TDI VP37 - podgrzewanie silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
Witam.
Otóż robiłem swapa TDI-AFN do Jetty 2 i wszystko elektrycznie mam ładnie podpięte, podłączone i wszystko śmiga jak należy, tylko jest jedno ale... Na liczniku za żadne skarby przy przekręcaniu zapłonu nie mrugnie mi kontrolka świec żarowych nawet jak silnik jest zimny to się nie oświeca, wżadnym momencie, ale dodam, że przekaźnik mam 103 i świece normalnie podgrzewa i auto odpala - po prostu jak wiem, że jest zimna to słucham czy zaczyna grzać czy nie czy tyknie, ale chciałbym żeby mi to kontrolka pokazywała. Kabelek od skrzynki do licznika pod kontrolkę ze spirali jest dobry i żarówka też. Miałem od kolegi inny sterownik z chipem na próbę w zeszłym tygodniu, odpalam auto wsiadam jadę 500m i pyk oświeciła się kontrolka świec i tak przez 5minut i zgasła, potem za kolejnymi razami znowu to samo się stało, a na moim sterowniku takiego czegoś nie było. Ktoś ma jakieś pomysły bo ja już zgłupiałem
Otóż robiłem swapa TDI-AFN do Jetty 2 i wszystko elektrycznie mam ładnie podpięte, podłączone i wszystko śmiga jak należy, tylko jest jedno ale... Na liczniku za żadne skarby przy przekręcaniu zapłonu nie mrugnie mi kontrolka świec żarowych nawet jak silnik jest zimny to się nie oświeca, wżadnym momencie, ale dodam, że przekaźnik mam 103 i świece normalnie podgrzewa i auto odpala - po prostu jak wiem, że jest zimna to słucham czy zaczyna grzać czy nie czy tyknie, ale chciałbym żeby mi to kontrolka pokazywała. Kabelek od skrzynki do licznika pod kontrolkę ze spirali jest dobry i żarówka też. Miałem od kolegi inny sterownik z chipem na próbę w zeszłym tygodniu, odpalam auto wsiadam jadę 500m i pyk oświeciła się kontrolka świec i tak przez 5minut i zgasła, potem za kolejnymi razami znowu to samo się stało, a na moim sterowniku takiego czegoś nie było. Ktoś ma jakieś pomysły bo ja już zgłupiałem
Skromny Projekt A2... ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=529613" onclick="window.open(this.href);return false; |Szafko/Stolik Golf MK2 GTI Na sprzedaż !
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
A sprawdzałeś bezpośrednio z ECU z pominięciem zegarów? Podłącz się bezpośrednio pod pin 48 w kompie i tam zobacz co się dzieje. A i jeszcze jedno, jak wymusisz jakiś błąd to kontrolka też się nie zapala?
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
Sprawdze ten pin 48 wbijając się miernikiem w niego, a drugim końcem do masy i czy zapiszczy przy zapłonie, dobrze myślę ?
A jak wymusić mu jakiegoś błęda ?
Właśnie! Zapomniałem dodać, że jak miałem przekaźnik od TD 292 chyba czy jakoś tak to kontrolka się zapalała na liczniku tylko, że wtedy za każdym razem podgrzewało świece nawet jak auto było zagrzane.
A jak wymusić mu jakiegoś błęda ?
Właśnie! Zapomniałem dodać, że jak miałem przekaźnik od TD 292 chyba czy jakoś tak to kontrolka się zapalała na liczniku tylko, że wtedy za każdym razem podgrzewało świece nawet jak auto było zagrzane.
Skromny Projekt A2... ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=529613" onclick="window.open(this.href);return false; |Szafko/Stolik Golf MK2 GTI Na sprzedaż !
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
Jak błąd wymusić? No wypnij np pedał gazu i odpal auto A miernik sobie podłącz do pinu 48 i do masy i ustaw na 12v i zobacz czy się będzie coś zmieniało przy włączeniu zapłonu.
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
A inna opcja na błęda ? bo nie dojde do kostki z pedąłu gazu...
Skromny Projekt A2... ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=529613" onclick="window.open(this.href);return false; |Szafko/Stolik Golf MK2 GTI Na sprzedaż !
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
Sprobowalem i na wypiecie czujnika polozenia walu i przeplywki kontrolka sie nie zaswieca. A po podpieciu sie do 48 i masy na mierniku przy grzaniu pokazywal 10v a po nagrzaniu 11v.
Skromny Projekt A2... ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=529613" onclick="window.open(this.href);return false; |Szafko/Stolik Golf MK2 GTI Na sprzedaż !
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
Kurcze a po czym to poznac? Mam z Passata b4 Afn w metalowej obudowie na jedna wtyczke i obok wtyczki wyjscie na map sensor z tego co dobrze widze na googlach to mam MSA15
Skromny Projekt A2... ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=529613" onclick="window.open(this.href);return false; |Szafko/Stolik Golf MK2 GTI Na sprzedaż !
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
A bo myślałem że może masz edc15 a tam inny pin odpowiada za lampkę grzania świec. To ja nie wiem co masz nie tak. Ciężko tak na odległość stwierdzić. Może ktoś inny wpadnie na pomysł.
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
No ciezko co kolwiek juz wymyslic z tym... Sam mam zero pomyslow i napisalem tutaj a jest tak juz od poltorej roku. Licze na to, ze ktos wpadnie na to i mi pomoze z tym
Skromny Projekt A2... ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=529613" onclick="window.open(this.href);return false; |Szafko/Stolik Golf MK2 GTI Na sprzedaż !
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
skoro z ecu wychodzi to może po drodze gdzieś ginie? do licznika dochodzi czy nie w końcu?
Musisz coś po drodze mieć namieszane skoro z ecu sygnał idzie normalnie
Musisz coś po drodze mieć namieszane skoro z ecu sygnał idzie normalnie
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Re: TDI VP37 - podgrzewanie silnika
Wychodzi ale jak napisał gonzocz jest cały czas w okolicach 11v a powinno być zero i 12. I to chyba odwrotnie niż by się zdawało, 0 lampka świeci, 12 nie świecikawowy19 pisze:skoro z ecu wychodzi to może po drodze gdzieś ginie? do licznika dochodzi czy nie w końcu?
Musisz coś po drodze mieć namieszane skoro z ecu sygnał idzie normalnie
TDI VP37 - podgrzewanie silnika
Jak one grzeją maja 10v, a jak przestana to już na przekręconym zapłonie po nagrzaniu zostaje napięcie 11v... czyli wychodzi na to, ze grzeja nawet po tym jak mi tyknie przekaznik i jest tam stałe napięcie, którego nie powinno być - chyba dobrze myslę ? Szkoda, że nie mam was bliżej, to bym podskoczył
A może prościej byłoby tak jak ktoś by mi dokładnie opisał świece żarowe np tak: gdzie ma iść ten kabelek z kompa 48 w które miejsce do skrzynki i czy tam idzie i od skrzynki do licznika itp, żebym sobie po prostu sprawdził czy mam dobrze podłączone, bo wydaje mi się, ze coś będzie pomieszane jak robiłem z ojcem wiązkę
A może prościej byłoby tak jak ktoś by mi dokładnie opisał świece żarowe np tak: gdzie ma iść ten kabelek z kompa 48 w które miejsce do skrzynki i czy tam idzie i od skrzynki do licznika itp, żebym sobie po prostu sprawdził czy mam dobrze podłączone, bo wydaje mi się, ze coś będzie pomieszane jak robiłem z ojcem wiązkę
Skromny Projekt A2... ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=529613" onclick="window.open(this.href);return false; |Szafko/Stolik Golf MK2 GTI Na sprzedaż !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości