Alternator 1.6 TD 1V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Alternator 1.6 TD 1V
Jesteś w stanie jutro jak go odkręcę, przyniosę, rozbiorę, i porobię zdjęcia stwierdzić z grubsza czy jest sens go regenerować, czy już lepiej od razu rozglądać się za drugim?
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
Dasz zdjecia to jedynie moge powiedziec co i jak pomierzyc. Tylko nie wiem czy wyrobisz sie z wszystkim. Szkoda,ze masz malo czasu.
Alternator 1.6 TD 1V
Witam, dziś rano wyszedłem zacząć, przekręcam na zapłon a kontrolka aku w ogóle martwa nawet nie mrugnęła - nie mam wzbudzenia w ogóle. Jak go wzbudzić na krótko za pomocą jakiejś żarówki 12V? Bo instalacje tzn przewód wzbudzający niebieski przejrzałem, przerwany nigdzie nie jest.
Jeden przewód do plusa aku i obwodu żarówki, drugi przewod plus żarówki do alternatora w miejsce przewodu wzbudzenia?
Znalazłem pasek LED 12v, nada to się? G Jeden przewód przylutować na + i do plusa aku, drugi koniec też na + i przekręcić do alternatora?
Dodam, że w przewodach mam ostrą rzeźbę po poprzedniku, niebieski przewód z alternatora idzie z czerwonym od obrotomierza (którego nie mam) , nagle wychodzi z niego osobny czarny lub szary ciężko stwierdzić do ściany grodziowej natomiast niebieski z czerwonym nadal idą w stronę aku i tu czerwony odbija bodajże na rozrusznik, niebieski też leci gdzieś w ścianę grodziowa
Jeden przewód do plusa aku i obwodu żarówki, drugi przewod plus żarówki do alternatora w miejsce przewodu wzbudzenia?
Znalazłem pasek LED 12v, nada to się? G Jeden przewód przylutować na + i do plusa aku, drugi koniec też na + i przekręcić do alternatora?
Dodam, że w przewodach mam ostrą rzeźbę po poprzedniku, niebieski przewód z alternatora idzie z czerwonym od obrotomierza (którego nie mam) , nagle wychodzi z niego osobny czarny lub szary ciężko stwierdzić do ściany grodziowej natomiast niebieski z czerwonym nadal idą w stronę aku i tu czerwony odbija bodajże na rozrusznik, niebieski też leci gdzieś w ścianę grodziowa
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2016 09:15 przez MK21V, łącznie zmieniany 1 raz.
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=422272" onclick="window.open(this.href);return false;
Alternator 1.6 TD 1V
P. S regulator napięcia gdzieś ma być podłączony? Może tutaj zrobiłem błąd, ale wyciągając stary żadnego przewodu nie wiedziałem ani też miejsca w które jakoś przewód podłączyć
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
Najlepiej wyciagnij altka, jak go sam nie zrobisz to i tak musisz go zaniesc do zrobienie. Potem sprawdz komutator (przejscie miedzy jednym a drugim pierscieniem).
W niektorych regulatorach lampka jest a w niektorych lampka wychodzi z plyty diodowej (w Twoim przypadku z plyty). Plus duza srubka, lampka ta mniejsza.
W niektorych regulatorach lampka jest a w niektorych lampka wychodzi z plyty diodowej (w Twoim przypadku z plyty). Plus duza srubka, lampka ta mniejsza.
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2016 09:27 przez G0 Karcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Alternator 1.6 TD 1V
Wyciągnę go ale chcę wyeliminować ten niebieski przewód, z tego co wyczytałem z linka wystarczy podpiąć tam swój przewód i. Dotknąć plusa aku? Czy bezpieczniej dać diodę taką jak wyżej? Poczyszcze styki, spróbuję go wzbudzić ręcznie jak nie zadziała to go wykręcam.
Dziękuję za poświęcony czas na odpowiadanie mi, jak uruchomię to stawiam wielkie piwo
Czerwony? Myślałem że niebieski odpowiada za wzbudzenie (przykrecony nakrętka 8 ) czerwony mam wpięty wyżej na wsówkę i z tego co patrzyłem odpowiada za za obrotomierz
Dziękuję za poświęcony czas na odpowiadanie mi, jak uruchomię to stawiam wielkie piwo
Czerwony? Myślałem że niebieski odpowiada za wzbudzenie (przykrecony nakrętka 8 ) czerwony mam wpięty wyżej na wsówkę i z tego co patrzyłem odpowiada za za obrotomierz
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
Może wykopie jakąś żarówkę, od kierunkowskazu na przykład. Nie zadziała to trudno, będę go wykręcać tylko dwie ważne rzeczy :
+ akumulatora -> żarówki / leda -> i tu masa żarówki / leda czy plus żarówki / leda oraz pod który przewód alternatora? Niebieski który na zdjęciu początek ma zielony na nakrętka nr 8 czy czerwony na wsówkę?
+ akumulatora -> żarówki / leda -> i tu masa żarówki / leda czy plus żarówki / leda oraz pod który przewód alternatora? Niebieski który na zdjęciu początek ma zielony na nakrętka nr 8 czy czerwony na wsówkę?
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
Odkrec kabelek lampki (ta mniejsza srubka) i na wlaczonym zaplonie dotknij masy alternatora. Jesli sie zaswieci to alternator do naprawy.
Alternator 1.6 TD 1V
Ok mam skubańca... Sprawdziłem z tą diodą - efekt żaden świeciła ale wzbudzenia brak. Sprawdziłem również bezpośrednio + aku do alternatora nadal nic 12,5v. Przewód przyłożony do masy również efekt żaden. Wziąłem się więc za demontaż alternatora, poluzowałem sobie mocowania, wziąłem się za odpinanie przewodów, i nagle moim oczom ukazała się prowizorka przedłużenie niebieskiego przewodu wzbudzenia tym przewodem zielono żóltym na zdjęciu, na okrętkę, zawienięte taśmą. Z początku było to wszystko uwalone więc nie zwróciłem na to uwagi. Przeczyściłem wszystkie styki, poprawiłem ten przewód, zabezpieczyłem dość sporą ilością smaru miedzianego żeby wytrzymało mi to do wiosny i uzyskałem 14,3 bez obciążenia, przy obciążeniu światłami, dmuchawą, grzaniem szyby, przeciwmgielnym i radiem mam między 13,98 a 14,02. Musi mi to na tą chwilę wystarczyć, porządny przegląd elektryki zrobię na wiosnę jak sie ociepli bo widzę że przede mną tym autem jeździł spory rzeźnik i będzie co poprawiać żeby wszystko miało ręce i nogi.
Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie w uruchomienie auta - w szczególności G0 Karcio, jak będziesz gdzieś w moim województwie to zapraszam na piwo
Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie w uruchomienie auta - w szczególności G0 Karcio, jak będziesz gdzieś w moim województwie to zapraszam na piwo
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Re: Alternator 1.6 TD 1V
Daj namiary to moze przypadkowo bede przejezdzal kolo Ciebie i wpadne na .MK21V pisze: Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie w uruchomienie auta - w szczególności G0 Karcio, jak będziesz gdzieś w moim województwie to zapraszam na piwo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości