Sterownik silnika - błąd 18263
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sterownik silnika - błąd 18263
Witam!
W sekcji Engine pojawił mi się ostatnio błąd. Niestety jest on nie do usunięcia.
18263 - Powertain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-10 - - - Intermittent
Readnes N/A
Co może być przyczyną?
Ostatnio wymieniałem licznik na FullFis (przy okazji jeszcze parę razy wsad przerabiałem).
Drugą sprawą jest padnięta pompa paliwa w zbiorniku. Widocznych efektów tego nie ma (auto normalnie pali i jeździ) tylko czy może być przyczyną tego błędu?
Czekam na sugestię,
KK
Edit:
Cały czas szukam info po sieci. I w jednym momencie pojawił się post, w którym użytkownik stwierdził, że auto po długim kręceniu odpaliło i właśnie pojawił się ten błąd. Ja jakiś czas temu też miałem takie fazy, że z reguły palił od strzała, a jak złapał focha to 10 sekund na rozruszniku musiałem go trzymać. Lecz wtedy nie pojawił się żaden błąd. To nie była jednorazowa sytuacja, ale też nie uciążliwa (miała miejsce raz na pół roku, ale jak już się zdarzyła to wystąpiła 2-3 razy. Później spokój)
W sekcji Engine pojawił mi się ostatnio błąd. Niestety jest on nie do usunięcia.
18263 - Powertain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-10 - - - Intermittent
Readnes N/A
Co może być przyczyną?
Ostatnio wymieniałem licznik na FullFis (przy okazji jeszcze parę razy wsad przerabiałem).
Drugą sprawą jest padnięta pompa paliwa w zbiorniku. Widocznych efektów tego nie ma (auto normalnie pali i jeździ) tylko czy może być przyczyną tego błędu?
Czekam na sugestię,
KK
Edit:
Cały czas szukam info po sieci. I w jednym momencie pojawił się post, w którym użytkownik stwierdził, że auto po długim kręceniu odpaliło i właśnie pojawił się ten błąd. Ja jakiś czas temu też miałem takie fazy, że z reguły palił od strzała, a jak złapał focha to 10 sekund na rozruszniku musiałem go trzymać. Lecz wtedy nie pojawił się żaden błąd. To nie była jednorazowa sytuacja, ale też nie uciążliwa (miała miejsce raz na pół roku, ale jak już się zdarzyła to wystąpiła 2-3 razy. Później spokój)
Sterownik silnika - błąd 18263
Ja po wymianie licznika u siebie również na Full fis miałem podobnie... ale nie identycznie. W sterowniku silnika wyskakiwał mi błąd : "18044 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller"
Zmieniłem kodowanie sterownika i błąd znikł na stałe
Może u Ciebie należy to samo zrobić? W tej tematyce nie jestem ekspertem napewno, więc może ktoś podpowie czy to dobry trop
Zmieniłem kodowanie sterownika i błąd znikł na stałe
Może u Ciebie należy to samo zrobić? W tej tematyce nie jestem ekspertem napewno, więc może ktoś podpowie czy to dobry trop
Sterownik silnika - błąd 18263
Dzięki za opowiedz!
Ciekawe jest to, że bezpośrednio po zainstalowaniu licznika wszystko było czyste. Ewentualnie podmienić na próbę stary licznik. Zmieniałem kodowanie sterownika CAN i to nic nie dało. Kolejna ciekaostka - w innych sterownikach nie było błędów (jak u Ciebie ewidentnie wskazał na sterownik od poduszek).
Jedyne co to błędy w liczniku:
01177 - Engine Control Unit
64-10 - Not Currently Testable
01315 - Transmision Control Module
49-00 - No Comunications
01336 - Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation
I dwa ostatnie w identycznej formie w module CAN.
Ale to za każdym razem było to jak robiłem coś ze wsadem. Nie jestem pewien, czy "Transmision Module Control" to chodzi o sterownik skrzyni biegów, którego nie posiadam (zwykła skrzynia ręczna). Przynajmniej nie mam możliwości dojścia do niego z poziomu VAGa nawet jak jest. Przy kodowaniu program podpowiadał, że można wkodować tiptronica, ale to chyba zawsze tak jest. Wsad licznika mam z Golfa (licznik z Passata). Samo kodowanie licznika jest 01132 (zmieniłem z tego z poprzedniego licznika 01112, bo nie potrzebowałem przeglądów w liczniku).
Ciekawe jest to, że bezpośrednio po zainstalowaniu licznika wszystko było czyste. Ewentualnie podmienić na próbę stary licznik. Zmieniałem kodowanie sterownika CAN i to nic nie dało. Kolejna ciekaostka - w innych sterownikach nie było błędów (jak u Ciebie ewidentnie wskazał na sterownik od poduszek).
Jedyne co to błędy w liczniku:
01177 - Engine Control Unit
64-10 - Not Currently Testable
01315 - Transmision Control Module
49-00 - No Comunications
01336 - Data Bus for Comfort System
80-10 - Single-Wire Operation
I dwa ostatnie w identycznej formie w module CAN.
Ale to za każdym razem było to jak robiłem coś ze wsadem. Nie jestem pewien, czy "Transmision Module Control" to chodzi o sterownik skrzyni biegów, którego nie posiadam (zwykła skrzynia ręczna). Przynajmniej nie mam możliwości dojścia do niego z poziomu VAGa nawet jak jest. Przy kodowaniu program podpowiadał, że można wkodować tiptronica, ale to chyba zawsze tak jest. Wsad licznika mam z Golfa (licznik z Passata). Samo kodowanie licznika jest 01132 (zmieniłem z tego z poprzedniego licznika 01112, bo nie potrzebowałem przeglądów w liczniku).
Sterownik silnika - błąd 18263
Zmieniałeś sam licznik? Czy sterownik silnika też? Jakie masz obecnie kodowanie w Can Gateway? Wygląda na to że gdzieś w kodowaniu masz ustawiona automatyczną skrzynie biegów. Może to niee rozwiąże problemu ale warto spróbować informacje o rodzaju skrzyni przy kodowaniu uwzglednialem w Can gateway oraz w sterowniku silnika bo jego też zmienialem.
Sterownik silnika - błąd 18263
Sam licznik był zmieniany.
Sterownika silnika i CANu nie ruszałem.
Kodowanie:
Silnik: 00002
CAN: 00006
Sterownika silnika i CANu nie ruszałem.
Kodowanie:
Silnik: 00002
CAN: 00006
Sterownik silnika - błąd 18263
cinek2004, w 3 poście pisząc, że "zmieniałem kodowanie sterownika CAN" miałem na myśli właśnie odświeżenie.
Trefna sytuacja bo nic nie było zmieniane (żaden sterownik) a błąd wyskoczył znikąd.
Trefna sytuacja bo nic nie było zmieniane (żaden sterownik) a błąd wyskoczył znikąd.
Sterownik silnika - błąd 18263
No właśnie skoro zmieniany był sam licznik, to skupiłbym się na nim. Czytam pierwszy post i porównuje kodowanie jakie ustawiłeś u siebie z instrukcją kodowania róznych podzespołów jaką posiadam u siebie. Pisałeś że licznik był od passata a wsad od golfa... Zastanawia mnie ta dwójka na końcu bo według tego co mam przed sobą to w zależnośći od licznika są dwa rodzaje kodowania i ostatnia cyfra nie oznacza tego samego.
W jednym przypadku 2 na końcu oznacza;
2 - 3528 (alle anderen Motor-/Getriebevarianten) ... Czyli ten prawidłowy jaki powinien być w Twoim przypadku... ale jest też inny sposób kodowania gdzie ta ostatnia dwójka oznacza:
2 - 3538 (alle anderen Motorkennbuchstaben bzw. Autom. Getriebe).
Nie jestem orłem z niemieckiego, ale w tym przypadku jest wzmianka o automatycznej skrzyni biegów
Spróbuj zmienić ostatnią cyfrę kodowania licznika na 1,3 lub 4, z czego skłaniałbym sie ku cyfrze 4. Sprawdz wtedy czy błedy dadzą się na stałe usunąć. Nic nie tracisz a może akurat pomoże
Jak nie to będzie się kombinować dalej
W jednym przypadku 2 na końcu oznacza;
2 - 3528 (alle anderen Motor-/Getriebevarianten) ... Czyli ten prawidłowy jaki powinien być w Twoim przypadku... ale jest też inny sposób kodowania gdzie ta ostatnia dwójka oznacza:
2 - 3538 (alle anderen Motorkennbuchstaben bzw. Autom. Getriebe).
Nie jestem orłem z niemieckiego, ale w tym przypadku jest wzmianka o automatycznej skrzyni biegów
Spróbuj zmienić ostatnią cyfrę kodowania licznika na 1,3 lub 4, z czego skłaniałbym sie ku cyfrze 4. Sprawdz wtedy czy błedy dadzą się na stałe usunąć. Nic nie tracisz a może akurat pomoże
Jak nie to będzie się kombinować dalej
Sterownik silnika - błąd 18263
ciarek15, Dzięki, słuszna uwaga. Bo przepisałem kodowanie ze starego licznika z tą jedną zmianą i nie wpadł bym na to, że może być źle.
Licznik jest 3B0 920 847 ze wsadem 1J5 920 846. Może coś z tym wsadem jest nie tak. Miałem już z nim problem odnośnie korekty spalania - kanał był niedostępny.
Licznik jest 3B0 920 847 ze wsadem 1J5 920 846. Może coś z tym wsadem jest nie tak. Miałem już z nim problem odnośnie korekty spalania - kanał był niedostępny.
Sterownik silnika - błąd 18263
Nie twierdze że jest źle, ale warto spróbować bo i tak to nie zaszkodzi. Tymbardziej że bardziej doświadczeni w tym temacie milczą
Błąd dotyczy wersji oprogramowania monitorującego, więc też może problem leżeć właśnie we wsadzie licznika.
Posiadam licznik z 1/2 FIS 1j5 920 826 A, więc wsad z niego raczej Tobie by nie pomógł.
Błąd dotyczy wersji oprogramowania monitorującego, więc też może problem leżeć właśnie we wsadzie licznika.
Posiadam licznik z 1/2 FIS 1j5 920 826 A, więc wsad z niego raczej Tobie by nie pomógł.
Sterownik silnika - błąd 18263
Innego poprawnego kodowania nie ma.
Po prostu muszę poszukać wsadu do licznika 3B0 920 847.
Ktoś poratuje?
Po prostu muszę poszukać wsadu do licznika 3B0 920 847.
Ktoś poratuje?
Sterownik silnika - błąd 18263
Ten wsad i tak Ci nic nie da, bo żeby te zegary działały u Ciebie musi być wsad z golfa/bory. A skoro żadnych innych mankamentów nie ma prócz widocznego błedu w sterowniku to może nie warto kombinować
A jeszcze pytanie... ten licznik nowy jest od benzyny czy diesla? Jak wyskalowane są zegary?
Może właśnie nie ten wsad wgrałeś co trzeba? Twoje autko to diesel?
A jeszcze pytanie... ten licznik nowy jest od benzyny czy diesla? Jak wyskalowane są zegary?
Może właśnie nie ten wsad wgrałeś co trzeba? Twoje autko to diesel?
Re: Sterownik silnika - błąd 18263
Jeśli w nowym liczniku masz zamienione przebiegi tzn liczba przejechanych kilometrów na dole a tzw kilometry dzienne na górze to prawdopodobnie masz licznik z tzw nowym wsadem a tam w innych komórkach się wpisuje dane.
Sterownik silnika - błąd 18263
ciarek15, Wszystko jest ok. Diesel był i jest. Immo3 itd.
Soft mam od Golfa a piszę 3B0 bo chyba w golfie nie występowały liczniki z końcówką 847 tylko były 846, więc na razie mam wgrany od 846.
Peran, Analizowałem dosyć długo budowę tego wsadu i przy samym przepisywaniu danych błędu nie popełniłem. Tak myślę...
Aż poszedłem do auta sprawdzić, ale stary i nowy licznik ma przebieg główny na górze, a dzienne na dole - stara struktura wsadu. Widziałem temat na forum o nowym wsadzie, ale mnie on nie dotyczył.
Soft mam od Golfa a piszę 3B0 bo chyba w golfie nie występowały liczniki z końcówką 847 tylko były 846, więc na razie mam wgrany od 846.
Peran, Analizowałem dosyć długo budowę tego wsadu i przy samym przepisywaniu danych błędu nie popełniłem. Tak myślę...
Aż poszedłem do auta sprawdzić, ale stary i nowy licznik ma przebieg główny na górze, a dzienne na dole - stara struktura wsadu. Widziałem temat na forum o nowym wsadzie, ale mnie on nie dotyczył.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 16 gości