Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 883
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Post autor: Bednarus » czw lut 05, 2015 13:56

Zauważyłem, że w Golfach MK3 są dwa rodzaje stacyjki. Golfy z tego samego roku 1996. W jednym stacyjka jest taka, żeby zaczęło grać radio wystarczy włożyć kluczyk. Nie ma możliwości wciśnięcia wkładki stacyjki. W drugim, żeby zaczęło grać radio trzeba włożyć kluczyk i lekko przekręcić. Wtedy wkładka lekko chodzi do środka. Potem można kluczyk przekręcić do położenia początkowego, ale stacyjka pozostaje już wciśnięta i radio gra. Czy do tych stacyjek są różne przełączniki (kostki)?
Edit:
Co dziwne numer części jest taki sam na obu stacyjkach.
Zrobiłem fotki, żeby pokazać różnicę
Stacyjka 1:
Obrazek
Po przekręceniu kluczyka
Obrazek
Stacyjka 2:
Obrazek
Po przekręceniu kluczyka
Obrazek

Jak pisałem wcześniej. W stacyjce 1 wystarczy włożyć kluczyk, a w stacyjce 2 trzeba lekko przekręcić (stacyjka wchodzi do środka), żeby grało radio. W stacyjce 1 została wymieniona kostka (niestety nie przeze mnie tylko pseudo mechanika) i teraz działa tak, że jak włożę kluczyk do stacyjki to wyłącza się radio, a przy wyjęciu radio gra dalej. Czyli działa odwrotnie :?
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2015 16:34 przez Bednarus, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3231
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Kostaka stacyjki oraz stacyjka

Post autor: maj0nez » czw lut 05, 2015 14:11

Nie wydaje mi się u mnie była wytłuczona kostka za stacyjką i radio grało po przekręceniu kluczyka a teraz działa po włożeniu.


VW Golf 5 R32 DSG
Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Post autor: balon91 » czw lut 05, 2015 16:26

Nie wystarczy kabli w kostce ISO zamienić?
Pamiętam że coś grzebałem.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 883
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Post autor: Bednarus » czw lut 05, 2015 16:33

Zanim się przełącznik zepsuł było wszystko w porządku. Po wymianie radio gaśnie, gdy się kluczyk włoży. :? Stąd pytanie. Skoro są dwie różne stacyjki to czy są dwa różne przełączniki? Jak jest tylko jeden przełącznik to albo nowy (zamiennik) był uszkodzony w dniu zakupu, albo mechanik coś źle poskładał podczas wymiany.



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3231
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Post autor: maj0nez » pt lut 06, 2015 08:55

Bednarus pisze:Zanim się przełącznik zepsuł było wszystko w porządku. Po wymianie radio gaśnie, gdy się kluczyk włoży. :? Stąd pytanie. Skoro są dwie różne stacyjki to czy są dwa różne przełączniki? Jak jest tylko jeden przełącznik to albo nowy (zamiennik) był uszkodzony w dniu zakupu, albo mechanik coś źle poskładał podczas wymiany.
Wiesz jakiej jakości są teraz zamienniki, u mnie się poprawiło i też założyłem zamienniki.


VW Golf 5 R32 DSG
Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Post autor: Mavrick » pt lut 06, 2015 13:43

Bednarus, prawdopodobnie byly dwa rozne bebenki. Jeden zwieral blaszki po wlozeniu kluczyka a drugi dopiero po przekreceniu w pozycje ACC.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 883
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Post autor: Bednarus » pt lut 06, 2015 22:51

Mavrick pisze:Bednarus, prawdopodobnie byly dwa rozne bebenki. Jeden zwieral blaszki po wlozeniu kluczyka a drugi dopiero po przekreceniu w pozycje ACC.
Nie prawdopodobnie, tylko na pewno. Mam na podwórku dwa Golfy z tego samego rocznika i maja różne stacyjki. Pytanie jest czy przełącznik (kostka) stacyjki jest taka sama dla tych stacyjek, czy każda stacyjka ma inny przełącznik.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Post autor: Mavrick » pt lut 06, 2015 23:44

Zerknalem w Etke i we wszystkich rocznika wystepuje tylko ten wlacznik zaplonu: 6N0905865.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 883
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Post autor: Bednarus » sob lut 07, 2015 13:51

Dzięki Mavrick. Czyli albo został kupiony uszkodzony przełącznik, albo mechanik coś skopał przy montażu.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Post autor: Mavrick » sob lut 07, 2015 15:52

Dziwna sprawa bo teoretycznie tam nie da sie nic poplatac bo przy wymianie nie grzebiesz w instalacji tylko odpinasz wtyczke wymieniasz kostke stacyjki podpinasz wtyczke. Sama kostka dziala na zasadzie dwoch blaszek ktore sa zwierane przy pomocy "dzyndzla" ktorym konczy sie bebenek. Szczerze powiem to nie spotkalem sie jeszcze z takim problemem jak u Ciebie. Jezeli masz czas i checi to moze sprobuj przelozyc kostke z jednego gofera do drugiego i dzieki temu dowiesz sie czy problem tkwi w kostce czy jednak ktos cos namieszal w elektryce idacej do wtyczki kostki lub przy samym radiu.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 883
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Przełącznik (kostka) stacyjki oraz stacyjka

Post autor: Bednarus » sob lut 07, 2015 18:03

Na 100% winny jest przełącznik stacyjki, bo nawet sygnalizacja zapalonych świateł jest włączona. gdy jest włączony zapłon. Trzeba kupić w ASO i jeszcze raz wymienić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości