą chcieli grzebać przy pływaku czy pompce które znajdują się w bagażniku pod dekielkiem na trzy śruby...
Tutaj jakiś kolega z forum zrobił sobie specjalny klucz który wygląda tak...
czyli te trzy ramiona z białym plastikiem do których używa się klucza oczkowego, pewnie działa i fajny pomysł na klucz, ale jak macie pod ręką tylko normalne narzędzia to polecam przecinak bądź duży plaski śrubokręt oraz młotek i w miejscu gdzie zaznaczyłem zieloną strzałką czyli na ząbku obejmy stukamy delikatnie w ząb w stronę klapy i obejma się poluzuje, najlepiej złożyć sobie tylne prawe siedzenie i przyjąć pozycje przez tylne prawe drzwi.
Temat uważam za zamknięty i do następnego
Do rzeczy... Zamiast zacząć od prostego sprawdzenia i od du*y strony czyli co tam w pana pływaka to bawiłem się przewodami, pinami i licznikiem mój błąd ale dla was po opisie wszystkiego może będzie łatwiej z diagnozą. Przyczyna... pęknięta sprężynka od pływaka tak jak niżej na obrazku.
Taka moją dobrą rada dla tych którzy będą chcieli grzebać przy pływaku czy pompce które znajdują się w bagażniku pod dekielkiem na trzy śruby...
Tutaj jakiś kolega z forum zrobił sobie specjalny klucz który wygląda tak...
czyli te trzy ramiona z białym plastikiem do których używa się klucza oczkowego, pewnie działa i fajny pomysł na klucz, ale jak macie pod ręką tylko normalne narzędzia to polecam przecinak bądź duży plaski śrubokręt oraz młotek i w miejscu gdzie zaznaczyłem zieloną strzałką czyli na ząbku obejmy stukamy delikatnie w ząb w stronę klapy i obejma się poluzuje, najlepiej złożyć sobie tylne prawe siedzenie i przyjąć pozycje przez tylne prawe drzwi.
Temat uważam za zamknięty i do następnego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości