Centralny, oraz czujnik kąta skrętu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rolwilk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr wrz 09, 2015 18:06

Centralny, oraz czujnik kąta skrętu

Post autor: rolwilk » sob wrz 12, 2015 19:35

Witam !!

Zacznę od tego że jest to mój 1 post na tym forum

Samochód Golf 4 rok 2000, 1.9 SDI KOMBI

Pytanie 1 ( częściowo rozwiałem swoje wątpliwości za pomocą forum), ale dopytam się.

Mianowicie chodzi o czujnik kąta skrętu kierownicy (taśma pod kierownicę) , wg. mechanika trzeba wymienić, i nie chodzi o samą taśmę, tylko o elektronikę, po podłączeniu do kompa VAG-COM wskazuje błąd (jaki? nie pamiętam), ale nie da rady go wykasować, ani skalibrować czujnika, a objawem jest świecenie kontrolki ESP na liczniku, i brak reakcji na naciskanie przycisku ESP na desce.
Moje wątpliwości dotyczyły nr. katalogowego w/w czujnika. Sprawdziłem w Etce oryginalny numer w/w czujnika to 1J0959 654 AG, który zamienia się na 1J0959 654 BK, ale nie ma żadnego na Allegro, jest natomiast mnogo 1J0959 654 AP, o którym nie ma wzmianki w Etce, a który wg forum będzie pasował i działał.

Pytanie 2 (może ktoś maił podobny, albo taki sam problem)

Chodzi o zamykanie centralne (strona kierowcy) do pewnego czasu działo bez zarzutu. Od pewnego momentu przestało działać domykanie okien przez kluczyk (nie posiadam pilota) . Następnie przestał otwierać centralny, a ostatnio nawet nie można nawet zamknąć (drzwi kierowcy nie reagują na kręcenie kluczykiem). Zamykam samochód od strony pasażera, co mnie zaczyna lekko wq. Dodatkowo zauważyłem że kręcąc kluczykiem ze strony uszkodzonej kluczyk przestał wracać, kręcąc w stronę przodu pojazdu (przeciwnie do zegara) (przekręcę i zostaje w pozycji poziomej), natomiast odwrotnie (zgodnie z zegarem) wraca do pionu.

Moje pytania
ad 1 czy 1J0959 654 AP zadziała ??
ad 2 może ktoś miał z takim problemem do czynienia, i wie od czego zacząć (klamka - uchwyt bębenka) lub może zamek ??

Z góry dzięki za odpowiedz(i).

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2015 20:16 przez rolwilk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

2 pytania

Post autor: Qto » sob wrz 12, 2015 19:49

3. pkt regulaminu - edytuj tytuł i popraw

1. Ja pisałem, że pasuje...jednak autor pytania zaprzeczył, ale na moje dodatkowe pytania - aby rozwiać wątpliwości - odpowiedzi nie uzyskałem...autor także nie odpisał czy problem rozwiązał. Wg Etki jest to jeden z numerów zamiennych.

2. Wygląda na uszkodzenie mechaniczne wkładki. Po otwarciu drzwi, pod zaślepką znajdziesz śrubkę T20 po której odkręceniu (nie do końca) będziesz mógł wyciągnąć wkładkę - będzie można sprawdzić czy ona robi problemy...czy może jednak w zamku jest uszkodzenie



rolwilk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr wrz 09, 2015 18:06

Centralny, oraz czujnik kąta skrętu

Post autor: rolwilk » sob wrz 12, 2015 20:19

Qto pisze:1. Ja pisałem, że pasuje...jednak autor pytania zaprzeczył, ale na moje dodatkowe pytania - aby rozwiać wątpliwości - odpowiedzi nie uzyskałem...autor także nie odpisał czy problem rozwiązał. Wg Etki jest to jeden z numerów zamiennych.
o jakie dodatkowe pytania chodzi ??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralny, oraz czujnik kąta skrętu

Post autor: Qto » sob wrz 12, 2015 20:25

miałem na myśli ten temat - viewtopic.php?f=141&t=579351" onclick="window.open(this.href);return false;



rolwilk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr wrz 09, 2015 18:06

Centralny, oraz czujnik kąta skrętu

Post autor: rolwilk » sob wrz 12, 2015 20:44

W pana linku mowa o "tasmie" z końcówką J , Tylko że jeżeli wejdę do Etki po nr. nadwozia wskazuje AG który zamienia się na BK, natomiast o AP nie ma wzmianki.
Może znajdzie się ktoś na forum kto zmieniał i jest pewny że zadziała, albo wie jakie są różnice pomiędzy AG, BK, AP, AC, AM, ..... itd.

Ad 2 Z tego co się domyślam to wkładka poprzez jakiś czujnik daje informacje do zamka, w którą stronę kluczyk się obraca, (zamyka lub otwiera) resztę, czyli otwarcie, domykanie szyb, zamykanie oraz rozsyłanie rozkazu do reszty drzwi, szyb, wykonuje zamek, tylko nie wiem jak to jest rozwiązane faktycznie. Miałem sugestie żeby wymienić zamek, ale zamykając i odmykając od strony pasażera zamek kierowcy działa poprawnie.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralny, oraz czujnik kąta skrętu

Post autor: Qto » sob wrz 12, 2015 20:56

rolwilk pisze:W pana
bez takich :bajer:

poszukaj w Etce części z końcówką AP...i zobacz na jakie się zamienia - ja info brałem właśnie z Etki
rolwilk pisze:Ad 2 Z tego co się domyślam to wkładka poprzez jakiś czujnik daje informacje do zamka, w którą stronę kluczyk się obraca
czujniki są w zamku...z wkładki do zamka wchodzi małe "wiosełko" i wszystko dzieje sięwewnątrz zamka...ja jednak stawiam na uszkodzoną wkładkę, dlatego że ta się blokuje



rolwilk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr wrz 09, 2015 18:06

Re: Centralny, oraz czujnik kąta skrętu

Post autor: rolwilk » sob wrz 12, 2015 21:17

Qto pisze:ja jednak stawiam na uszkodzoną wkładkę, dlatego że ta się blokuje
Wkładka się nie blokuje, bynajmniej dosłownie, (obraca się w lewo i prawo) tyko że podczas kręcenia zamki są "martwe" i tak jak pisałem w jedną stronę kluczyk sprężynuje w drugą nie.

Ps. Jak mam Się zwracać na forum, per Kolego ??, tym bardziej że jesteś Mod-em :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralny, oraz czujnik kąta skrętu

Post autor: Qto » sob wrz 12, 2015 21:33

rolwilk pisze:w jedną stronę kluczyk sprężynuje w drugą nie.
o tym mówię

PS. Zwykle na forum zwracamy się do siebie po nicku - Qto...niektórzy stosują formę "Kolega" - zwłaszcza kiedy ludzie się znają. "Pan" to moim zdaniem gruba przesada...
rolwilk pisze:tym bardziej że jesteś Mod-em
i co to w tej kwestii zmienia? - nic.
Chyba, że Panu odpowiada taka forma...to przepraszam ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości