Siema .
Pacjent golf 3 GTI . 2.0 silnik 2E .
Silnik dwa dni temu zmieniony termostat . Ze względu na złe wskazania temp wody zmieniony licznik ( poprzedni nie dochodził do 90stopni )
Odpalamy auto prosta droga 3 bieg 2tys obr 50km/h i obserwujemy temp na wskaźniku wody i temperature na mfa .
Po 3-4 km woda między 80-90 stopni . Temperatura oleju na mfa 60-70 stopni .
Skąd ta rozbieżność ? Czy tak jest ze olej jest zimniejssy o te ok 20 stopni ?
Później oczywscie wszystko w normie woda stoi 90 olej wacha się od 90-100 w zależności od wciskania
Wskazania licznika vs mfa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2651
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Wskazania licznika vs mfa
Najważniejsze że później się temperatura wyrównuje. Ja mam tdi i może jest ciut inaczej ale jak olej ma 50+ i wskazówka już się podnosi to woda ma 60+ w tym momencie.
napisano ołówkiem Z1
napisano ołówkiem Z1
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Wskazania licznika vs mfa
jak dasz w palnik to pewnie olej będzie miał wyższą temperaturę niż płyn chłodniczy... możesz przetestować
Wskazania licznika vs mfa
Tak kolego to wiem , ale chodzi o spokojną jazdę podczas rozgrzewania się silnika po długim postoju .
To że olej można zagrzac to dobrze wiem, nie rzadko na mfa notuje 110-115 stopni .
To że olej można zagrzac to dobrze wiem, nie rzadko na mfa notuje 110-115 stopni .
- GTI EDITION -
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Wskazania licznika vs mfa
Ta rozbieżność jest stąd że masz pewnie teraz licznik skalowany od 0 km/h, a on przy temperaturze cieczy 75-105 pokazuje 90 stopni. Stary licznik skalowany od 20 dawał realne wskazania temperatury (oczywiście gdy nie jest uszkodzony).
Wskazania licznika vs mfa
Czyli teraz by się zgadzało , liczniki nowszego typu szybciej pokazują ,,90stopni" .
Mój stary jest od 20 i temp szła podobnie do oleju . Teraz mam licznik od 0 i dlatego napisałem aby rozwiać wątpliwości . Czyli pewna temperatura pozwalająca na ,,przycisniecie" jest mfa i olej .
Licznik zmieniłem bo silnik mając 90 na oleju , pokazywał 80 na blacie . Dopiero w momencie włączenia wentylatora było prawie 90 i moment wyłączenia znowu 80 .
Dzięki za info , myślę że wiem co chciałem .
Pozdrawiam !
Mój stary jest od 20 i temp szła podobnie do oleju . Teraz mam licznik od 0 i dlatego napisałem aby rozwiać wątpliwości . Czyli pewna temperatura pozwalająca na ,,przycisniecie" jest mfa i olej .
Licznik zmieniłem bo silnik mając 90 na oleju , pokazywał 80 na blacie . Dopiero w momencie włączenia wentylatora było prawie 90 i moment wyłączenia znowu 80 .
Dzięki za info , myślę że wiem co chciałem .
Pozdrawiam !
- GTI EDITION -
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 14 gości