Kiera z MKV / MKVI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kiera z MKV / MKVI
Witam,
Przymierzam się do zmiany kiery z MKV/MKVI do mojego mkIV.
Moduł sterujący radiem i telefonem z kierownicy zrobię sam i tu nie ma problemu, nawet może jak się uprę to po canie.....
Pytanie do znających temat potrzebuję taśmę ,aby przeprowadzić część przewodów pomiędzy kierą a zrobionym przez siebie modułem, i tu pytanie,
1 opcja - Taśma z mkIV będzie pasować do kiery z MKV ?
2 opcja - Taśma z MKV będzie pasować do gniazda kolumny kierownicy w moim mkIV ?
Aby sprawa była jasna, nie przejmuję się wtyczkami, to przerobię, chodzi o mechaniczne spasowanie elementów, kolumny, taśmy, kierownicy.
Kolejna kwestia czy bieguny dwóch przewodów biegnących do poduchy nie są zamienione pomiędzy poduchą z mkIV a mkV/mkVI ?
Co z kontrolką airbagu, czy nie będzie się świecić, no i czy będzie zachowana funkcjonalność jaśka ?
Przekopałem trochę netu i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Wiem, że ktoś z grupy podkarpackiej miał zainstalowaną taką kierę bodajże żurek.....
Pozdrawiam i dzięki z góry za wszelką pomoc.
Matias1
Przymierzam się do zmiany kiery z MKV/MKVI do mojego mkIV.
Moduł sterujący radiem i telefonem z kierownicy zrobię sam i tu nie ma problemu, nawet może jak się uprę to po canie.....
Pytanie do znających temat potrzebuję taśmę ,aby przeprowadzić część przewodów pomiędzy kierą a zrobionym przez siebie modułem, i tu pytanie,
1 opcja - Taśma z mkIV będzie pasować do kiery z MKV ?
2 opcja - Taśma z MKV będzie pasować do gniazda kolumny kierownicy w moim mkIV ?
Aby sprawa była jasna, nie przejmuję się wtyczkami, to przerobię, chodzi o mechaniczne spasowanie elementów, kolumny, taśmy, kierownicy.
Kolejna kwestia czy bieguny dwóch przewodów biegnących do poduchy nie są zamienione pomiędzy poduchą z mkIV a mkV/mkVI ?
Co z kontrolką airbagu, czy nie będzie się świecić, no i czy będzie zachowana funkcjonalność jaśka ?
Przekopałem trochę netu i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Wiem, że ktoś z grupy podkarpackiej miał zainstalowaną taką kierę bodajże żurek.....
Pozdrawiam i dzięki z góry za wszelką pomoc.
Matias1
Re: Kiera z MKV / MKVI
Poszło PW. Mam nadzieje, że pomoże
MK4 1.9 AHF: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=477772" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 VR6: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520019" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 8L: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=609771" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 VR6: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520019" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 8L: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=609771" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kiera z MKV / MKVI
dzięki za pomoc Killerx...
Już nie ma problemu z podłączeniem jaśka w kierownicy, dzięki twojej odpowiedzi na moje zapytanie,
Muszę wiedzieć czy taśma do mkV/VI pasuje wymiarami do kolumny kierownicy w mkIV?
Nie chodzi o kwestę przewodów tylko o mocowanie taśmy przy kolumnie kierownicy....
Kiera multifunkcja i będzie sterowanie telefonem, radiem blaupunkt oraz podświetlane klawisze na kierownicy, moduł już gotowy ,aby sparować radio z kierownicą tylko przewody musze przeciągnąć przez kierownicę i najlepiej ,aby taśma była na 12 przewodów a moja stara taśma jest tylko na cztery przewody,
Na razie będzie działać klakson i poducha, resztę trzeba ogarnąć jak temat z taśmą się rozwiąże....
Pozdrawiam,
Maciej
Już nie ma problemu z podłączeniem jaśka w kierownicy, dzięki twojej odpowiedzi na moje zapytanie,
Muszę wiedzieć czy taśma do mkV/VI pasuje wymiarami do kolumny kierownicy w mkIV?
Nie chodzi o kwestę przewodów tylko o mocowanie taśmy przy kolumnie kierownicy....
Kiera multifunkcja i będzie sterowanie telefonem, radiem blaupunkt oraz podświetlane klawisze na kierownicy, moduł już gotowy ,aby sparować radio z kierownicą tylko przewody musze przeciągnąć przez kierownicę i najlepiej ,aby taśma była na 12 przewodów a moja stara taśma jest tylko na cztery przewody,
Na razie będzie działać klakson i poducha, resztę trzeba ogarnąć jak temat z taśmą się rozwiąże....
Pozdrawiam,
Maciej
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kiera z MKV / MKVI
nie wiem czy dla Ciebie to jest większy problem czy pasowanie taśmy...ale z tego co pamiętam to w mk6 do kierownicy dochodziły cztery przewody (pomimo 14 przycisków)...a w mk4 przy multifunkcji zdaje się że przewodów jest 5 - także do 12 trochę brakuje. Nie wiem jak z pasowaniem...ale podejrzewam że ludzie montujący kierę z nowszych Golfów wykorzystują taśmę z mk4, bo ilością przewodów jest to spokojnie do ogarnięcia.matias1 pisze:najlepiej ,aby taśma była na 12 przewodów
Mógłbyś poszukać taśmy od auta z grzaną kierownicą, ale i tak sporo zabraknie do 12 przewodów
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Kiera z MKV / MKVI
Pytanie po co Ci aż 12 przewodów... Jak dobrze pogłówkujesz, to sterowanie i podświetlenie zmieścisz na 3.matias1 pisze:Nie chodzi o kwestę przewodów tylko o mocowanie taśmy przy kolumnie kierownicy....
Kiera multifunkcja i będzie sterowanie telefonem, radiem blaupunkt oraz podświetlane klawisze na kierownicy, moduł już gotowy ,aby sparować radio z kierownicą tylko przewody musze przeciągnąć przez kierownicę i najlepiej ,aby taśma była na 12 przewodów a moja stara taśma jest tylko na cztery przewody,
Kiera z MKV / MKVI
musiałbyś kupić taśmę taką z kabelkami jak ta w prawym rogu w tym ogłoszeniu lub taką lub tą. Golf 6 wykorzystuje 8 pinów z 12
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Kiera z MKV / MKVI
Witam,
Na wstępie wielkie dzięki Qto, hayperekpo, Greg474 za zainteresowaniem się tematem.....
Po krótce wytłumaczę swój plan na modyfikację
Kierownica zainstalowana, airbag podłączony i klakson też,
Okazało się że moja taśma jest 5 przewodowa
1 airbag
2 airbag
3 Klakson
4 Masa klaksona
5 przewód do podświetlenia klawiszy +
Masa podświetlenia zostanie wzięta z klaksona,
Moja kierownica ma 12 przycisków a wtyczka wychodzi 12 pinowa a wykorzystanych jest 6 pinów reszta wolna,
Oto masz rację, kiedy przychodzi kierownica bez przycisków wtedy potrzeba 4 przewodów w taśmie,
Ja idę o krok dalej,
Radio mam na razie 1 din blaupunkta do tego pilot na podczerwień wykorzystujący komunikację na podczerwień podłączany trzema przewodami do mini isa w radiu,
Pilot z blaupunkta jest zasilany dwoma bateriami zegarkowymi 2 x 1,5V
Czyli reasumując
Wykorzystane piny przy taśmie,
1 airbag
2 airbag
3 Klakson
4 Masa klaksona
5 przewód do podświetlenia klawiszy +
Masa podświetlenia zostanie wzięta z klaksona
6 przewód do czujki podczerwieni z pilota
7 przewód do czujki podczerwieni z pilota
8 przewód do czujki podczerwieni z pilota
9 zasilanie pilota na podczerwień 3v +
10 zasilanie pilota na podczerwień 3v -
No i tu pojawia się problem,
Taśma z mkVI z tego co wiem jest 8 przewodowa.
Brakuje 2 pinów w taśmie
Myślę, aby troch to podłączenie zmodyfikować....
Piny 6,7,8 ominąć i wystawić sama czujkę z kierownicy tylko wtedy jest następna przeszkoda przy skręceniu kierownicą o 180 stopni czujki podczerwieni pilota nie widzą się i nie można sterować radiem....
Pin 10 mogę też podłączyć pod masę klaksona
Chyba, że zmodyfikuję pilota podczerwieni i wystawię dwie czujki w kierownicy.
hayperekpo
Zdaje sobie sprawę, że można to ogarną za pomocą trzech przewodów, ale wtedy będę musiał mocno wytężyć mózgownicę, wyciągnąć oscyloskop oraz wytrawić nową płytkę pod elektronikę,
Mnóstwo czasu którego nie mam...
Grg474
Pytanie do Ciebie, ilu przewodowa taśma jest na tych aukcjach?
Jakie napięcie dochodzi do modułu środkowego w kierownicy z MKVI dokładniej chodzi o zasilanie podświetlenia klawiszy, masę na wtyczce 6 przewodowej już znalazłem, ale nie mogę znaleźć + z zasilania podświetlenia
jaka wartość zasilania jest wykorzystana do podświetlenia klawiszy kierownicy 3V,5V a może 12V?
Który z 6 pinów na module środkowym służy za plus do zasilania podświetlenia?
nie chcę zjarać płytek bo będę musiał je odbudować a tu trzeba będzie programować kość na elektronice modułu i pewnie wlutować nowe diody led
Wiem ,że jesteś dość oblatany z elektroniką samochodową, zresztą przy twojej pomocy zainstalowałem climatronika.
Pozdrawiam,
Maciej
Na wstępie wielkie dzięki Qto, hayperekpo, Greg474 za zainteresowaniem się tematem.....
Po krótce wytłumaczę swój plan na modyfikację
Kierownica zainstalowana, airbag podłączony i klakson też,
Okazało się że moja taśma jest 5 przewodowa
1 airbag
2 airbag
3 Klakson
4 Masa klaksona
5 przewód do podświetlenia klawiszy +
Masa podświetlenia zostanie wzięta z klaksona,
Moja kierownica ma 12 przycisków a wtyczka wychodzi 12 pinowa a wykorzystanych jest 6 pinów reszta wolna,
Oto masz rację, kiedy przychodzi kierownica bez przycisków wtedy potrzeba 4 przewodów w taśmie,
Ja idę o krok dalej,
Radio mam na razie 1 din blaupunkta do tego pilot na podczerwień wykorzystujący komunikację na podczerwień podłączany trzema przewodami do mini isa w radiu,
Pilot z blaupunkta jest zasilany dwoma bateriami zegarkowymi 2 x 1,5V
Czyli reasumując
Wykorzystane piny przy taśmie,
1 airbag
2 airbag
3 Klakson
4 Masa klaksona
5 przewód do podświetlenia klawiszy +
Masa podświetlenia zostanie wzięta z klaksona
6 przewód do czujki podczerwieni z pilota
7 przewód do czujki podczerwieni z pilota
8 przewód do czujki podczerwieni z pilota
9 zasilanie pilota na podczerwień 3v +
10 zasilanie pilota na podczerwień 3v -
No i tu pojawia się problem,
Taśma z mkVI z tego co wiem jest 8 przewodowa.
Brakuje 2 pinów w taśmie
Myślę, aby troch to podłączenie zmodyfikować....
Piny 6,7,8 ominąć i wystawić sama czujkę z kierownicy tylko wtedy jest następna przeszkoda przy skręceniu kierownicą o 180 stopni czujki podczerwieni pilota nie widzą się i nie można sterować radiem....
Pin 10 mogę też podłączyć pod masę klaksona
Chyba, że zmodyfikuję pilota podczerwieni i wystawię dwie czujki w kierownicy.
hayperekpo
Zdaje sobie sprawę, że można to ogarną za pomocą trzech przewodów, ale wtedy będę musiał mocno wytężyć mózgownicę, wyciągnąć oscyloskop oraz wytrawić nową płytkę pod elektronikę,
Mnóstwo czasu którego nie mam...
Grg474
Pytanie do Ciebie, ilu przewodowa taśma jest na tych aukcjach?
Jakie napięcie dochodzi do modułu środkowego w kierownicy z MKVI dokładniej chodzi o zasilanie podświetlenia klawiszy, masę na wtyczce 6 przewodowej już znalazłem, ale nie mogę znaleźć + z zasilania podświetlenia
jaka wartość zasilania jest wykorzystana do podświetlenia klawiszy kierownicy 3V,5V a może 12V?
Który z 6 pinów na module środkowym służy za plus do zasilania podświetlenia?
nie chcę zjarać płytek bo będę musiał je odbudować a tu trzeba będzie programować kość na elektronice modułu i pewnie wlutować nowe diody led
Wiem ,że jesteś dość oblatany z elektroniką samochodową, zresztą przy twojej pomocy zainstalowałem climatronika.
Pozdrawiam,
Maciej
Kiera z MKV / MKVI
nie chcę się mądrzyć, w golfie 4 całe info o tempomacie, podgłaszaniu i podświetleniu idzie jednym przewodem tak samo jak np info z czujnika temperatury i poziomu oleju silnikowego.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Kiera z MKV / MKVI
W czujniku jest zapewne standardowy odbiornik podczerwieni. Jeden z trzech kabli to masa, drugi zasilanie 5v, trzeci to sygnał. Wiec spokojnie możesz wykorzystać przynajmniej zasilanie na potrzeby pilota pilota.
Kiera z MKV / MKVI
Grg474,
Masz rację i ja o tym wiem, że jeden przewód wystarczy, ale tak jest w przypadku kiedy masz ori multifunkcje dedykowaną do MkIV/Bory + ori radio + przekaźnik pod nogami do tego.
Ja mam radio nie oryginalne, blaupunkt dallas MD + pilota blaupunkta na podczerwień, na dodatek dochodzi kiera z MkVI w której są trzy moduły połączone taśmą i coś czuje, że jeżeli nawet gdyby wpadła ori stacja dwa diny to nie zagada z multifunkcją z MKVI, na domiar wszystkiego jest jeszcze ta taśma.....
Duży zlepek różności ,które trzeba powiązać ze sobą, aby było funkcjonalnie....
Panowie,
W kierownicy są trzy moduły dwa skrajne z przyciskami i ledami umieszczone po bokach kierownicy oraz jeden centralny do którego biegną dwie taśmy i do którego podłącza się wtyczkę z pięcioma przewodami, która biegnie następnie prosto do taśmy za kierownicą.
Zaparłem się i znalazłem ścieżkę + na skrajnych modułach zasilającą ledy z podświetlenia klawiszy, przykładając 2 sądy z miernika i ustawieniu pokrętła do pomiaru diód prostowniczych/ledów, po takim podłączeniu ledy świecą dość mocno, podejrzewam więc że 2,5 do 3V wystarczy bo generalnie takie napięcia są przewidziane do takich ledów....
Grg474 - ponawiam pytanie czy wiesz ile przewodów jest w tych taśmach do których podesłałeś mi linki?
Hayperekpo - przyznam, że jeszcze nie sprawdzałem napięcia na czujce podczerwieni, ale zapewne masz rację.... Duża ilość układów elektronicznych jest zasilana napięciem stabilizowanym +/- 5V.
Trzeba tylko pamiętać, że ledy są jakimś tam obciążeniem i można uszkodzić radio poprzez zwiększony pobór energii do zasilania ledów a jest ich 12szt, dlatego wolałbym tego nie mieszać, nie mówiąc o możliwości wprowadzenia zakłóceń na linii odbiornik podczerwieni - radio
Podjadę za tydzień na giełdę motoryzacyjną do Gliwic, do Vagów na pewno mają taśmy i porównam dwie ze sobą....
Jeszcze jedno pytanko o jakiej wartości jest zasilanie podświetlenia kratek 3V czy 12V? wziąłbym zasilanie do podświetlenia klawiszy w kierownicy.
Jeśli 12V to pewnie siedzi tam opornik około 1 kohma do zbicia prądu aby nie zjarać ledy w kratce.
Pozdrawiam,
Maciej
Masz rację i ja o tym wiem, że jeden przewód wystarczy, ale tak jest w przypadku kiedy masz ori multifunkcje dedykowaną do MkIV/Bory + ori radio + przekaźnik pod nogami do tego.
Ja mam radio nie oryginalne, blaupunkt dallas MD + pilota blaupunkta na podczerwień, na dodatek dochodzi kiera z MkVI w której są trzy moduły połączone taśmą i coś czuje, że jeżeli nawet gdyby wpadła ori stacja dwa diny to nie zagada z multifunkcją z MKVI, na domiar wszystkiego jest jeszcze ta taśma.....
Duży zlepek różności ,które trzeba powiązać ze sobą, aby było funkcjonalnie....
Panowie,
W kierownicy są trzy moduły dwa skrajne z przyciskami i ledami umieszczone po bokach kierownicy oraz jeden centralny do którego biegną dwie taśmy i do którego podłącza się wtyczkę z pięcioma przewodami, która biegnie następnie prosto do taśmy za kierownicą.
Zaparłem się i znalazłem ścieżkę + na skrajnych modułach zasilającą ledy z podświetlenia klawiszy, przykładając 2 sądy z miernika i ustawieniu pokrętła do pomiaru diód prostowniczych/ledów, po takim podłączeniu ledy świecą dość mocno, podejrzewam więc że 2,5 do 3V wystarczy bo generalnie takie napięcia są przewidziane do takich ledów....
Grg474 - ponawiam pytanie czy wiesz ile przewodów jest w tych taśmach do których podesłałeś mi linki?
Hayperekpo - przyznam, że jeszcze nie sprawdzałem napięcia na czujce podczerwieni, ale zapewne masz rację.... Duża ilość układów elektronicznych jest zasilana napięciem stabilizowanym +/- 5V.
Trzeba tylko pamiętać, że ledy są jakimś tam obciążeniem i można uszkodzić radio poprzez zwiększony pobór energii do zasilania ledów a jest ich 12szt, dlatego wolałbym tego nie mieszać, nie mówiąc o możliwości wprowadzenia zakłóceń na linii odbiornik podczerwieni - radio
Podjadę za tydzień na giełdę motoryzacyjną do Gliwic, do Vagów na pewno mają taśmy i porównam dwie ze sobą....
Jeszcze jedno pytanko o jakiej wartości jest zasilanie podświetlenia kratek 3V czy 12V? wziąłbym zasilanie do podświetlenia klawiszy w kierownicy.
Jeśli 12V to pewnie siedzi tam opornik około 1 kohma do zbicia prądu aby nie zjarać ledy w kratce.
Pozdrawiam,
Maciej
Kiera z MKV / MKVI
powinno być 2 razy po 5matias1 pisze:Grg474 - ponawiam pytanie czy wiesz ile przewodów jest w tych taśmach do których podesłałeś mi linki?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Kiera z MKV / MKVI
Obiektywnie... nie są żadnym praktycznie obciążeniem. Zakłóceń nie wprowadzisz większych niż "łapie" sam długi kabel od radia do czujnika. Na upartego odsprzęgasz zasilanie kondensatorem 47uF + 100nF i masz spokój. Poza tym chodziło mi raczej o to, żeby pilota zasilić z radia. Oczywiście dołożyć jakiś stabilizator, choćby LF33 (3.3V) względnie LM317 ustawiony na 3V. A być może nawet sama czujka ma właśnie zasilanie 3.3V i da się pominąć stabilizator.matias1 pisze:Trzeba tylko pamiętać, że ledy są jakimś tam obciążeniem i można uszkodzić radio poprzez zwiększony pobór energii do zasilania ledów a jest ich 12szt, dlatego wolałbym tego nie mieszać, nie mówiąc o możliwości wprowadzenia zakłóceń na linii odbiornik podczerwieni - radio
Kiera z MKV / MKVI
Witam,
Informacja dla tych, którzy będą chcieli zainstalować sobie kierownicę z MKV, VI do MK IV.
Mocowanie kierownicy pasuje bez problemów...
Taśma 5,7 lub 10 pinowa też bez problemów, oczywiście z mkIV jedynie do przerobienia wtyczka biegnąca od taśmy do poduchy w kierownicy i podłączenie klaksona,
Kontrolka airbag też się nie zapala czyli powinno być ok,
Jedynie jest problem ze ściąganiem osłony kolumny kierownicy, aby ściągnąć osłonę trzeba za każdym razem zrzucić airbag kierownicy,
Jeśli ktoś będzie chciał podłączyć multifunkcję to musi przerobić elektronikę w kierownicy,
Podświetlenie klawiszy w kierownicy wymaga podania 12V.
Może komuś kiedyś się przyda, dzięki za pomoc,
Pozdrawiam,
Matias1
Informacja dla tych, którzy będą chcieli zainstalować sobie kierownicę z MKV, VI do MK IV.
Mocowanie kierownicy pasuje bez problemów...
Taśma 5,7 lub 10 pinowa też bez problemów, oczywiście z mkIV jedynie do przerobienia wtyczka biegnąca od taśmy do poduchy w kierownicy i podłączenie klaksona,
Kontrolka airbag też się nie zapala czyli powinno być ok,
Jedynie jest problem ze ściąganiem osłony kolumny kierownicy, aby ściągnąć osłonę trzeba za każdym razem zrzucić airbag kierownicy,
Jeśli ktoś będzie chciał podłączyć multifunkcję to musi przerobić elektronikę w kierownicy,
Podświetlenie klawiszy w kierownicy wymaga podania 12V.
Może komuś kiedyś się przyda, dzięki za pomoc,
Pozdrawiam,
Matias1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości