Parujące reflektory biksenonowe basic

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RavenGKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw mar 05, 2015 16:03

Parujące reflektory biksenonowe basic

Post autor: RavenGKS » śr kwie 01, 2015 09:05

Witam wszystkich forumowiczów,

To mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość jeśli wrzuciłem posta w złym dziale.

W moim Golfie 7 mam biksenony Basic. Podczas wczorajszych opadów zauważyłem, że parują one od środka.

Po próbie umówienia się na serwis dostałem następującą odpowiedz
idoczne zaparowanie szyby osłaniającej jest właściwością nowoczesnych układów oświetlenia, uwarunkowaną ich konstrukcją. Dotyczy to reflektorów wszystkich producentów i nie ma wpływu na działanie ani na żywotność reflektorów.
- Widoczne zaparowanie nie jest oznaką przedostania się wody na skutek nieszczelności.
- Z uwagi na zastosowane materiały korozja nie może wystąpić.
- Nie powoduje to utraty wiązki światła lub oślepiania, ponieważ po włączeniu reflektora powierzchnia, przez którą przechodzi światło, zostaje osuszona.

Sprawdzanie na postoju - zgodnie z informacją producenta, powierzchnia, przez którą przechodzi światło powinna odparować przez krótki czas (ok. 30 min) po włączeniu reflektora. Jeśli po tym czasie powierzchnia, przez którą przechodzi światło, nie odparuje lub po wewnętrznej stronie szyby osłaniającej będą ściekać krople, należy sprawdzić szczelność reflektora. Należy przy tym najpierw zwrócić uwagę na to, czy osłona jest prawidłowo osadzona.

Wilgoć zawarta w powietrzu ma tendencję do osadzania się w zimnych miejscach. We włączonych reflektorach powstaje ciepło, które jest odprowadzane przez otwory wentylacyjne (układ otwarty). Jeśli światło zostanie wyłączone, jego temperatura spada i poprzez wentylację może zostać zassane zimne, wilgotne powietrze. To powietrze osadza się na najzimniejszych miejscach od wewnątrz szyby, powodując jej zaparowanie. W przypadku reflektora jest to przede wszystkim szyba osłaniająca. Jest to normalny proces fizyczny! Tak było zawsze, jednak z uwagi na stosowane wcześniej klosze z wyżłobieniami było to mniej widoczne lub nie było widoczne wcale.

Zaparowanie znika na postoju lub podczas jazdy.
Zaparowanie może się jednak ponownie pojawić!
Wymiana światła nie rozwiązuje w tym przypadku problemu!
Czy ktoś na forum spotkał się z tym problemem? Czy tłumaczenie ASO jest zgodne z prawdą? Czy cisnąć ich o naprawę gwarancyjną?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Parujące reflektory biksenonowe basic

Post autor: Haki » śr kwie 01, 2015 19:41

Szczerze ? Nowe reflektory nie mają prawa zaparować :bajer: dlaczego ?? bo zauważ ,że auta 5-10-15 letnie nie mają ich zaparowanych a też ciepło się wewnątrz wytwarza :chytry:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

PETR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 10:44
Lokalizacja: DW

Re: Parujące reflektory biksenonowe basic

Post autor: PETR » sob gru 17, 2016 12:17

RavenGKS pisze:Witam wszystkich forumowiczów,

To mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość jeśli wrzuciłem posta w złym dziale.

W moim Golfie 7 mam biksenony Basic. Podczas wczorajszych opadów zauważyłem, że parują one od środka.

Po próbie umówienia się na serwis dostałem następującą odpowiedz
idoczne zaparowanie szyby osłaniającej jest właściwością nowoczesnych układów oświetlenia, uwarunkowaną ich konstrukcją. Dotyczy to reflektorów wszystkich producentów i nie ma wpływu na działanie ani na żywotność reflektorów.
- Widoczne zaparowanie nie jest oznaką przedostania się wody na skutek nieszczelności.
- Z uwagi na zastosowane materiały korozja nie może wystąpić.
- Nie powoduje to utraty wiązki światła lub oślepiania, ponieważ po włączeniu reflektora powierzchnia, przez którą przechodzi światło, zostaje osuszona.

Sprawdzanie na postoju - zgodnie z informacją producenta, powierzchnia, przez którą przechodzi światło powinna odparować przez krótki czas (ok. 30 min) po włączeniu reflektora. Jeśli po tym czasie powierzchnia, przez którą przechodzi światło, nie odparuje lub po wewnętrznej stronie szyby osłaniającej będą ściekać krople, należy sprawdzić szczelność reflektora. Należy przy tym najpierw zwrócić uwagę na to, czy osłona jest prawidłowo osadzona.

Wilgoć zawarta w powietrzu ma tendencję do osadzania się w zimnych miejscach. We włączonych reflektorach powstaje ciepło, które jest odprowadzane przez otwory wentylacyjne (układ otwarty). Jeśli światło zostanie wyłączone, jego temperatura spada i poprzez wentylację może zostać zassane zimne, wilgotne powietrze. To powietrze osadza się na najzimniejszych miejscach od wewnątrz szyby, powodując jej zaparowanie. W przypadku reflektora jest to przede wszystkim szyba osłaniająca. Jest to normalny proces fizyczny! Tak było zawsze, jednak z uwagi na stosowane wcześniej klosze z wyżłobieniami było to mniej widoczne lub nie było widoczne wcale.

Zaparowanie znika na postoju lub podczas jazdy.
Zaparowanie może się jednak ponownie pojawić!
Wymiana światła nie rozwiązuje w tym przypadku problemu!
Czy ktoś na forum spotkał się z tym problemem? Czy tłumaczenie ASO jest zgodne z prawdą? Czy cisnąć ich o naprawę gwarancyjną?

Pozdrawiam

Ja się spotkałem z tym w biksenonach basic. Na początku myślałem, że to efekt po myjni. Do tej pory jak auto trafiało do garażu to co jakiś czas otwierałem pokrywy reflektorów i na jakiś czas było ok. Zaczyna mnie to jednak irytować. Dotarłem do informacji aby sprawdzić drożność otworów wentylacyjnych, ale nie nie widzę ich. Może ktoś mógłby podpowiedzieć?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości