Oznaczenie aparatu zapłonowego 2.0 8v

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamil13-93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 23, 2012 19:14

Oznaczenie aparatu zapłonowego 2.0 8v

Post autor: kamil13-93 » wt lis 10, 2015 17:44

Mam taki problem, kupiłem auto na swapa z silnikiem 2.0 8v, oznaczenia nie mogę odczytać z naklejki na osłonie rozrządu bo jest starte. Jest to ADY lub AGG bo ma czujnik położenia wału. Swap wykonany, wszystko cacy tylko odcina przy 5tyś obr/min. Zazwyczaj dzieje się tak, jak jest przestawiony aparat zapłonowy. Ściągam kopułkę a tam siedzi aparat, który ma 4 okienka dające sygnał na czujnik halla. Doczytałem, że powinno mieć jedno okienko. Przeglądając ETKĘ,aparat z ADY z 95r. powinien mieć oznaczenie 037905205L a z 97r. 037905205Q. Ten drugi ma również pasować do AGG. Czy występują jakieś różnice w tych aparatach? Czy można stosować je zamiennie?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Oznaczenie aparatu zapłonowego 2.0 8v

Post autor: rysiektr » wt lis 10, 2015 22:00

Co do aparatów to nie powiem Ci czy można je stosować zamiennie, ale na bloku silnika w okolicy podstawy filtra oleju powinieneś mieć wybite oznaczenie silnika.

Obrazek

Masz VAGa? Jak podłączysz to w blokach pomiarowych widać co daje czujnik halla z aparatu, konkretnie blok 7 i pierwsze dwie pozycje mają być w okolicy 58.0 i 6.0. Jeśli te wartości są ok, to aparat i jego ustawienie jest ok.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

kamil13-93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 23, 2012 19:14

Oznaczenie aparatu zapłonowego 2.0 8v

Post autor: kamil13-93 » wt lis 10, 2015 23:40

Dzięki, faktycznie nie spojrzałem na oznaczenie, a nawet rozkręcałem blok z osprzętu do malowania. Niestety nie mam teraz samochodu pod ręką ale w weekend odczytam oznaczenie. A z VAGiem jest taki problem, poprzedni właściciel miał zamontowany emulator immo, linia K jest przylutowana bezpośrednio z pinu 43 sterownika. Wg instrukcji tego emulatora aby mieć diagnozę powinienem połączyć linię W z linią K. Coś tam w wiązce namieszane jest bo nic się nie dzieje. Czy przypadkiem linia W to nie jest inne oznaczenie linii L? Jaki kolor kabelka albo na którym pinie sterownika szukać tej linii W (L)?


EDIT:
Oznaczenie mojego silnika to ADY, założyłem aparat o nr 037905205L i wszystko działa prawidłowo. Diagnostyka również działa, połączyłem bezpośrednio linię K z gniazdem OBD. Można zamknąć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości