problem z ladowaniem aku sdi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z ladowaniem aku sdi
witam,
od pewnego czasu w moim samochodzie po odpaleniu silnika migala kontrolka aku po "zresetowaniu" silnika lampka zgasla i bylo ok.
Dzisiaj wracajac do domu (samochod stal 3 dni na mrozie,odpalił na dotyk) do migajacej kontrolki dolaczyly kolejno:
-kontrolka esp
-kontrolka abs
- po dluzszym czasie kontrolka poduszek
dodam ze juz nie migaly.
Kolejnym niepokojacym i zastanawiajacym objawem byl dziwny dzwiek silnika.
Po krotkim czasie wylaczyl sie nawiew, podswietlenie zegarow, radio.
Po kilku kilometrach wlaczylo sie podswietlenie oraz reszta odbiornikow pradu silnik zaczol normalnie pracowac wszystkie kontrolki zgasly. po kilku godzinach od zgaszenia silnika odpalil normalnie ale odrazu pojawila sie na desce dyskoteka i pod sklepem juz nie odpalil.
Chcialbym uzyskac jakies wskazowki od czego rozpoczac poszukiwania usterki. Logika sugeruje ze to cos z altkiem tylko skad dziwny dzwiek silnika pojawiajacy sie w momencie migania kontrolki aku? jesli to zuzycie mechaniczne jakiegos elementu altka to dlaczego problem raz jest a raz nie.
Prad ladowania (bez migajacej kontrolki aku) ~14.5v.
Dziekuje za wszystkie wskazowki i sugestie
od pewnego czasu w moim samochodzie po odpaleniu silnika migala kontrolka aku po "zresetowaniu" silnika lampka zgasla i bylo ok.
Dzisiaj wracajac do domu (samochod stal 3 dni na mrozie,odpalił na dotyk) do migajacej kontrolki dolaczyly kolejno:
-kontrolka esp
-kontrolka abs
- po dluzszym czasie kontrolka poduszek
dodam ze juz nie migaly.
Kolejnym niepokojacym i zastanawiajacym objawem byl dziwny dzwiek silnika.
Po krotkim czasie wylaczyl sie nawiew, podswietlenie zegarow, radio.
Po kilku kilometrach wlaczylo sie podswietlenie oraz reszta odbiornikow pradu silnik zaczol normalnie pracowac wszystkie kontrolki zgasly. po kilku godzinach od zgaszenia silnika odpalil normalnie ale odrazu pojawila sie na desce dyskoteka i pod sklepem juz nie odpalil.
Chcialbym uzyskac jakies wskazowki od czego rozpoczac poszukiwania usterki. Logika sugeruje ze to cos z altkiem tylko skad dziwny dzwiek silnika pojawiajacy sie w momencie migania kontrolki aku? jesli to zuzycie mechaniczne jakiegos elementu altka to dlaczego problem raz jest a raz nie.
Prad ladowania (bez migajacej kontrolki aku) ~14.5v.
Dziekuje za wszystkie wskazowki i sugestie
problem z ladowaniem aku sdi
czaplaa, posprawdzaj wszystkie połączenia idące od aku , sprawdż również klemy czy czyste i dobrze dokręcone
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
problem z ladowaniem aku sdi
tak jak kolega wyżej,kontrolka abs świadczy nie tylko o jakimś uszkodzeniu ale i takze dużym spadku napiecia w instalacji...sprawdź też bezpieczniki na aku
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Re: problem z ladowaniem aku sdi
klemy wyczyszczone i dokrecone. Sprawdzilem wszystkie wtyczki od aku i altka bezpieczniki ok.
Teraz samochod podpiety pod prostownik. O efektach napewno poinformuje
Teraz samochod podpiety pod prostownik. O efektach napewno poinformuje

Re: problem z ladowaniem aku sdi
Czyli musze wyciagnac aku i pod spodem szukac jakis metalowych stykow z aku bo nie do konca rozumieQto pisze:punkty masowe pod podstawą akumulatora wyczyść
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
problem z ladowaniem aku sdi
wyciągnij aku, odkręć podstawę...jak pod nią zajrzysz to już będziesz wiedział o co chodzi - kable będę przykręcone do nadwozia
problem z ladowaniem aku sdi
voltomierzem nei ch sprawdza jakie jest napiecie na samym altku( jeden kabelke do obudowy altka a drugi na srubke plusowa na altku) i tka samo napieci eale na slupkach akumualtora ( slupkach nei na klemach czyli ma do ołowiu przylozyc kabelki). Roznic anie powinna buc wieksza jak 0.5 V ale tak naprawde to nawet gdzies 0.2 powinno byc. Oczewiscie napiecie powinno wynisci minimum ze 13 volt ale przy sprawnym aucie i nie wlaczonych odbiornikach poradu jak podgrzewania szyb czy inne ustrojstwa pradozerne to spokojnie 14 z hakiem.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości