Witam,
Poprzedni licznik bez fisa, wyskalowany na 220km/h motometer immo 3 po canie
Licznik, który u mnie zawitał to anglik z passata, otrzymał tarcze SE VDO immo 3 wyskalowany na 260km/h. z nowym wsadem i podpiętymi dwoma kluczami z immo.
W starym liczniku po przekręceniu zapalały się kontrolki na żółto airbagu, EPC, na czerwono aku i oleju.
Oczywiście po odpaleniu wszystko gasło.....
W nowym liczniku zaświeca się airbag, EPC i oczywiście gasną, ale nie ma żadnego komunikatu po angielsku o oleju i aku, na domiar wszystkiego widziałem u kumpla jak ma otwarte drzwi to na fisie też pokazuje, które drzwi są otwarte u mnie pomimo otwartych drzwi wyświetla, że są zamknięte.
Po ściągnięciu wtyczki z rezerwy płynu do spryskiwaczy też nie ma ikonki na żółto, iż kończy się płyn do spryskiwaczy.
Wiem, że będzie potrzebna korekta w kodowaniu w nowym liczniku i pytanie do Was co z tymi kontrolkami oleju i aku, czy wyświetla jakąś informację słowną lub ikonkę po przekręceniu kluczyka?
Pozdrawiam,
Maciej
Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001
Kodowanie - tak jak pisałeś.matias1 pisze:Po ściągnięciu wtyczki z rezerwy płynu do spryskiwaczy też nie ma ikonki na żółto, iż kończy się płyn do spryskiwaczy.
O ile nowy licznik to pełny FIS, to komunikat dostaniesz jeśli faktycznie poziom oleju spadnie. Tu też jest istotne kodowanie (zależy od tego czy masz czujnik poziomu w misce czy nie).matias1 pisze:nie ma żadnego komunikatu po angielsku o oleju
Kwestia modułu komfortu i spięcia go z licznikiem. Jeśli masz moduł 1C0 959 799 jest to możliwe, przy starszych 1J0 959 799 x już nie.matias1 pisze:na domiar wszystkiego widziałem u kumpla jak ma otwarte drzwi to na fisie też pokazuje, które drzwi są otwarte u mnie pomimo otwartych drzwi wyświetla, że są zamknięte.
Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001
Witam,
Dzięki za szybkie info...
Więc tak może od początku,
Centralny mam nie oryginalny na własnej instalacji, natomiast elektryczne lusterka, szyby elektryczne 4x mam ze starszego golfa czyli bez cana , moduł komfortu 1j a nie 1c czyli nie komunikuje się po canie, mała elektronika dłubnięta własną ręką ,aby wszystko działało, ponieważ w planach jest sterowanie smsem z telefonu domykania szyb i centralnego....
Kurcze znowu własna dłubanina i radosna twórczość elektroniki albo wymiana silników szyb 4 szt oraz zamków do centralnego 4 szt i modułu komfortu., przycisków szyb 3 szt + panela wszystkich szyb u kierowcy w drzwiach ....
Jeszcze jedno pytanie,
w jaki sposób komunikuje się moduł komfortu (wersja can) z licznikiem? Po wartości napięcia czy częstotliwości?
Druga kwestia
W misce silnika jest czujnik oleju, tylko ostatnio jak wymieniałem olej postanowiłem zrobić test kontrolki braku oleju w silniku, był stary licznik oryginalny z tego samochodu i żadna kontrolka się nie zapaliła na desce jak oleju nie było ani kropli bo był zlany, silnik pracował jakieś 5 sek, nie był przegazowany po prostu pracował na 900 obrotów czyli był ciepły a kontrolka się nie zapaliła?????
Czy trzeba było lekko przegazować, aby ta kontrolka braku oleju się zapaliła?
Może wyciągnąć wtyczkę z czujnika na misce?
Chodzi mi o fizyczne sprawdzenie działania tej kontrolki braku oleju,
Oczywiście jak przekręcasz kluczyk w stacyjce to kontrolka oleju się zapal a po odpaleniu gaśnie czyli w teorii jest ok tylko co po zakodowaniu licznika z pełnym fisem, może wypiąć wtyczkę z czujnika w misce?
Ale to ostatnie rozwiązanie nie jest do końca obiektywne....
Co z kontrolką ładowania?
Oczywiście organoleptycznie wypnę wtyczkę z alternatora ale jaki komunikat się powinien pokazać?
Symbol aku czy napis o ładowaniu?
Język zakodowany w liczniku to angielski.....
Będę dozgonnie wdzięczny za szybkie info, jutro z kumplem z forum będziemy ogarniać temat kodowania 2 liczników (1/2 fis), (pełny fis), któryś musi zostać w moim mkIV bo ten oryginał bez fisa to na kolanach woła wymień mnie!!!
Pozdrawiam,
Maciej
Dzięki za szybkie info...
Więc tak może od początku,
Centralny mam nie oryginalny na własnej instalacji, natomiast elektryczne lusterka, szyby elektryczne 4x mam ze starszego golfa czyli bez cana , moduł komfortu 1j a nie 1c czyli nie komunikuje się po canie, mała elektronika dłubnięta własną ręką ,aby wszystko działało, ponieważ w planach jest sterowanie smsem z telefonu domykania szyb i centralnego....
Kurcze znowu własna dłubanina i radosna twórczość elektroniki albo wymiana silników szyb 4 szt oraz zamków do centralnego 4 szt i modułu komfortu., przycisków szyb 3 szt + panela wszystkich szyb u kierowcy w drzwiach ....
Jeszcze jedno pytanie,
w jaki sposób komunikuje się moduł komfortu (wersja can) z licznikiem? Po wartości napięcia czy częstotliwości?
Druga kwestia
W misce silnika jest czujnik oleju, tylko ostatnio jak wymieniałem olej postanowiłem zrobić test kontrolki braku oleju w silniku, był stary licznik oryginalny z tego samochodu i żadna kontrolka się nie zapaliła na desce jak oleju nie było ani kropli bo był zlany, silnik pracował jakieś 5 sek, nie był przegazowany po prostu pracował na 900 obrotów czyli był ciepły a kontrolka się nie zapaliła?????
Czy trzeba było lekko przegazować, aby ta kontrolka braku oleju się zapaliła?
Może wyciągnąć wtyczkę z czujnika na misce?
Chodzi mi o fizyczne sprawdzenie działania tej kontrolki braku oleju,
Oczywiście jak przekręcasz kluczyk w stacyjce to kontrolka oleju się zapal a po odpaleniu gaśnie czyli w teorii jest ok tylko co po zakodowaniu licznika z pełnym fisem, może wypiąć wtyczkę z czujnika w misce?
Ale to ostatnie rozwiązanie nie jest do końca obiektywne....
Co z kontrolką ładowania?
Oczywiście organoleptycznie wypnę wtyczkę z alternatora ale jaki komunikat się powinien pokazać?
Symbol aku czy napis o ładowaniu?
Język zakodowany w liczniku to angielski.....
Będę dozgonnie wdzięczny za szybkie info, jutro z kumplem z forum będziemy ogarniać temat kodowania 2 liczników (1/2 fis), (pełny fis), któryś musi zostać w moim mkIV bo ten oryginał bez fisa to na kolanach woła wymień mnie!!!
Pozdrawiam,
Maciej
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001
matias1 pisze:szyby elektryczne 4x mam ze starszego golfa czyli bez cana
1J0 też mają CAN - poczytaj moje FAQ na pierwszej stronie kącika mk4 Bo nie chce mi się po raz któryś tego pisać.matias1 pisze:moduł komfortu 1j a nie 1c czyli nie komunikuje się po canie
Po CANmatias1 pisze:w jaki sposób komunikuje się moduł komfortu (wersja can) z licznikiem? Po wartości napięcia czy częstotliwości?
Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001
Nie zrozumiałeś mojego pytania...
Po canie to wiem tylko wartość napięcia czy częstotliwości???
W rączce u kierowcy do sterowania szybami w włącznikach szyb góra dół są oporniki np., 900 omów szyba leci w dół 1100 omów szyba leci do góry, sterowanie masą, czyli po stosunku wartości napięcia...
Im wyższa wartość oporności tym większy spadek natężenia....
Po przeczytaniu kilku porad na forum i podpięciu tego według schematu nie wyświetla się ikona otwartej klapy z tyłu, z przedniej klapy ikona się wyświetla,
Z tego co wiem to nie trzeba tego kodować aby wyświetlało, schemat i podłączenie sprawdzone kilka razy, instalacja sprawna na 200%, macie jakiś pomysł co może być przyczyną?
Dlatego pytam o komunikację licznika z modułem komfortu, ponieważ chcę rozbudować instalację bardziej niż zrobił to VW, najprościej będzie chyba podpiąć oscyloskop i wtedy wszystkiego się dowiem....
Na chwilę obecną założona kiera multifunkcja z golfa VI do mojej MKIV + inna taśma z 5 przewodów na 10 przewodów, aby móc to podłączyć,
Zrobione trzy elektroniki w kierownicy, aby móc sterować radiem Blaupunkta, wszystko działa jak malina, klakson podpięty i airbag też....
Pozdrawiam,
Maciej
Po canie to wiem tylko wartość napięcia czy częstotliwości???
W rączce u kierowcy do sterowania szybami w włącznikach szyb góra dół są oporniki np., 900 omów szyba leci w dół 1100 omów szyba leci do góry, sterowanie masą, czyli po stosunku wartości napięcia...
Im wyższa wartość oporności tym większy spadek natężenia....
Po przeczytaniu kilku porad na forum i podpięciu tego według schematu nie wyświetla się ikona otwartej klapy z tyłu, z przedniej klapy ikona się wyświetla,
Z tego co wiem to nie trzeba tego kodować aby wyświetlało, schemat i podłączenie sprawdzone kilka razy, instalacja sprawna na 200%, macie jakiś pomysł co może być przyczyną?
Dlatego pytam o komunikację licznika z modułem komfortu, ponieważ chcę rozbudować instalację bardziej niż zrobił to VW, najprościej będzie chyba podpiąć oscyloskop i wtedy wszystkiego się dowiem....
Na chwilę obecną założona kiera multifunkcja z golfa VI do mojej MKIV + inna taśma z 5 przewodów na 10 przewodów, aby móc to podłączyć,
Zrobione trzy elektroniki w kierownicy, aby móc sterować radiem Blaupunkta, wszystko działa jak malina, klakson podpięty i airbag też....
Pozdrawiam,
Maciej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości