Na początku chciałbym nadmienić że problem pojawia się u mnie drugi raz w ciągu miesiąca.
Rano miałem problem z odpaleniem samochodu. Podczas rozruchu rozrusznik jakby zwolnił, po czym przyśpieszył i auto odpaliło. Na tablicy wskaźników zaczęła migać kontrolka świec żarowych i zapaliła się na żółto kontrolka spalin silnika. Na 1/2 FIS wyświetlił się komunikat Motorstorung Werkstatt. Jak byłem poprzednim razem na komputerze z tym problemem to na VAG wyszedł błąd ...jeżeli dobrze pamiętam błąd położenia / połączenia do rozrusznika... albo coś takiego ...nie pamiętam dokładnie. Mechanik powiedział mi wtedy że jeżeli problem pojawi się ponownie to prawdopodobnie będzie to problem z czujnikiem położenia wału.
Kiedy zapytałem o koszt to powiedział na wstępie że będzie to kosztowało ok. 700 PLN. - wymiana tego czujnika, bo trzeba ściągać skrzynię biegów.
Auto sprowdzone z Niemiec w 2014 roku. Przebieg (raczej nie realny) 236000 km
Moje pytania są następujące:
- 1. Czy problem tego typu mógłby spowodować słaby akumulator?
- 2. Czy wymianę tego czujnika można wykonać samodzielnie dysponując wyłącznie kanałem w garażu, a nie podnośnikiem?
Proszę bardzo o pomoc.
Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania.
Pozdrawiam