BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: ROBAL_26 » czw mar 19, 2015 21:16

sobeeek, tak jest rozbieralny ,ja tak zrobiłem u siebie że przełożyłem same górne elementy po walce z wymianą mikrostyka na zamienni i było jak pisałem ,otwory się nie zgadzały i był problem z jego ustawieniem , więc kupiłem te co wkleiłeś link i poprzekładałem same góry i do dziś dzień jest ok ,czyli prawie rok. :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

sobeeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt mar 06, 2015 19:27

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: sobeeek » sob mar 21, 2015 16:04

Ok to z czasem tak zrobię. Temat można zamknąć, wczoraj przyszedł mi silniczek 1C1 959 801A. Moduł był sprawny to przełożyłem do swojego silniczka (bo ten z allegro nie opuszczał szyby - umarł). I wszystko zaczęło działać = centralny, alarm, szyby, el. lusterka :))). Dziękuję za pomoc Robalu!!! Do wymiany tylko mikrostyk w lewych pasażera bo tam centralny nie zawsze otwiera zamyka. Pozdrawiam! I jeszcze raz dzięki! :pub: :pub:



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: ROBAL_26 » sob mar 21, 2015 20:25

sobeeek, nie ma za co i polecam się na przyszłość :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

sobeeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt mar 06, 2015 19:27

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: sobeeek » sob mar 28, 2015 14:09

odświeżam, bo:
- Centralny nie zamyka lewych tylnych drzwi,
- nie mam oświetlenia bagażnika (raz jest raz nie),
- brzęczek nie dzwoni jak wyłączę auto i zostawię na światłach,
- el. lusterka działają, ale w 80%. Bo jak ustawiam lewe lusterko to razem rusza się i prawe, a ustawianie prawego działa prawidłowo.

czyli co,
1. mikrostyk?
2. ?
3. mikrostyk?
4. zwarcie?

edit:
brzęczyk mnie zaskoczył i działa, w sumie to nie brzęczyk bo nie brzęczy tylko bardziej sygnał bo jest ciągły :okej:



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: ROBAL_26 » sob mar 28, 2015 15:04

sobeeek, na sam pierw do sprawdzenia to co zwykle :
1- przewody i mikrostyki ,
2- w klapie bagażnika na 100% mikrostyk .
3-przewody i mikrostyk
4- pokrętło lusterek działa na tej zasadzie że w jednej pozycji masz ustawianie lewego i prawego lusterka w jednoczesnej chwili , a w drugiej pozycji tylko prawego lusterka .ok :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

sobeeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt mar 06, 2015 19:27

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: sobeeek » sob mar 28, 2015 15:10

dobra także 2 ostatnie problemy same się naprawiły (magiczne auto :satan: ) także 2 mikrostyki do wymiany prawdopodobnie.



sobeeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt mar 06, 2015 19:27

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: sobeeek » pt kwie 03, 2015 19:51

Dobra także przymierzam się do zakupu mikrostyków, wymienie chyba wszystkie trzy bo coś nie chodzi to jak powinno. Tył lewe drzwi nie reaguje na centralny, tył prawe to jak chce :los2: przód lewy działa, przód prawy niby centralny zamyka ale idzie taki odgłos jakby zamyka się na dwa razy. Czy mógłbyś robalu podać mi dokładny link z allegro abym nie kupił jakiegoś badziewia? Bo z tego co czytam wszędzie to właśnie jedne pasują od razu inne nie..

Aaa i jeszcze pytanie:
Jak miałem posadzony ten sterownik silnika szyb w drzwiach kierowcy to mógł on właśnie popalić te mikrostyki?



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: ROBAL_26 » pt kwie 03, 2015 20:34

sobeeek, sterownik nic im nie mógł zaszkodzić ponieważ zamki i sygnały w nich sterowane są masa czyli minusem a nie prądem , uszkodzenie mikrostyku spowodowane jest uszkodzeniem mechanicznym(wykruszenie się , pękniecie przez wytarte kopytko zamka ),elektrycznie one sa w pełni sprawne ,dlatego lepiej i szybciej bo bez najmniejszego problemu wymień tylko tą górną cześć i będzie wszystko OK. a oto link do aukcji gdzie ja brałem :
http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-au ... 71499.html

:bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

sobeeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt mar 06, 2015 19:27

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: sobeeek » sob kwie 04, 2015 18:29

Ok, po świętach zamówię. Dzięki i życzę spokojnych i spędzonych w gronie najbliższych świąt, oczywiście oblanego w dyngusa :)



sobeeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt mar 06, 2015 19:27

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: sobeeek » czw kwie 09, 2015 19:57

Dobra dziś z nadmiaru wolnego czasu postanowiłem jeszcze raz wjechać na warsztat Borcią i popatrzeć co tam w końcu działa a co nie. Pierwsze pytanie to czy moduł silniczka (chodzi o ten który wymieniłem) mógł spalić pozostałe moduły, np te w tylnych drzwiach? Bo w tylnych drzwiach nie działa centralny, muszę je ryglować ręcznie (nie otwiera i nie zamyka z pilota). Bo dziś zauważyłem takie zjawisko: zamykając samochód z pilota samochód rygluje się tak jakby na "dwa razy", po odpięciu kostki od modułu w drzwiach tylnych lewych centralny zamyka normalnie, na raz (oczywiście tylko przednie drzwi bo tył nie żyje). Nie chcę wydawać bez potrzeby pieniędzy na mikrostyki bo w ich cenie miałbym 2 moduły używane do tylnych drzwi.

Po odpięciu modułu w lewych drzwiach z tyłu, próbowałem zamknąć pozostałe 3 drzwi. Ale prawy tył nadal nie reagował. Mogły się spalić 2 moduły z tyłu poprzez tą wcześniejszą zworkę w popsutym module silniczka szyb w drzwiach kierowcy? Może wina leży w modułach? Dodam, że po zdjęciu tapicerki z obu tylnych drzwi (przy wpiętych wszystkich modułach we wszystkich drzwiach) zamykałem z pilota i otwierałem samochód. To te rygielki jakby nie miały siły się podnosić, bo delikatnie drgały ale sprawiały wrażenie "osłabionych"

Mam nadzieję, że w miarę czytelnie.

PS. Robalu wiszę Ci chyba wielkie piwo za cierpliwość i pomoc ;)



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: ROBAL_26 » czw kwie 09, 2015 20:38

sobeeek, spokojnie z tym browarkiem ,ja jestem z tych że pomagam bezinteresownie , wychodzę z tego założenia że kiedyś mogę i ja potrzebować pomocy :bigok: co do zamków to nie ma wpływu tamta usterka , sprawdź wszystkie zamki (luty na płytce ) , te pręty co idą od zamka do rygla czy pracuja luźno ,a co do zamków używek nigdy nie wiadomo w jakim są stanie .
Wracajac do zasady działania to właśnie powinno być słychać takie podwójne ryglowanie ,ponieważ zamki maja funkcję aby sie zamknąć i zaryglować ,wówczas nie można otworzyć drzwi od środka ,to jest dodatkowe zabezpieczenie przed złodziejem że nawet przez uchylone drzwi czy wybitą szybę nie ma możliwości otwarcia drzwi .ok
teraz już rozumiesz działanie , możesz również zaobserwować że przy pojedynczym zamknięci nie miga dioda SAFE a przy podwójnym już TAK sygnalizując zamkniecie auta . :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

sobeeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt mar 06, 2015 19:27

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: sobeeek » czw kwie 09, 2015 20:41

Aaa czyli ma występować podwójne ryglowanie. Czyli moduły są OK i winy trzeba szukać w zamkach/zimnych lutach/mikrostykach. Rozumiem :) A dlaczego po odłączeniu lewego tylnego sterownika silniczka te podwójne ryglowanie nie występuje?



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: ROBAL_26 » czw kwie 09, 2015 20:43

sobeeek, zgadza się :bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

sobeeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt mar 06, 2015 19:27

BORA: Problemy z centralnym, oświetleniem i zegarami.

Post autor: sobeeek » czw kwie 16, 2015 18:55

Robalu, a masz może link do jakiegoś poradnika jak krok po kroku to rozebrać żeby dostać się do tych mikrostyków? Bo w tym temacie na forum wygasły zdjęcia..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości