Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matias1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: pn gru 29, 2008 19:37
Lokalizacja: Katowice

Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001

Post autor: matias1 » śr lip 22, 2015 05:36

Witam,
Poprzedni licznik bez fisa, wyskalowany na 220km/h motometer immo 3 po canie
Licznik, który u mnie zawitał to anglik z passata, otrzymał tarcze SE VDO immo 3 wyskalowany na 260km/h. z nowym wsadem i podpiętymi dwoma kluczami z immo.
W starym liczniku po przekręceniu zapalały się kontrolki na żółto airbagu, EPC, na czerwono aku i oleju.
Oczywiście po odpaleniu wszystko gasło.....
W nowym liczniku zaświeca się airbag, EPC i oczywiście gasną, ale nie ma żadnego komunikatu po angielsku o oleju i aku, na domiar wszystkiego widziałem u kumpla jak ma otwarte drzwi to na fisie też pokazuje, które drzwi są otwarte u mnie pomimo otwartych drzwi wyświetla, że są zamknięte.
Po ściągnięciu wtyczki z rezerwy płynu do spryskiwaczy też nie ma ikonki na żółto, iż kończy się płyn do spryskiwaczy.
Wiem, że będzie potrzebna korekta w kodowaniu w nowym liczniku i pytanie do Was co z tymi kontrolkami oleju i aku, czy wyświetla jakąś informację słowną lub ikonkę po przekręceniu kluczyka?

Pozdrawiam,
Maciej



Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001

Post autor: hayperekpo » śr lip 22, 2015 15:22

matias1 pisze:Po ściągnięciu wtyczki z rezerwy płynu do spryskiwaczy też nie ma ikonki na żółto, iż kończy się płyn do spryskiwaczy.
Kodowanie - tak jak pisałeś.
matias1 pisze:nie ma żadnego komunikatu po angielsku o oleju
O ile nowy licznik to pełny FIS, to komunikat dostaniesz jeśli faktycznie poziom oleju spadnie. Tu też jest istotne kodowanie (zależy od tego czy masz czujnik poziomu w misce czy nie).
matias1 pisze:na domiar wszystkiego widziałem u kumpla jak ma otwarte drzwi to na fisie też pokazuje, które drzwi są otwarte u mnie pomimo otwartych drzwi wyświetla, że są zamknięte.
Kwestia modułu komfortu i spięcia go z licznikiem. Jeśli masz moduł 1C0 959 799 jest to możliwe, przy starszych 1J0 959 799 x już nie.


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

matias1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: pn gru 29, 2008 19:37
Lokalizacja: Katowice

Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001

Post autor: matias1 » czw lip 23, 2015 00:13

Witam,

Dzięki za szybkie info...
Więc tak może od początku,
Centralny mam nie oryginalny na własnej instalacji, natomiast elektryczne lusterka, szyby elektryczne 4x mam ze starszego golfa czyli bez cana , moduł komfortu 1j a nie 1c czyli nie komunikuje się po canie, mała elektronika dłubnięta własną ręką ,aby wszystko działało, ponieważ w planach jest sterowanie smsem z telefonu domykania szyb i centralnego....
Kurcze znowu własna dłubanina i radosna twórczość elektroniki albo wymiana silników szyb 4 szt oraz zamków do centralnego 4 szt i modułu komfortu., przycisków szyb 3 szt + panela wszystkich szyb u kierowcy w drzwiach ....
Jeszcze jedno pytanie,
w jaki sposób komunikuje się moduł komfortu (wersja can) z licznikiem? Po wartości napięcia czy częstotliwości?


Druga kwestia
W misce silnika jest czujnik oleju, tylko ostatnio jak wymieniałem olej postanowiłem zrobić test kontrolki braku oleju w silniku, był stary licznik oryginalny z tego samochodu i żadna kontrolka się nie zapaliła na desce jak oleju nie było ani kropli bo był zlany, silnik pracował jakieś 5 sek, nie był przegazowany po prostu pracował na 900 obrotów czyli był ciepły a kontrolka się nie zapaliła?????
Czy trzeba było lekko przegazować, aby ta kontrolka braku oleju się zapaliła?
Może wyciągnąć wtyczkę z czujnika na misce?
Chodzi mi o fizyczne sprawdzenie działania tej kontrolki braku oleju,
Oczywiście jak przekręcasz kluczyk w stacyjce to kontrolka oleju się zapal a po odpaleniu gaśnie czyli w teorii jest ok tylko co po zakodowaniu licznika z pełnym fisem, może wypiąć wtyczkę z czujnika w misce?
Ale to ostatnie rozwiązanie nie jest do końca obiektywne....

Co z kontrolką ładowania?
Oczywiście organoleptycznie wypnę wtyczkę z alternatora ale jaki komunikat się powinien pokazać?
Symbol aku czy napis o ładowaniu?
Język zakodowany w liczniku to angielski.....

Będę dozgonnie wdzięczny za szybkie info, jutro z kumplem z forum będziemy ogarniać temat kodowania 2 liczników (1/2 fis), (pełny fis), któryś musi zostać w moim mkIV bo ten oryginał bez fisa to na kolanach woła wymień mnie!!! :rozpacz: :rozpacz: :rozpacz:

Pozdrawiam,
Maciej



Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001

Post autor: hayperekpo » pt lip 24, 2015 10:02

matias1 pisze:szyby elektryczne 4x mam ze starszego golfa czyli bez cana
matias1 pisze:moduł komfortu 1j a nie 1c czyli nie komunikuje się po canie
1J0 też mają CAN - poczytaj moje FAQ na pierwszej stronie kącika mk4 :-) Bo nie chce mi się po raz któryś tego pisać.
matias1 pisze:w jaki sposób komunikuje się moduł komfortu (wersja can) z licznikiem? Po wartości napięcia czy częstotliwości?
Po CAN :-)


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

matias1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: pn gru 29, 2008 19:37
Lokalizacja: Katowice

Adaptacja licnika golf IV benzyna AXP grudzień 2001

Post autor: matias1 » czw wrz 03, 2015 07:08

Nie zrozumiałeś mojego pytania...
Po canie to wiem tylko wartość napięcia czy częstotliwości???
W rączce u kierowcy do sterowania szybami w włącznikach szyb góra dół są oporniki np., 900 omów szyba leci w dół 1100 omów szyba leci do góry, sterowanie masą, czyli po stosunku wartości napięcia...
Im wyższa wartość oporności tym większy spadek natężenia....
Po przeczytaniu kilku porad na forum i podpięciu tego według schematu nie wyświetla się ikona otwartej klapy z tyłu, z przedniej klapy ikona się wyświetla,
Z tego co wiem to nie trzeba tego kodować aby wyświetlało, schemat i podłączenie sprawdzone kilka razy, instalacja sprawna na 200%, macie jakiś pomysł co może być przyczyną?
Dlatego pytam o komunikację licznika z modułem komfortu, ponieważ chcę rozbudować instalację bardziej niż zrobił to VW, najprościej będzie chyba podpiąć oscyloskop i wtedy wszystkiego się dowiem....
Na chwilę obecną założona kiera multifunkcja z golfa VI do mojej MKIV + inna taśma z 5 przewodów na 10 przewodów, aby móc to podłączyć,
Zrobione trzy elektroniki w kierownicy, aby móc sterować radiem Blaupunkta, wszystko działa jak malina, klakson podpięty i airbag też....

Pozdrawiam,
Maciej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości