Witam,
Przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Posiadam Golfa rocznik 2000 3-drzwiowy z centralnym zamkiem z trybem komfort(domykanie szyb i szyberdachu przytrzymując kluczyk w pozycji zamykania).
Wydaje mi się że jest też autoalarm, gdyż dioda w drzwiach mruga po zamknięciu. Jak drugi raz przekręcę kluczyk na zamykanie, to dioda w drzwiach przestaje migać. Ponowne przekręcenie na zamykanie znowu uruchamia diodę.
Chcę dołożyć do niego pilot. Znalazłem przykładowo coś takiego: http://allegro.pl/show_item.php?item=5739386344.
Jak wygląda podłączenie takiego modułu do fabrycznego zamka? Czy wystarczy zamienić fabryczny moduł na nowy?
Gdzie znajduje się fabryczny moduł zamka centralnego w moim golfie? Jak to najsensowniej zrobić.
Trochę wiedzy w kwestii montowania zamka posiadam, gdyż w poprzednim samochodzie samodzielnie instalowałem zamek centralny wraz z siłownikami, ale nie będę tego porównywał.
Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość, gdyż jest to mój pierwszy post/temat.
Podłączenie pilota do zamka centralnego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Podłączenie pilota do zamka centralnego
Wykonałem i działa, dla potomnych: montujemy w następujący sposób w drzwiach kierowcy pod wiązkę kabli sterujących zamkiem:
Czerwony - zasilanie +12V, na plusie od sterowania szybami, porcie zapalniczki lub pod kolumną kierownicy
Czarny - masa, czyli do dowolnej śruby z niemalowaną blachą
Pomarańczowy - nie podłączamy
Biały - steruje zamknięciem
Żółty - podpinamy pod masę
Pomarańczowo-Czarny - nie podłączamy
Biało-Czarny - steruje otwieraniem
Żółto-Czarny - podpinamy pod masę
Zielony kabel służy do domykania szyb i szyberdachu, możemy go wpiąć razem z kablem Białym, wtedy będą się nam też zamykały szyby, jeśli mamy moduł komfort.
Bardzo istotna sprawa - funkcja domykania szyb działa zawsze przy zamknięciu i domyka szyby i szyberdach przy zamykaniu auta. Jeśli nie chcemy, aby zawsze nam zamykało szyby/szyberdach, można zamontować przełącznik w drzwiach kierowcy, który będzie sterował połączeniem domykania - jeśli jest na pozycji ON, to szyby się nam zamkną, jeśli na OFF, to nie zostaną zamknięte. Ja zastosowałem takie coś, bo zimą powinny się zamykać, a latem nie chce tego.
Brązowe - do kierunkowskazów, najlepiej pod kolumną kierownicy. Jak mamy jeden brązowy, to trzeba użyć diod jednokierunkowych.
Różowy - Klakson
Kable odpowiedzialne za zamykanie i otwieranie trzeba sobie indywidualnie znaleźć, gdyż w różnych autach mają różne kolory.
Czerwony - zasilanie +12V, na plusie od sterowania szybami, porcie zapalniczki lub pod kolumną kierownicy
Czarny - masa, czyli do dowolnej śruby z niemalowaną blachą
Pomarańczowy - nie podłączamy
Biały - steruje zamknięciem
Żółty - podpinamy pod masę
Pomarańczowo-Czarny - nie podłączamy
Biało-Czarny - steruje otwieraniem
Żółto-Czarny - podpinamy pod masę
Zielony kabel służy do domykania szyb i szyberdachu, możemy go wpiąć razem z kablem Białym, wtedy będą się nam też zamykały szyby, jeśli mamy moduł komfort.
Bardzo istotna sprawa - funkcja domykania szyb działa zawsze przy zamknięciu i domyka szyby i szyberdach przy zamykaniu auta. Jeśli nie chcemy, aby zawsze nam zamykało szyby/szyberdach, można zamontować przełącznik w drzwiach kierowcy, który będzie sterował połączeniem domykania - jeśli jest na pozycji ON, to szyby się nam zamkną, jeśli na OFF, to nie zostaną zamknięte. Ja zastosowałem takie coś, bo zimą powinny się zamykać, a latem nie chce tego.
Brązowe - do kierunkowskazów, najlepiej pod kolumną kierownicy. Jak mamy jeden brązowy, to trzeba użyć diod jednokierunkowych.
Różowy - Klakson
Kable odpowiedzialne za zamykanie i otwieranie trzeba sobie indywidualnie znaleźć, gdyż w różnych autach mają różne kolory.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości