Wskazania licznika vs mfa

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CIENKII
Forum Master
Forum Master
Posty: 1275
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:07
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Wskazania licznika vs mfa

Post autor: CIENKII » śr sty 27, 2016 17:05

Siema .
Pacjent golf 3 GTI . 2.0 silnik 2E .

Silnik dwa dni temu zmieniony termostat . Ze względu na złe wskazania temp wody zmieniony licznik ( poprzedni nie dochodził do 90stopni )

Odpalamy auto prosta droga 3 bieg 2tys obr 50km/h i obserwujemy temp na wskaźniku wody i temperature na mfa .

Po 3-4 km woda między 80-90 stopni . Temperatura oleju na mfa 60-70 stopni .

Skąd ta rozbieżność ? Czy tak jest ze olej jest zimniejssy o te ok 20 stopni ?
Później oczywscie wszystko w normie woda stoi 90 olej wacha się od 90-100 w zależności od wciskania :)



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Wskazania licznika vs mfa

Post autor: matisim » śr sty 27, 2016 17:08

Najważniejsze że później się temperatura wyrównuje. Ja mam tdi i może jest ciut inaczej ale jak olej ma 50+ i wskazówka już się podnosi to woda ma 60+ w tym momencie.

napisano ołówkiem Z1



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Wskazania licznika vs mfa

Post autor: Qto » śr sty 27, 2016 22:25

jak dasz w palnik to pewnie olej będzie miał wyższą temperaturę niż płyn chłodniczy... możesz przetestować :chytry:



Awatar użytkownika
CIENKII
Forum Master
Forum Master
Posty: 1275
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:07
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Wskazania licznika vs mfa

Post autor: CIENKII » czw sty 28, 2016 12:50

Tak kolego to wiem , ale chodzi o spokojną jazdę podczas rozgrzewania się silnika po długim postoju .

To że olej można zagrzac to dobrze wiem, nie rzadko na mfa notuje 110-115 stopni .



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Wskazania licznika vs mfa

Post autor: Klaudek » czw sty 28, 2016 13:07

Ta rozbieżność jest stąd że masz pewnie teraz licznik skalowany od 0 km/h, a on przy temperaturze cieczy 75-105 pokazuje 90 stopni. Stary licznik skalowany od 20 dawał realne wskazania temperatury (oczywiście gdy nie jest uszkodzony). :bajer:



Awatar użytkownika
CIENKII
Forum Master
Forum Master
Posty: 1275
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:07
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Wskazania licznika vs mfa

Post autor: CIENKII » czw sty 28, 2016 15:31

Czyli teraz by się zgadzało , liczniki nowszego typu szybciej pokazują ,,90stopni" .

Mój stary jest od 20 i temp szła podobnie do oleju . Teraz mam licznik od 0 i dlatego napisałem aby rozwiać wątpliwości . Czyli pewna temperatura pozwalająca na ,,przycisniecie" jest mfa i olej .

Licznik zmieniłem bo silnik mając 90 na oleju , pokazywał 80 na blacie . Dopiero w momencie włączenia wentylatora było prawie 90 i moment wyłączenia znowu 80 .

Dzięki za info , myślę że wiem co chciałem .

Pozdrawiam !



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości