Większy alternator niż 120A
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Większy alternator niż 120A
Witam, więc jak w tytule poszukuje większego alternator niż 120A lub jak zwiększyć tego co mam. Posiadam mk3 1.9TDI i trochę sprzętu audio, kiedy słucham głośniej muzyki mam w środku choinkę jeśli to bardziej podchodzi pod dział car audio to proszę o przerzucenie. Głównie chodzi mi o to żeby nie robić żadnych przeróbek ponieważ jest też sprężarka od klimy itd, nie chce też drugiego aku no ale jeśli to jedyna możliwość to trudno będzie trzeba tak zrobić
informacje na temat wzmacniacza 1 × 1290 Watt Stromaufnahme 180A, aku mam 72h, kabel 35mm2
Jeśli ktoś posiadał ten problem i jakoś go rozwiązał to proszę o pomoc
informacje na temat wzmacniacza 1 × 1290 Watt Stromaufnahme 180A, aku mam 72h, kabel 35mm2
Jeśli ktoś posiadał ten problem i jakoś go rozwiązał to proszę o pomoc
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Większy alternator niż 120A
jaki to konkretnie kabel ? producent, model... miedź czy miedziowany ?mati1342 pisze:kabel 35mm2
Jak masa zrobiona ?
Większy alternator niż 120A
Czysta miedź ofc wszystko od aku do pieca + i -
producent model nie znany ponieważ nic nie jest na nim napisane, montowany był w naczepach ciężarowych, a dokładnie windach, więc jakościowo jest bardzo dobry
producent model nie znany ponieważ nic nie jest na nim napisane, montowany był w naczepach ciężarowych, a dokładnie windach, więc jakościowo jest bardzo dobry
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34
Większy alternator niż 120A
viewtopic.php?f=140&t=565317
Niestety choinki raczej nie unikniesz. Alternator reaguje na gwałtowny pobór prądu ze zwłoką, dodatkowy akumulator i sporej pojemności kondensator może tutaj pomóc.
Niestety choinki raczej nie unikniesz. Alternator reaguje na gwałtowny pobór prądu ze zwłoką, dodatkowy akumulator i sporej pojemności kondensator może tutaj pomóc.
Większy alternator niż 120A
Trochę mi lektura pomogła, lecz dodam drugi aku i jak to wszystko podłączyć ?
przykładowo podłącze pierwsze aku pod wszystko co znajduję się w samochodzie czyli tam wszystkie światła, nawiewy,samo radio bez pieca, po prostu wszystko. Jak w oryginale altek wynosi 120A, a aku 72ah i takie wszystko mam u siebie, ładowanie jest ok. wynosi +14v przy włączonych światłach itd
Drugi aku podłącze zaś pod piec który przy mocy 1200rms pobiera 180A, więc jak z jego ładowaniem ? ile miałaby wynosić jego pojemność drugiego aku ? wyjechać na miasto posłuchać muzyki, wrócić i podłączyć pod prostownik, moja wiedza na ten temat jest zbyt uboga dlatego tutaj napisałem, może trochę przeliczyłem się ze sprzętem gdyż nie mam takowej elektrowni, ale nie zmienię sprzętu, wiem że wszystko dostaje po dupie aku jak i altek, ale przy słuchaniu na połowie czyli skala jest do 35 to słucham na około 15-17, choinki nie ma ale jak wiadomo kiedy leci ulubiona piosenka gałka od radia idzie w ruch i jest dyskoteka z mrugającymi światłami w kabinie i zresztą na zewnątrz też
przykładowo podłącze pierwsze aku pod wszystko co znajduję się w samochodzie czyli tam wszystkie światła, nawiewy,samo radio bez pieca, po prostu wszystko. Jak w oryginale altek wynosi 120A, a aku 72ah i takie wszystko mam u siebie, ładowanie jest ok. wynosi +14v przy włączonych światłach itd
Drugi aku podłącze zaś pod piec który przy mocy 1200rms pobiera 180A, więc jak z jego ładowaniem ? ile miałaby wynosić jego pojemność drugiego aku ? wyjechać na miasto posłuchać muzyki, wrócić i podłączyć pod prostownik, moja wiedza na ten temat jest zbyt uboga dlatego tutaj napisałem, może trochę przeliczyłem się ze sprzętem gdyż nie mam takowej elektrowni, ale nie zmienię sprzętu, wiem że wszystko dostaje po dupie aku jak i altek, ale przy słuchaniu na połowie czyli skala jest do 35 to słucham na około 15-17, choinki nie ma ale jak wiadomo kiedy leci ulubiona piosenka gałka od radia idzie w ruch i jest dyskoteka z mrugającymi światłami w kabinie i zresztą na zewnątrz też
- arekgroszek
- Użytkownik
- Posty: 409
- Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
- Lokalizacja: LOW CHOW
- Auto: GOLF IV
- Silnik: 1.8T
- Kontakt:
Większy alternator niż 120A
Kolego kondensator jest tutaj wymagany ... po drugie przy takiej mocy kabel 35mm2 może być za słaby ponieważ przy ciągłej pracy dopuszczalne natężenie wynosi 125A a przy przerywanej 175A.. Kabel może być jakościowo dobry ale przy takim uderzeniu musi mieć swój zapas więc kabel ogarnij 50mm2 przy ciągłej 160A a przerywanej 225A. Kondensator spróbuj minimum 2F ceny 140 do 300 ogarniesz coś możliwego. Jeśli przy tym będzie choinka to żeby doładować drugi aku w bagażniku to odpowiedz sobie sam na pytanie.. Jeśli możesz i masz możliwość sprawdź ile potrzebuje obecnie autko z altka amperomierzem i wtedy drugi pomiar zrób z audio
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Większy alternator niż 120A
mati1342, o masie jednak nic nie napisałeś...
kabel jakościowo ok...ale jak myślisz o drugim aku - to jednak kabel cienki
masa... zakładając że zrobisz + na kablu 50mm^2 a masę weźmiesz z karoserii to mija się to z celem. Minimum co powinieneś w tym przypadku zrobić, to kabel o tym samym przekroju z aku do budy - i zrobić solidny punkt masowy...wtedy w bagażniku możesz brać masę z karoserii
Jako przykład podam auto Kolegi...A6 C5. Robiliśmy instalację pod audio na kablu 53mm^2...jaki sens ma branie masy z karoserii skoro kabel masowy od aku do budy ma 25mm^2, kabel ma ponad 10 lat i korzysta z niego cała instalacja w aucie.
Jak dasz drugi aku to kondensator jest raczej zbędny...ale najpierw pomyśl o solidnej instalacji z aku od maską. Warto też zmienić kabel z alternatora...
kabel jakościowo ok...ale jak myślisz o drugim aku - to jednak kabel cienki
masa... zakładając że zrobisz + na kablu 50mm^2 a masę weźmiesz z karoserii to mija się to z celem. Minimum co powinieneś w tym przypadku zrobić, to kabel o tym samym przekroju z aku do budy - i zrobić solidny punkt masowy...wtedy w bagażniku możesz brać masę z karoserii
Jako przykład podam auto Kolegi...A6 C5. Robiliśmy instalację pod audio na kablu 53mm^2...jaki sens ma branie masy z karoserii skoro kabel masowy od aku do budy ma 25mm^2, kabel ma ponad 10 lat i korzysta z niego cała instalacja w aucie.
Jak dasz drugi aku to kondensator jest raczej zbędny...ale najpierw pomyśl o solidnej instalacji z aku od maską. Warto też zmienić kabel z alternatora...
- arekgroszek
- Użytkownik
- Posty: 409
- Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
- Lokalizacja: LOW CHOW
- Auto: GOLF IV
- Silnik: 1.8T
- Kontakt:
Większy alternator niż 120A
tak jak kolega Qto napisał, ogarnij najpierw wszystko pod maską jak i kable. Z drugim aku poczekaj, zmniejsz wszelkie rezystancje możliwych połączeń w aucie. Głośnik zagra takim pradem jakim mu dostarczysz. Radio możesz też dać na ciut grubszych kabelkach niż są podłączone oryginalnie. No i masa najlepiej do aku, w moim przypadku napięcie ma wyższą wartość o prawie 0.6V-1V i kable 35mm2 przy 500RMS ale niesugeruj się mocą nigdy podaną bo na 99% jest większa
Większy alternator niż 120A
Zrobię tak jak piszecie kabel zmienię na 50mm+ , bo właśnie może dlatego choinka się robi bo kabel nie ogarnia na razie zamontuje kondensator powyżej 2F zawsze tańsze niż drugi aku, na tą chwile nie mam takiego amperomierza żeby sprawdzić ile audio ciągnie dokładnie kabel od aku do budy jest taki jak cała reszta czyli 35mm2 tylko od alternatora do aku jest 20-25mm2
A jeszcze jedno co na temat aku to lepiej taki zwykły czy AGM, tak myślałem nad używka AGM na allegro chodzą po 400-500zł z jakiś tam BMW czy audi niby po wypadku i że mało używany co powiecie na ten temat ? lepiej nowy a zwykły czy używka AGM
A jeszcze jedno co na temat aku to lepiej taki zwykły czy AGM, tak myślałem nad używka AGM na allegro chodzą po 400-500zł z jakiś tam BMW czy audi niby po wypadku i że mało używany co powiecie na ten temat ? lepiej nowy a zwykły czy używka AGM
- arekgroszek
- Użytkownik
- Posty: 409
- Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
- Lokalizacja: LOW CHOW
- Auto: GOLF IV
- Silnik: 1.8T
- Kontakt:
Większy alternator niż 120A
Plus i minus od aku bo jesli pod bude walniesz to na bank bedzie choinka u mnie przy mocnym uderzeniu spada do 12.8 V takze spadki są nieuniknione
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości