Problem po zmanie licznika

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

Problem po zmanie licznika

Post autor: Tukan12 » śr kwie 22, 2015 06:46

Witam :) W ogóle nie wiem czy to dobry dział, ale zaryzykowałem...
Ostatnio wziąłem się za przekładkę z 1.6SR AKL 8v 100KM (98r) na 2.3v5 AGZ 10v 150KM (niestety roku nie znam). Aktualnie większość problemów dotyczy licznika, pierwszy to niedziałający obrotomierz. Wszystko już mniej więcej śmiga, tylko tak, stary licznik był z numerami 919 czyli bez can(samochód bez szyny can ogólnie), nowy jest już 920 czyli podejrzewam, że jakiś can tam jest a podobno to ma właśnie związek z tym obrotkiem i paroma jeszcze innymi rzeczami... na tym liczniku z 2.3v5 jest 1/2fis. Po przekręceniu kluczyka i odpaleniu świecą sie poduchy(na vagu brak błędu) świeci sie kontrolka okładzin hamulcowych(na vagu brak błędu) i mruga pomarańczowa kontrolka poziomu oleju(brak błędu na vagu oraz brak czujnika w misce -brak wtyczki w wiązce). Nie mam też jeszcze manetki do komputera. Szukam pomocy jak to wszystko poustawiać żeby było ok :) Jeśli czegoś nie powiedziałem prosze pytać.


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

Problem po zmanie licznika

Post autor: MaciekV5 » śr kwie 22, 2015 07:52

Czy swap AGZ był kompletny? Tzn ECU, wiązka, licznik i reszta gratów była wyjęta z jednego auta?
Domyślam się, że musisz kable z CANem pociągnąć od kostki w podszybiu do licznika i powinien ruszyć obrotomierz. Informacje na ten temat masz na forum w tematach o zmianach licznika. Reszta problemów to kwestia odpowiedniego kodowania licznika, to zostaw sobie na koniec jak doprowadzisz can do licznika.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem po zmanie licznika

Post autor: Qto » śr kwie 22, 2015 08:37

podaj pełny numer licznika, może kontrolkę poduch też się uda ogarnąć...miałeś komunikację poduch z licznikiem analogowo, ten licznik komunikuje się po CAN, ale niektóre liczniki na CAN miały także analogową kontrolkę airbag.
olej i klocki to sprawa kodowania - jak MaciekV5 pisze



Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

Problem po zmanie licznika

Post autor: Tukan12 » śr kwie 22, 2015 18:36

mmm MaciekV5, mialem licznik z kompem i kluczyykiem do tego silnika ale niestety pastylka była rozwalona, a licznik był z toledo więc byłem zmuszony i tak kupic licznik + kluczyk z pastylką więc znalazlem zestaw licznik + komputer silnika + kluczyk włożyłem i działa tylko jak opisałem te kontrolki delikatnie odmówiły współpracy :) Już wrzucam, numery licznika i błędy licznika pod podpięciu pod vaga.

Obrazek
Obrazek

MaciekV5 o temat od Grega chodzi ? viewtopic.php?f=14&t=167341&start=56

Kurcze zdjęcia nie działają już u niego, a manetke do komputera juz zamówiłem dzisiaj, bo u mnie oczywiście nie ma.

I mam tu jeszcze wtyczke pod maską która jest nie podpięta, zastanawiam się czy nie ma jakiegoś związku z hamulcami bo nie mam już gdzie jej podłączyć... [ta czarna, czerwona już podłączona do puszki na akumulatorze]
Obrazek


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Problem po zmanie licznika

Post autor: grg474 » śr kwie 22, 2015 21:01

Tukan12, jeśli licznik jest VDO to wejdź w CANGATEWAY i zmień kodowanie (SOFTCODING z 00006 na 00002 - zgaśnie kontrolka airbag. Co do pozostałych rzeczy - musisz podciagnąć CAN

jaki kolor kabli jest od tej wtyczki


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

Problem po zmanie licznika

Post autor: MaciekV5 » czw kwie 23, 2015 07:38

Tukan12, Wszystkie wskazówki co masz zrobić masz opisane już powyżej przez nas, pociągnięcie CANu, wyłączenie kontrolki airbag i zmiana kodowania i będzie wszystko grało. Co do wtyczki, takich jest kilka w osprzęcie silnika, na szybko to kojarzę taką przed przepustnicą, na wężu idącym od pokrywy zaworów.



Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

Problem po zmanie licznika

Post autor: Tukan12 » czw kwie 23, 2015 21:20

Raczej ciężko rozpoznać tu kolor... grg474, rozumiesz coś z tego ?

Obrazek

Obrazek


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Problem po zmanie licznika

Post autor: cinek2004 » czw kwie 23, 2015 23:01

Zdejmij tą czarną izolację, pod nią będziesz miał kolorowe przewody.
Wygląda na czujnik klocków.



Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

Problem po zmanie licznika

Post autor: Tukan12 » pt kwie 24, 2015 06:45

Tak zrobie po poludniu ;] odnośnie tych klocków może to być dobry trop bo na liczniku świeci kontrolka startych okladzin...Wczesniej takiego czegos nie mialem. Da sie to jakoś zmostkować ? Jeśli sie okaże że to te kable ? Żeby nie świeciło ?


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

Problem po zmanie licznika

Post autor: MaciekV5 » pt kwie 24, 2015 07:54

Tukan12 pisze:Wczesniej takiego czegos nie mialem. Da sie to jakoś zmostkować ? Jeśli sie okaże że to te kable ? Żeby nie świeciło ?
Wyłączysz kodowaniem licznika.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Problem po zmanie licznika

Post autor: cinek2004 » pt kwie 24, 2015 09:24

Wypuść przy lewym kole, będzie na przyszłość. A kontrolki pozbędziesz się tak jak pisze MaciekV5.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Problem po zmanie licznika

Post autor: grg474 » pt kwie 24, 2015 21:00

kumpel na kontrolkę miał inne rozwiązanie przestrzelić .. albo się przyzwyczaić.
Tak na poważnie to kontrolkę, pasów, klocków a nawet i airbag można zgasić


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Problem po zmanie licznika

Post autor: cinek2004 » sob kwie 25, 2015 01:11

grg474 pisze:a nawet i airbag można zgasić
a nawet i ABS



Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

Problem po zmanie licznika

Post autor: Tukan12 » sob maja 16, 2015 06:56

Witam kolegów ;) udało sie pogasić wszystkie kontrolki przeprogramowac na eu pociągnac CAN, MFA, ruszył obrootomierz itp itp ... problemy jakie zostały to Brak odczytu spalania na pól fisie, pokazuje kreski nawet nie 0 tylko kreski, nie działa prędkościomierz (na kabelkach impulsatora na + jest 12V, sygnałowy 4V - tak ma być ? - i masa jest) na kompie wyskakuje błąd impulsatora (mimo ze byl wymieniony,,, nie pokazuje predkosci ani na komputerze ani na liczniku. I jeszcze jeden problem - pływający wskaźnik paliwa, na próbe już podmieniałem nawet pompe paliwa ale dalej to samo, przy byle jakim przechyle pływa o 2 kreski 1 kreske zależy, na zakrętach, podczas przyspieszania, skręcania zwalniania... winny silniczek w liczniku ?

Został mi tylko ten błąd...

Obrazek

Jakieś sugestie ? mi sie skończył pomysły :)


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości