Szukam opisu wskaźnika temperatury.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Szukam opisu wskaźnika temperatury.

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 08, 2016 10:26

Witajcie.
Od wczoraj kopię internety i widzę tylko całe liczniki na alegroszu,olx i dostaję już oczopląsu. Nigdzie nie mogę znaleźć konkretnego info na temat wskaźnika temperatury.
Potrzebuję informacji,która mi powie-jaka temperatura odpowiada danej kresce na ów wskaźniku.
Na mój chłopski rozum będzie to tak,od lewej:
Lewa krawędź białego pola- 30°C
Prawa krawędź białego pola- 50°C
Kreska druga- 70°C
Kreska trzecia (środkowa)- 90°C
Kreska czwarta- 110°C
Kreska piąta- 130°C

Obrazek

Pomożecie? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Szukam opisu wskaźnika temperatury.

Post autor: grg474 » ndz maja 08, 2016 11:40

na innym forum
Im assuming the MK2 Coolent gauge goes up 20deg intervals from 50 - 70 - 90 - 110 - 130 same as the MK3? My coolent gauge was sitting bang on half way which would be 90deg.
nad fotkami liczników

natomiast w instrukcji obsługi - szeroki pasek to za zimny silnik :rotfl:, od szerokiego paska do max to właściwa temperatura pracy :hmm: a o za wysokiej temperaturze sygnalizuje kontrolka ta sama co o zbyt niskim poziomie płynu


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Szukam opisu wskaźnika temperatury.

Post autor: Hubi14 » ndz maja 08, 2016 12:13

to jest niestety tylko takie poglądowe i u każdego chyba inaczej pokazuje :D to białe pole to może być bo 45*C (ssanie) wskazówka w pionie to około 88*C. Najprościej będzie włożyć termometr w zbiorniczek i porównywać sobie wskazania termometru z wskaźnikiem :D



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Szukam opisu wskaźnika temperatury.

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 08, 2016 15:31

grg474 pisze:od szerokiego paska do max to właściwa temperatura pracy
Chyba ich wygło :panna:
Z tego co wiem,optymalna temperatura dla silnika to 100-110°C. Jednak termostaty są tak skonstruowane,by do takich temperatur nie dopuszczać.
grg474 pisze:o za wysokiej temperaturze sygnalizuje kontrolka ta sama co o zbyt niskim poziomie płynu
Czyli gdzie ta wskazówka wtedy będzie biorąc pod uwagę powyższe? Na godzinie 15-ej? :helm:
Hubi14 pisze: Najprościej będzie włożyć termometr w zbiorniczek i porównywać sobie wskazania termometru z wskaźnikiem :D
To nie będzie miarodajny pomiar. Na odcinku czujnik <--> zbiorniczek,zapewne będzie jakiś spadek temperatury :bajer:

A słyszeliście może o awariach wskaźnika temperatury? Psuje się to to w ogóle?

EDIT:
Hubi14 pisze:włożyć termometr w zbiorniczek i porównywać sobie wskazania termometru z wskaźnikiem :D
Mimo wszystko uczyniłem to i wychodzi na to,że wskaźnik i czujnik są sprawne,a przekłamanie między zbiorniczkiem a czujnikiem jest,ale małe.
Nagrzałem silnik do temperatury nieco niższej niż ta,którą zaznaczyłem na fotce.

Obrazek

Następnie zgasiłem,odkręciłem zbiorniczek i zanurzyłem termometr. Odpaliłem motor i obserwowałem co się dzieje. Niestety silnik nagrzałem tylko do tej temperatury co na fotce (dokładnie 1mm za połową,która jest między kreskami),ponieważ płyn podchodził do góry i nie chciałem żeby wykipiał,więc zgasiłem.

Gdy na wskaźniku było tak jak na fotce,termometr w zbiorniczku wskazywał dokładnie 80,5°C :bigok:
Potwierdza się także to co wyczytałem na forum podsuniętym przez grg474'a.
Auto data test for temp senders
-20* - 6.5k ohms
0* -2.5k ohms
20* - 1k ohms
40* -450 ohms
60* -250 ohms
80* -140 ohms
100* -100 ohms

Przy temperaturze 80,5°C,miałem na mierniku 141Ω.

Reasumując-wychodzi na to,że między kreskami jest różnica 20°C :bajer:

Dzięki chłopaki :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Szukam opisu wskaźnika temperatury.

Post autor: Hubi14 » ndz maja 08, 2016 16:54

a pytałes się kiedy się włącza kontrolka, z tego co pamiętam, bo kiedyś tak miałem jak mi czujnik sfiksował to było to gdzieś w okolicy tej 3 kropeczki co są pod kreskami :D



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Szukam opisu wskaźnika temperatury.

Post autor: Michał_1977 » pn maja 09, 2016 16:03

Hubi14, nie mam tej kontrolki we wskaźniku. Mam tylko centralną.
Generalnie,nie interesuje mnie to,bo nie mam zamiaru dopuścić do takiej temperatury. Przerobiłem całkowicie swój układ chłodzenia i wszystko bangla jak talala,a wcześniej jak podłożyłem mocno do pieca,to potrafiła hopnąć aż do przedostatniej kreski :bajer:
Teraz trzyma się w pionie aż miło :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Szukam opisu wskaźnika temperatury.

Post autor: Hubi14 » pn maja 09, 2016 21:19

no ja też mam centralną, jak w tym liczniku z foto, też nigdy motoru nie przegrzałem, a po prostu po wymianie płynu czujnik mi się zepsuł i wskazówka sobie wędrowała na koniec skali :D pamiętam zima była gruba, auto ledwo odpaliłem i se myśle, co jest, że tak szybko się grzeje :D aż mi kontrolka migać zaczeła, na pobocze zjechałem, węże macam i jeden letni drugi zimny :D czujnik wymieniłem i do tej pory stoi w pionie, czasami pójdzie lekko w prawo, ale to zara pod maską się tornado robi i jest git :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości