VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
Witam. Dwa dni temu podczas jazdy autko nagle zaczęło szarpać i nie chcaił się wkręcić powyżej 1500 obr/min. Jakoś w takim stanie dojechałem do domu, podłączyłem Vaga i miałem następujące błędy:
530 Regulator położ.przep./potencjometr-G88
zwarcie do plusa
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
przekroczona wartość adaptacji
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
przerwa lub zwarcie do masy
Szybko więc innym samochodem pojechałem na szrot po przepustnicę. Po wymianie wszystko wróciło do normy, ale... teraz przy odpalaniu muszę delikatnie dodawać gazu bo bez tego będzie kręcił ale nie odpali. A jak odpale dodając gazu i odrazu go puszczę to samochód gaśnie, dopiero jak przegazuje kilka razy to utrzymuje wolne obroty. Po wymianie nie robiłęm adaptacji licząc na to że samo się zaadaptuje. Czy to co opisałem pasuje do niezaadaptowanej przepustnicy? Jeśli tak, t ojak to zrobić w tym samochodzie?
530 Regulator położ.przep./potencjometr-G88
zwarcie do plusa
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
przekroczona wartość adaptacji
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
przerwa lub zwarcie do masy
Szybko więc innym samochodem pojechałem na szrot po przepustnicę. Po wymianie wszystko wróciło do normy, ale... teraz przy odpalaniu muszę delikatnie dodawać gazu bo bez tego będzie kręcił ale nie odpali. A jak odpale dodając gazu i odrazu go puszczę to samochód gaśnie, dopiero jak przegazuje kilka razy to utrzymuje wolne obroty. Po wymianie nie robiłęm adaptacji licząc na to że samo się zaadaptuje. Czy to co opisałem pasuje do niezaadaptowanej przepustnicy? Jeśli tak, t ojak to zrobić w tym samochodzie?
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
Wszystkie błędy naraz to stawiałbym na kompletny brak komunikacji, czyli po prostu wypiętą wtyczkę od przepustnicy.ciarek15 pisze:530 Regulator położ.przep./potencjometr-G88
zwarcie do plusa
282 Regulator położenia przepustnicy-V60
przekroczona wartość adaptacji
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
przerwa lub zwarcie do masy
Jeśli dobrze pamiętam to u nas powinno się wybrać grupę 060, adaptacja będzie trwać kilka sekund, powinna się również sama zaadaptować po jakimś czasie, chyba że są błędy dalej w sterowniku
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
Właśnie też na początku tak pomyślałem, i rzeczywiście trochę luźna wtyczka była. Ale nawet jak dopchnąłem ją to wyświetlały się już później dwa błędy:MaciekV5 pisze:Wszystkie błędy naraz to stawiałbym na kompletny brak komunikacji, czyli po prostu wypiętą wtyczkę od przepustnicy.
530 Regulator położ.przep./potencjometr-G88
zwarcie do masy
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
przerwa lub zwarcie do plusa
Teraz jak sobię myślę to rzeczywiście nie była ona "zatrzaśnieta", i jakoś nie pomyślałem że to może być przez to. Bo kiedy zakładałem "nową" przepustnice to żebyzaskoczyło trzeba było się trochę wysilić. Więc może rzeczywiście wymiana nie była potrzebna Nauczka na przyszłość dla mnie...
A za intrukcję dzięki Zaraz ide wypróbować
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
Już po operacji
Na początku przy wchodzeniu do bloku 60 w nastawach podstawowych, przez chwile okienka były na zielono a po sekundzie pojawiało się not available.
W sterowniku zalegały błedy po przepustnicy starej, oraz nowe:
1165 Jednostka sterująca przepustnicy -J338
uszkodzenie w ustawieniach podstawowych
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
(To logi z polskiego vaga... bo angielski z vag-coma jest dla mnie niejasny )
Czyściłem je ale te dwa nie chciały zniknąć, w nastawach również adaptacja nie chciała ruszyć. Przejechałem się wiec kilka km, i od nowa wszedłem w nastawy, blok 60, i wtedy adaptacja ruszyła, i po chwili było "OK" (nie miałęm w programie żadnych przycisków on/off). Poźniej błedy usuneły się bez problemu i samochód odpala bez trzymania nogi na gazie
Wielkie dzięki dla MaciekV5 bo pomógł mi już któryś raz
Na początku przy wchodzeniu do bloku 60 w nastawach podstawowych, przez chwile okienka były na zielono a po sekundzie pojawiało się not available.
W sterowniku zalegały błedy po przepustnicy starej, oraz nowe:
1165 Jednostka sterująca przepustnicy -J338
uszkodzenie w ustawieniach podstawowych
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
(To logi z polskiego vaga... bo angielski z vag-coma jest dla mnie niejasny )
Czyściłem je ale te dwa nie chciały zniknąć, w nastawach również adaptacja nie chciała ruszyć. Przejechałem się wiec kilka km, i od nowa wszedłem w nastawy, blok 60, i wtedy adaptacja ruszyła, i po chwili było "OK" (nie miałęm w programie żadnych przycisków on/off). Poźniej błedy usuneły się bez problemu i samochód odpala bez trzymania nogi na gazie
Wielkie dzięki dla MaciekV5 bo pomógł mi już któryś raz
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
Witam kolegów.
Czy moglibyście podać jakie macie uchylenia przepustnicy przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu w VagCom.
W moim silniku AGZ jest to 70%,(dla porównania VW T4 z silnikiem 2,5 ACU pokazuje 90%).
Nie wiem czy tak ma być czy jednak wartości te są zbyt małe.
Generalnie mam taki objaw że korekty LTFT oscylują od ok 15-18% przy spokojnej jeździe do 25% jazda autostradą 130-150 km/h
Czy moglibyście podać jakie macie uchylenia przepustnicy przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu w VagCom.
W moim silniku AGZ jest to 70%,(dla porównania VW T4 z silnikiem 2,5 ACU pokazuje 90%).
Nie wiem czy tak ma być czy jednak wartości te są zbyt małe.
Generalnie mam taki objaw że korekty LTFT oscylują od ok 15-18% przy spokojnej jeździe do 25% jazda autostradą 130-150 km/h
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
Nie chciałbym wprowadzić w blad ale wydaje mi się ze u mnie bylo kolo 90%, jak nie zapomnę to sprawdzę. Linki gazu nie masz luźnej?thepalec pisze:W moim silniku AGZ jest to 70%
Kiepskie te korekty, przy 25% checka powinien wyrzucać. Lpg domyślam sie ze jest? Jak korekty na pb spadają to regulacja lpg czeka.
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
thepalec, MaciekV5, u mnie jest ok 84% przy pełnym otwarciu przepustnicy
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
LPG jest ale to niema znaczenia, na PB jest tak samo.
Linka nie jest luźna, po naciśnięciu pedału gazu przepustnica jest otwarta do końca, a wskazanie 70% gdzie powietrza idzie full do silnika, robi się ubogo i korekcja +25% LTFT.
Znany w świecie instalacji LPG SebestanS odesłał mnie żebym wpierw ogarnął silnik tak aby korekty na PB były normalne.
Wydaje mi się że właśnie wskazanie zbyt mało otwartej przepustnicy może być powodem tego zachowania, tylko że ja amator jestem i może mi się wydawać
Może to też być sonda, jakiś czujnik temp lub jeszcze coś innego, wróżbitą nie jestem. Błędów w ECU odnośnie osprzętu niema, tylko o zbyt ubogiej mieszance.
Generalnie to nie mam żadnego mechanika który by mi to ogarną. Byłem u trzech renomowanych i rada "mogą mi błędy skasować w komputerze, może pomoże, yyy a może olej wymienić albo klocki..." hehe.
Mieszkam w okolicach Gliwic, mogę spokojnie podjechać te 100-150 km do jakiegoś zacnego warsztatu z kumatym mechanikiem, jakby mi ktoś coś polecił.
Acha, jeszcze jedno, check nigdy mi się nie zaświecił. Nawet jak miałem walniętą cewkę i palił na 4 cylindry na PB + ułamała mi się wkrętka z LPG i chodził na 3 cylindry.
Takie to dobre germańskie auto
Linka nie jest luźna, po naciśnięciu pedału gazu przepustnica jest otwarta do końca, a wskazanie 70% gdzie powietrza idzie full do silnika, robi się ubogo i korekcja +25% LTFT.
Znany w świecie instalacji LPG SebestanS odesłał mnie żebym wpierw ogarnął silnik tak aby korekty na PB były normalne.
Wydaje mi się że właśnie wskazanie zbyt mało otwartej przepustnicy może być powodem tego zachowania, tylko że ja amator jestem i może mi się wydawać
Może to też być sonda, jakiś czujnik temp lub jeszcze coś innego, wróżbitą nie jestem. Błędów w ECU odnośnie osprzętu niema, tylko o zbyt ubogiej mieszance.
Generalnie to nie mam żadnego mechanika który by mi to ogarną. Byłem u trzech renomowanych i rada "mogą mi błędy skasować w komputerze, może pomoże, yyy a może olej wymienić albo klocki..." hehe.
Mieszkam w okolicach Gliwic, mogę spokojnie podjechać te 100-150 km do jakiegoś zacnego warsztatu z kumatym mechanikiem, jakby mi ktoś coś polecił.
Acha, jeszcze jedno, check nigdy mi się nie zaświecił. Nawet jak miałem walniętą cewkę i palił na 4 cylindry na PB + ułamała mi się wkrętka z LPG i chodził na 3 cylindry.
Takie to dobre germańskie auto
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
Czujnik temperatury sprawdzisz sobie vagiem, jak masz licznik z mfa (auto przed 2000r.) to checka tam nie ma więc pewnie dlatego się nie zapali.
Chyba skupiłbym się na tym odczycie z otwarcia przepustnicy bo z pewnością jest nieprawidłowy. Pytanie dlaczego, ja bym zaczął od próby adaptacji tej co masz, jej czyszczenia a na końcu podmiany na inną sprawną. Tanio kupisz taką, a jak będziesz z tym miał problem to pisz PW, u mnie leżą w garażu 2 takie.
Jak będziesz przejeżdżał koło Łodzi to zapraszam, sporo mam części, możemy coś popróbować.
Chyba skupiłbym się na tym odczycie z otwarcia przepustnicy bo z pewnością jest nieprawidłowy. Pytanie dlaczego, ja bym zaczął od próby adaptacji tej co masz, jej czyszczenia a na końcu podmiany na inną sprawną. Tanio kupisz taką, a jak będziesz z tym miał problem to pisz PW, u mnie leżą w garażu 2 takie.
Jak będziesz przejeżdżał koło Łodzi to zapraszam, sporo mam części, możemy coś popróbować.
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
Zrobiłem adaptację i pomogło. Jeżdżę kilka dni i korekty są w okolicach +5% a co najważniejsze przybyło mocy w okolicach 2-3,5 tyś rpm
Vag-Com pokazuje teraz przy pełnym wdepnięciu 85% otwarcia przepustnicy.
Jeszcze jedno pytanko mam: jakie macie wartości przepływu powietrza na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach w AGZ?
Vag-Com pokazuje teraz przy pełnym wdepnięciu 85% otwarcia przepustnicy.
Jeszcze jedno pytanko mam: jakie macie wartości przepływu powietrza na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach w AGZ?
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
tak jak u mnie, bo sprawdziłemthepalec pisze:Vag-Com pokazuje teraz przy pełnym wdepnięciu 85% otwarcia przepustnicy.
u mnie 3,75 g/sthepalec pisze:Jeszcze jedno pytanko mam: jakie macie wartości przepływu powietrza na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach w AGZ?
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
thepalec, A na którym kanale robiłeś adaptacje ? Bo coś mi się obiło o uszy że w agz jakoś inaczej się robi niż w innych silnikach, chociaż u siebie robiłem na 098 i niby ok jest.
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika")ciarek15 pisze: Bo coś mi się obiło o uszy że w agz jakoś inaczej się robi niż w innych silnikach, chociaż u siebie robiłem na 098 i niby ok jest
Z tego co pamiętam to umnie w AGZ właśnie jest " KWP-1281"
To instrukcje adaptacji przepustnicy w zależności od typu komunikacji z silnikiem:
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
Przepustnica czysta!
Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
VW Bora 2.3 AGZ Przepustnica, adaptacja
Robiłem na kanale 060 i 098.
Miałem opisy że taki lub taki kanał i zrobiłem obydwa
Miałem opisy że taki lub taki kanał i zrobiłem obydwa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości