Impulsator - problem z oznaczeniami i błędy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz paź 11, 2015 11:23
Impulsator - problem z oznaczeniami i błędy
Witam, mam problem w moim Golfie 4 1.9 TDI. Nagle przestał działać prędkościomierz i zaczął wariować wskaźnik poziomu paliwa (na zakrętach i przy gwałtownym przyspieszaniu bądź hamowaniu). Przeglądając tematy na forum wywnioskowałem, że jest to dosyć pospolity problem i wiąże się z tzw. impulsatorem. Niestety nie znalazłem tematu, w którym byłaby mowa o mojej skrzyni, dlatego między innymi zakładam nowy. Pogrzebałem trochę na różnych stronach i prawdopodobnie znalazłem ten czujnik, ale był bardzo głęboko komory silnika, w związku z czym był do niego kiepski dostęp, a nie chciałem go wyjmować żeby czegoś nie pogorszyć. Przejrzałem jedynie styki w nadziei, że będą zaśniedziałe i wystarczy je oczyścić, ale nie było takiej potrzeby. I teraz cztery rzeczy:
1. Jak właściwie się ten impulsator nazywa? W sensie jakiego rodzaju jest to czujnik? Bo na stronie Intercarsu jest pełno różnego rodzaju czujników, które mógłbym podejrzewać o bycie impulsatorem (pomiaru przebytej drogi, prędkości jazdy, prędkości koła, generator impulsów wała korbowego).
2. Szukam też pomocy w dokładnym określeniu oznaczeń poszczególnych podzespołów, co ułatwiłoby zakup odpowiedniej części. Chodzi mi tu przede wszystkim o zidentyfikowanie oznaczeń silnika i skrzyni, które nie są mi niestety do końca znane, ponieważ jeden z poprzednich właścicieli pokusił się o przekładkę (podobno na wariant 130-konny). Sczytałem natomiast oznaczenia wybite na silniku: 038 103 373 R oraz na skrzyni: 02M 301 107 D. Czy da się na podstawie tego określić dokładny model silnika i skrzyni? Można by wtedy określić dokładne położenie impulsatora oraz jego oznaczenie.
3. Wraz ze wspomnianymi przeze mnie problemami komputer zaczął wywalać błąd przy odpalaniu: OLSENSOR WERKSTATT. Czy może to mieć także związek z tym impulsatorem? Dziwne by było, jakby oba czujniki padły w tym samym momencie.
4. Pierwszego dnia występowania problemu prędkościomierz nie działał w ogóle, natomiast drugiego dnia z samego rana na 40-kilometrowej trasie działał urywkowo przez 12,5 kilometra. Dzisiaj mija trzeci dzień i od tamtego czasu już niestety prędkościomierz ani razu nie zadziałał, jednak czy może to sugerować, że impulsator jest dobry, a problem leży w okablowaniu na przykład?
Bezpieczniki sprawdzałem, bez skutku.
Będę wdzięczny za pomoc.
1. Jak właściwie się ten impulsator nazywa? W sensie jakiego rodzaju jest to czujnik? Bo na stronie Intercarsu jest pełno różnego rodzaju czujników, które mógłbym podejrzewać o bycie impulsatorem (pomiaru przebytej drogi, prędkości jazdy, prędkości koła, generator impulsów wała korbowego).
2. Szukam też pomocy w dokładnym określeniu oznaczeń poszczególnych podzespołów, co ułatwiłoby zakup odpowiedniej części. Chodzi mi tu przede wszystkim o zidentyfikowanie oznaczeń silnika i skrzyni, które nie są mi niestety do końca znane, ponieważ jeden z poprzednich właścicieli pokusił się o przekładkę (podobno na wariant 130-konny). Sczytałem natomiast oznaczenia wybite na silniku: 038 103 373 R oraz na skrzyni: 02M 301 107 D. Czy da się na podstawie tego określić dokładny model silnika i skrzyni? Można by wtedy określić dokładne położenie impulsatora oraz jego oznaczenie.
3. Wraz ze wspomnianymi przeze mnie problemami komputer zaczął wywalać błąd przy odpalaniu: OLSENSOR WERKSTATT. Czy może to mieć także związek z tym impulsatorem? Dziwne by było, jakby oba czujniki padły w tym samym momencie.
4. Pierwszego dnia występowania problemu prędkościomierz nie działał w ogóle, natomiast drugiego dnia z samego rana na 40-kilometrowej trasie działał urywkowo przez 12,5 kilometra. Dzisiaj mija trzeci dzień i od tamtego czasu już niestety prędkościomierz ani razu nie zadziałał, jednak czy może to sugerować, że impulsator jest dobry, a problem leży w okablowaniu na przykład?
Bezpieczniki sprawdzałem, bez skutku.
Będę wdzięczny za pomoc.
Impulsator - problem z oznaczeniami i błędy
dominikbrandon, idź do bagażnika, podnieś wykładzinę i znajdź nalepkę - taka większa niż paczka fajek. Na niej masz nr nadwozia, poniżej kod silnika, poniżej kod skrzyni biegów
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz paź 11, 2015 11:23
Re: Impulsator - problem z oznaczeniami i błędy
Jak już pisałem, jeden z poprzednich właścicieli zrobił przekładkę silnika, w związku z czym wszelkie nalepki na nic się nie zdadzą. Jedyna opcja jaka wchodzi w grę to sczytanie bezpośrednio z bloku silnika, ale nie mogę nigdzie odnaleźć tego wybitego. Rozumiem, że oznaczenia, jakie podałem, na nic się nie zdadzą?
Impulsator - problem z oznaczeniami i błędy
02M301107D ma skrzynia DRW lub EEF
sprawdź czy się nie rozpiął (górny element jest odpinany)
038103373R głowica była stosowana w wielu silnikach
sprawdź czy się nie rozpiął (górny element jest odpinany)
038103373R głowica była stosowana w wielu silnikach
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz paź 11, 2015 11:23
Impulsator - problem z oznaczeniami i błędy
W oparciu o ten temat próbowałem odnaleźć oznaczenie na komorze silnika, niestety bez skutku. Z tego co udało mi się zorientować, to powinno być ono wybite mniej więcej w zaznaczonym miejscu, ale nic tam nie ma. Co teraz? Może to nie jest silnik od Golfa tylko od czegoś innego? Gdzie w takim wypadku szukać tego kodu?
Co do samego impulsatora, to rzeczywiście zlokalizowałem go poprawnie, także to już mamy z głowy. Nie mogę tylko znaleźć nigdzie informacji o oznaczeniu tej części. Skąd mam wiedzieć, który czujnik kupić?
Co do samego impulsatora, to rzeczywiście zlokalizowałem go poprawnie, także to już mamy z głowy. Nie mogę tylko znaleźć nigdzie informacji o oznaczeniu tej części. Skąd mam wiedzieć, który czujnik kupić?
Impulsator - problem z oznaczeniami i błędy
Coś ci podpowiem z mojego doświadczenia - wymieniłem trzy impulsatory, które działały albo nie, jak chciały, tak jak mój oryginalny, więc wsadziłem go spowrotem i jak przestaje działać to robię tak: na pustej drodze jade 60/70kmh sprzęgło, luz, trzymam sprzęgło, wyłączam stacyjkę, włączam stacyjkę i działa...jak zaczął szwankować zrobiłem tak kilka razy w krótkim odstępie czasu i za każdym razem pomogło - teraz jeżdże ponad rok bez problemu z impulsatorem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz paź 11, 2015 11:23
Impulsator - problem z oznaczeniami i błędy
Niestety nie pomogło. Ostatecznie oddałem auto do serwisu. Podobno jakaś wiązka była przegnita, na szczęście już działa (robocizna wyniosła 140 zł netto).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości