Problem po zmanie licznika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem po zmanie licznika
Witam W ogóle nie wiem czy to dobry dział, ale zaryzykowałem...
Ostatnio wziąłem się za przekładkę z 1.6SR AKL 8v 100KM (98r) na 2.3v5 AGZ 10v 150KM (niestety roku nie znam). Aktualnie większość problemów dotyczy licznika, pierwszy to niedziałający obrotomierz. Wszystko już mniej więcej śmiga, tylko tak, stary licznik był z numerami 919 czyli bez can(samochód bez szyny can ogólnie), nowy jest już 920 czyli podejrzewam, że jakiś can tam jest a podobno to ma właśnie związek z tym obrotkiem i paroma jeszcze innymi rzeczami... na tym liczniku z 2.3v5 jest 1/2fis. Po przekręceniu kluczyka i odpaleniu świecą sie poduchy(na vagu brak błędu) świeci sie kontrolka okładzin hamulcowych(na vagu brak błędu) i mruga pomarańczowa kontrolka poziomu oleju(brak błędu na vagu oraz brak czujnika w misce -brak wtyczki w wiązce). Nie mam też jeszcze manetki do komputera. Szukam pomocy jak to wszystko poustawiać żeby było ok Jeśli czegoś nie powiedziałem prosze pytać.
Ostatnio wziąłem się za przekładkę z 1.6SR AKL 8v 100KM (98r) na 2.3v5 AGZ 10v 150KM (niestety roku nie znam). Aktualnie większość problemów dotyczy licznika, pierwszy to niedziałający obrotomierz. Wszystko już mniej więcej śmiga, tylko tak, stary licznik był z numerami 919 czyli bez can(samochód bez szyny can ogólnie), nowy jest już 920 czyli podejrzewam, że jakiś can tam jest a podobno to ma właśnie związek z tym obrotkiem i paroma jeszcze innymi rzeczami... na tym liczniku z 2.3v5 jest 1/2fis. Po przekręceniu kluczyka i odpaleniu świecą sie poduchy(na vagu brak błędu) świeci sie kontrolka okładzin hamulcowych(na vagu brak błędu) i mruga pomarańczowa kontrolka poziomu oleju(brak błędu na vagu oraz brak czujnika w misce -brak wtyczki w wiązce). Nie mam też jeszcze manetki do komputera. Szukam pomocy jak to wszystko poustawiać żeby było ok Jeśli czegoś nie powiedziałem prosze pytać.
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Problem po zmanie licznika
Czy swap AGZ był kompletny? Tzn ECU, wiązka, licznik i reszta gratów była wyjęta z jednego auta?
Domyślam się, że musisz kable z CANem pociągnąć od kostki w podszybiu do licznika i powinien ruszyć obrotomierz. Informacje na ten temat masz na forum w tematach o zmianach licznika. Reszta problemów to kwestia odpowiedniego kodowania licznika, to zostaw sobie na koniec jak doprowadzisz can do licznika.
Domyślam się, że musisz kable z CANem pociągnąć od kostki w podszybiu do licznika i powinien ruszyć obrotomierz. Informacje na ten temat masz na forum w tematach o zmianach licznika. Reszta problemów to kwestia odpowiedniego kodowania licznika, to zostaw sobie na koniec jak doprowadzisz can do licznika.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Problem po zmanie licznika
podaj pełny numer licznika, może kontrolkę poduch też się uda ogarnąć...miałeś komunikację poduch z licznikiem analogowo, ten licznik komunikuje się po CAN, ale niektóre liczniki na CAN miały także analogową kontrolkę airbag.
olej i klocki to sprawa kodowania - jak MaciekV5 pisze
olej i klocki to sprawa kodowania - jak MaciekV5 pisze
Problem po zmanie licznika
mmm MaciekV5, mialem licznik z kompem i kluczyykiem do tego silnika ale niestety pastylka była rozwalona, a licznik był z toledo więc byłem zmuszony i tak kupic licznik + kluczyk z pastylką więc znalazlem zestaw licznik + komputer silnika + kluczyk włożyłem i działa tylko jak opisałem te kontrolki delikatnie odmówiły współpracy Już wrzucam, numery licznika i błędy licznika pod podpięciu pod vaga.
MaciekV5 o temat od Grega chodzi ? viewtopic.php?f=14&t=167341&start=56
Kurcze zdjęcia nie działają już u niego, a manetke do komputera juz zamówiłem dzisiaj, bo u mnie oczywiście nie ma.
I mam tu jeszcze wtyczke pod maską która jest nie podpięta, zastanawiam się czy nie ma jakiegoś związku z hamulcami bo nie mam już gdzie jej podłączyć... [ta czarna, czerwona już podłączona do puszki na akumulatorze]
MaciekV5 o temat od Grega chodzi ? viewtopic.php?f=14&t=167341&start=56
Kurcze zdjęcia nie działają już u niego, a manetke do komputera juz zamówiłem dzisiaj, bo u mnie oczywiście nie ma.
I mam tu jeszcze wtyczke pod maską która jest nie podpięta, zastanawiam się czy nie ma jakiegoś związku z hamulcami bo nie mam już gdzie jej podłączyć... [ta czarna, czerwona już podłączona do puszki na akumulatorze]
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
Problem po zmanie licznika
Tukan12, jeśli licznik jest VDO to wejdź w CANGATEWAY i zmień kodowanie (SOFTCODING z 00006 na 00002 - zgaśnie kontrolka airbag. Co do pozostałych rzeczy - musisz podciagnąć CAN
jaki kolor kabli jest od tej wtyczki
jaki kolor kabli jest od tej wtyczki
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Problem po zmanie licznika
Tukan12, Wszystkie wskazówki co masz zrobić masz opisane już powyżej przez nas, pociągnięcie CANu, wyłączenie kontrolki airbag i zmiana kodowania i będzie wszystko grało. Co do wtyczki, takich jest kilka w osprzęcie silnika, na szybko to kojarzę taką przed przepustnicą, na wężu idącym od pokrywy zaworów.
Problem po zmanie licznika
Raczej ciężko rozpoznać tu kolor... grg474, rozumiesz coś z tego ?
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
Re: Problem po zmanie licznika
Zdejmij tą czarną izolację, pod nią będziesz miał kolorowe przewody.
Wygląda na czujnik klocków.
Wygląda na czujnik klocków.
Problem po zmanie licznika
Tak zrobie po poludniu ;] odnośnie tych klocków może to być dobry trop bo na liczniku świeci kontrolka startych okladzin...Wczesniej takiego czegos nie mialem. Da sie to jakoś zmostkować ? Jeśli sie okaże że to te kable ? Żeby nie świeciło ?
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Problem po zmanie licznika
Wyłączysz kodowaniem licznika.Tukan12 pisze:Wczesniej takiego czegos nie mialem. Da sie to jakoś zmostkować ? Jeśli sie okaże że to te kable ? Żeby nie świeciło ?
Problem po zmanie licznika
Wypuść przy lewym kole, będzie na przyszłość. A kontrolki pozbędziesz się tak jak pisze MaciekV5.
Problem po zmanie licznika
kumpel na kontrolkę miał inne rozwiązanie przestrzelić .. albo się przyzwyczaić.
Tak na poważnie to kontrolkę, pasów, klocków a nawet i airbag można zgasić
Tak na poważnie to kontrolkę, pasów, klocków a nawet i airbag można zgasić
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Problem po zmanie licznika
Witam kolegów udało sie pogasić wszystkie kontrolki przeprogramowac na eu pociągnac CAN, MFA, ruszył obrootomierz itp itp ... problemy jakie zostały to Brak odczytu spalania na pól fisie, pokazuje kreski nawet nie 0 tylko kreski, nie działa prędkościomierz (na kabelkach impulsatora na + jest 12V, sygnałowy 4V - tak ma być ? - i masa jest) na kompie wyskakuje błąd impulsatora (mimo ze byl wymieniony,,, nie pokazuje predkosci ani na komputerze ani na liczniku. I jeszcze jeden problem - pływający wskaźnik paliwa, na próbe już podmieniałem nawet pompe paliwa ale dalej to samo, przy byle jakim przechyle pływa o 2 kreski 1 kreske zależy, na zakrętach, podczas przyspieszania, skręcania zwalniania... winny silniczek w liczniku ?
Został mi tylko ten błąd...
Jakieś sugestie ? mi sie skończył pomysły
Został mi tylko ten błąd...
Jakieś sugestie ? mi sie skończył pomysły
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości