VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: ciarek15 » pn sty 04, 2016 10:36

Witam. Posiadam VW Bore 2.3 V5 AGZ z 1999r ( w tej chwili stoi u mechanika, i silnik jest wymieniany... ale mniejsza z tym :-) ). Chodzi o to że jest w niej licznik w którym nie działają "pokrętła" do zmiany godziny, oraz resetowania przejechanych kilometrów, przy kierownicy za to jest manetka z przyciskami od komputera pokładowego. Chciałbym wymienić zegary na te ładniejsze z srebrnymi ramkami oraz wyświetlaczem. Przeglądając fora wiem że jest to możliwe, ale czym mam się sugerować kupując "nowy" licznik? Czy muszę zczytać jakieś numery ze starego licznika i przy kupnie drugiego kierować się właśnie tymi liczbami? Ten sam poziom trudnośći podmiany dotyczny liczników z 1/2 Fis i Full Fis? Domyślam się że IMMO jest zakodowane w liczniku, więc czy będzie wiekszy problem z przykodowaniem obecnego kluczyka? (posiadam tylko jedną sztukę, więc chciałbym przy okazji "dorobić" drugi). Czy w razie gdyby coś poszło nie tak z instalacją nowego licznika, to wkładając zpowrotem stare zegary wszystko będzie ok i autko odpali? Wiem że to dużo pytań, dla większości są one pewnie banalne ale chce mieć pewność że sobie z tym poradzę. Posiadam VAG KKL, oraz od wczoraj Vag Tacho. Do tej pory wykonywałem jedynie proste czynności na Vagu, także podchodzę z ostrożnością do immobilizera. Z góry dziękuję za pomoc ;-)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: MaciekV5 » pn sty 04, 2016 10:46

Jeżeli miałeś wcześniej licznik z MFA to czeka Cię wymiana sterownika silnika na 071906018K, obecnie masz 071906018R. Wtedy wystarczy adaptacja immo i wszystko będzie działać. Zniknie Ci kontrolka od poduszek (trzeba ją wyłączyć w cangateway bo będzie palić się cały czas). Wybór licznika to już kwestia drugorzędna. Jeśli nie masz ori radia to full fis jest w zasadzie mało opłacalny bo 1/3 ekranu będzie wyłączona. Jeśli masz lub planujesz mieć gammę/MCD/MFD to wtedy jak najbardziej Full Fis jest warty założenia. Szukaj liczników Immo3 z ostatnią cyfrą "6". Jak masz blisko do Łodzi to mogę Ci pomóc w realizacji planu ;)



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: riccardoa » pn sty 04, 2016 10:52

Tu masz co nieco viewtopic.php?f=140&t=477984&hilit=Wymiana+licznika" onclick="window.open(this.href);return false;.
Jak wpiszesz w szukajkę, to jeszcze kilka wątków znajdziesz, w których będą odpowiedzi na Twoje pytania.



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Re: VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: ciarek15 » pn sty 04, 2016 11:15

MaciekV5 pisze:Jeżeli miałeś wcześniej licznik z MFA to czeka Cię wymiana sterownika silnika na 071906018K, obecnie masz 071906018R. Wtedy wystarczy adaptacja immo i wszystko będzie działać. Zniknie Ci kontrolka od poduszek (trzeba ją wyłączyć w cangateway bo będzie palić się cały czas). Wybór licznika to już kwestia drugorzędna. Jeśli nie masz ori radia to full fis jest w zasadzie mało opłacalny bo 1/3 ekranu będzie wyłączona. Jeśli masz lub planujesz mieć gammę/MCD/MFD to wtedy jak najbardziej Full Fis jest warty założenia. Szukaj liczników Immo3 z ostatnią cyfrą "6". Jak masz blisko do Łodzi to mogę Ci pomóc w realizacji planu ;)
Widzę że mogłem liczyć na pomoc kolegi w przypadku diagnozy silnika, no i teraz też :-) Dzięki za zainteresowanie ;-). Odnośnie radia to nie planuję nic szczególnego więc jednak skieruję się w stronę 1/2 FIS. Sterownik silnika bez problemu się załatwi, a co do poduszki... to i tak świeci mi kontrolka cały czas. A to dlatego że pod siedzeniem kierowcy jest wtyczka do podłączenia fotela a on sam takiej wtyczki nie ma. U pasażera wszystko jest ok, i nie wiem co to za kombinacje były. Przeglądając oferty liczników widzę numery, ale jak poznać że jest to Immo3? I pytanie z ciekawości... czemu na końcu ma być liczba 6, a nie np.5? Czy jest to zależne od rocznika auta? Do Łodzi mam 200 km, ale jak coś nie będzie szło jak trzeba to chętnie sobie bym zrobił wycieczkę :-) Czyli licznik z taką naklejką byłby ok? Obrazek



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: MaciekV5 » pn sty 04, 2016 12:47

Licznik z "6" na końcu jest immo3 i po prostu ma więcej bajerów niż immo2 dlatego poleciłem Ci te wersję. Jest obszerny temat o licznikach na forum. Ten co pokazałeś będzie ok.



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: ciarek15 » pn sty 04, 2016 13:04

Można zmienić licznik z Immo2 na Immo3 bez dalszych zmian? Tzn czy podczas adaptacji obecnego kluczyka do Immobilizera nie będzie jakiegoś problemu?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: riccardoa » pn sty 04, 2016 13:32

Można.



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: ciarek15 » pn sty 04, 2016 14:02

Samochód mam odebrać w piątek i chciałbym do tego czasu zebrać komplet rzeczy potrzebnych do operacji zmiany licznika :-) Szukam właśnie sterownika silnika o numrach "071906018K" o którym była mowa w temacie, i znalazłem taki za 10 zł :-) Tylko że pochodzi z auta ze skrzynią automatyczną. Ma to jakieś znaczenie? I czy mogę wykorzystać jako kluczyk zapasowy (Bo i tak trzeba będzie programować immo, to przy okazji chciałbym" przyuczyć" drugi kluczyk), klucz zakupiony na szrocie? Wiadomo że grot by się dorobiło, a pilot adaptowałbym do modułu komfortu. Czy kupić nowy?



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: MaciekV5 » pn sty 04, 2016 14:46

ciarek15 pisze:Tylko że pochodzi z auta ze skrzynią automatyczną. Ma to jakieś znaczenie?
Nie kupuj, nie będzie dobrze działać z manualem.
ciarek15 pisze:I czy mogę wykorzystać jako kluczyk zapasowy (Bo i tak trzeba będzie programować immo, to przy okazji chciałbym" przyuczyć" drugi kluczyk), klucz zakupiony na szrocie?
To zależy jaki ten kluczyk zakupiłeś, jak od auta z immo3 to go nie da się adaptować, trzeba wtedy kupić nową pastylkę immo.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: riccardoa » pn sty 04, 2016 14:51

ciarek15 pisze:, a pilot adaptowałbym do modułu komfortu. Czy kupić nowy?
Jeśli jest sprawny i odpowiedni do twojego modułu to owszem.



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: ciarek15 » pn sty 04, 2016 14:58

Siedzę od rana i czytam na forach tematy związane z ową przekładką. Więc tak dla podsumowania... Jako że mam samochód z początku 99r mój sterownik silnika ma oznaczenie "071906018R", więc należy go zmienić na " 071906018K" ponieważ ten ma obsługę CAN. tak? Domyślam się że w tej chwili mój obecny licznik ma dwie wtyczki... ale czy jest tam "luźna" wiązka CAN? Bo pewnie zalecony licznik z IMMO3 takiej potrzebuje. Dobrze rozumiem? Na forach piszą że bez podłączenia tej wtyczki nie działa obrotomierz. Co do kluczyka.... obecny licznik ma IMMO2 więc po zamianie go na IMMO3 muszę też zmienić pastylkę w obecnym kluczyku którym do tej pory odpalałem auto?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: riccardoa » pn sty 04, 2016 18:41

ciarek15 pisze:więc należy go zmienić na " 071906018K" ponieważ ten ma obsługę CAN. tak?
Tak.
ciarek15 pisze: Domyślam się że w tej chwili mój obecny licznik ma dwie wtyczki... ale czy jest tam "luźna" wiązka CAN?
Nie luźna wiązka,tylko przewody(których u ciebie może nie być) w istniejącej wtyczce zielonej.
ciarek15 pisze:Co do kluczyka.... obecny licznik ma IMMO2 więc po zamianie go na IMMO3 muszę też zmienić pastylkę w obecnym kluczyku którym do tej pory odpalałem auto?
Nie musisz.



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: ciarek15 » pn sty 04, 2016 18:57

riccardoa pisze:Nie luźna wiązka,tylko przewody(których u ciebie może nie być) w istniejącej wtyczce zielonej.
Aha, czyli szyna CAN to nie jest tak jak mi się ubzdurało dodatkowa kostka idąca do licznika, tylko poprostu kilka dodatkowych kabli idących z zielonej wtyczki do sterownika silnika?


Jeśli tak to ile jest tych dodatkowych kabli? i które piny wtyczki i piny sterownika komputera trzeba połączyć?


I czy jeśli w tymsamym czasie zmienie sterownik silnika na taki z CAN i zegary z immo 3, to będzie to samo co wymiana zegarów z immo3 na zegary również z immo3?
Dążę do tego że wyczytałem, podczas zmiany zegarow immo3 na immo3 kodowanie trzeba przeprowadzić nieco inaczej, Konkretnie do takiej sytuacji znalazłem taką instrukcję:

"wchodzimy 17-Instrumenty , 11-Login , wpisujemy PIN nowych zegarów który wyczytaliśmy, potem 10-adaptacja kanał 50 i wpisujemy jako nowa wartość PIN starych zegarów, dajemy zapisz , zostanie nam przepisany numer PIN i numer nadwozia z silnika do nowych zegarów. Wyłączamy stacyjkę , od nowa 17-Instrumenty , 11-Login , wpisujemy PIN dotychczasowych zegarów czyli ten który mieliśmy od zawsze w autku , 10-adaptacja kanał 21 i wpisujemy 0 jako ilość kluczyków, po zapisaniu 0 wpisujemy 2 i jako „NewKeys” robimy zapisz. Wyłączamy stacyjkę , lampka immo zaświeci się na chwilę i zgaśnie , wyłączamy stacyjkę , szybko wkładamy kolejny kluczyk do zaprogramowania i ponownie włączamy stacyjkę. Po tym wszystkim odpalamy silnik i sprawdzamy oba kluczyki"



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora: Zmiana licznika na 1/2 FIS lub pełnym FIS

Post autor: ciarek15 » pn sty 18, 2016 09:11

Udało mi się kupić sterownik silnika, licznik z pełnym fisem ( niestety tylko immo 2) i kluczyk pochodzący z samochodu o tym samym oznaczeniu silnika. Po przełożeniu tego zestawu wraz z transponderem z jednego kluczyka do tego którego ja używałem samochód odpalił bez problemu. Wyskoczyły na wyświetlaczu kontrolki od klocków hamulcowych, czujnika oleju, oraz po gwałtownym ruszeniu pojawiał się błąd ESP który znikał dopiero po kolejnym odpaleniu auta i sytuacja się powtarzała. Zrobiłem kodowanie CAN, kodowanie licznika... ale błąd ESP nadal się pojawiał. Na końcu więc zrobiłem kodowanie sterownika silnika (pochodził od z samochodu z automatyczną skrzynią biegów) i problem z ESP zniknął... działa tak jak należy :) Został tylko komunikat z czujnikiem oleju, ale to dlatego że nie mam go w swojej misce. Narazie się przyzwyczajam do tego, ale myślę że coś z tym trzeba będzie jeszcze zrobić :) Wielkie podziękowania za pomoc dla forumowiczów ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości