Strona 1 z 1
					
				Światła "dzienne" nie do końca...
				: czw gru 11, 2014 17:00
				autor: Radion
				Witam,
Mam auto sprowadzone z Austrii i tam kiedyś, podobnie jak u nas, jeździli na światłach w dzień. Zrobionego mam jakiegoś takiego moda, że jak tylko przekręcę kluczyk, to zapalają mi się światła mijania z przodu, tył nie świeci, nie świecą również pozycyjne z przodu, nie świeci podświetlenie zegarów i wnętrza, tylko dwie żarówki mijania i chyba podświetlenie samego włącznika świateł. Latem to mi to zbytnio nie przeszkadza, ale zimą akumulator męki przeżywa, bo nie dość, że świeczki dłużej grzeją, to jeszcze świeci te 110W... Może ktoś, kto ma schemacik elektryki MK4 w małym paluszku domyśla się co tam może być namodzone i jak to zrobić, żeby było po staremu?
Pozdrawiam,
Radek
			 
			
					
				Światła "dzienne" nie do końca...
				: czw gru 11, 2014 17:10
				autor: Qto
				wyciągnij włącznik świateł i zerknij na wtyczkę... "odetnij" kabel oznaczony jako TFL
			 
			
					
				Światła "dzienne" nie do końca...
				: czw gru 11, 2014 17:12
				autor: MaciekV5
				A jak zaciągniesz ręczny to swiatla gasną? Sprawdz czy nie masz tego systemu, opisanego w linku poniżej.
viewtopic.php?f=14&t=512228#p6150795" onclick="window.open(this.href);return false;
 
			 
			
					
				Światła "dzienne" nie do końca...
				: czw gru 11, 2014 17:15
				autor: Qto
				MaciekV5, tylko za oceanem tak było oryginalnie...w Europie sygnał na światła idzie bezpośrednio ze styku TFL we włączniku świateł
			 
			
					
				Re: Światła "dzienne" nie do końca...
				: czw gru 11, 2014 17:30
				autor: Radion
				Qto pisze:w Europie sygnał na światła idzie bezpośrednio ze styku TFL we włączniku świateł
O, dzięki, to już jest jakaś konkretna informacja, a jak znajdę ten styk TFL, jakiś konkretny kolor kabla? Przepraszam za banalne pytania, ale o ile z mechaniką sobie w miarę radzę, to elektrykę mam do tyłu... 

 
			 
			
					
				Światła "dzienne" nie do końca...
				: czw gru 11, 2014 17:34
				autor: Qto
				na włączniku są oznaczenia...celowo nie pisałem koloru kabla, bo są dwa takie same 

 
			 
			
					
				Światła "dzienne" nie do końca...
				: pt gru 12, 2014 21:13
				autor: seebst
				Qto pisze:celowo nie pisałem koloru kabla, bo są dwa takie same
Dwa żółte - miałem identyczną sytuację i też mam auto z Austrii. Jak się wyciągnie włącznik, to widać, który jest zmostkowany. Dlatego 
ten jeden żółty trzeba przeciąć i zaizolować te oba końce.
Ja kiedyś zrobiłem też sobie taki myk, że podłączyłem sobie to pod włącznik ogrzewanej szyby (dokupiony jako drugi), i właśnie z tego powodu, że zimą ten prąd niepotrzebnie ubywa, na czas pierwszego rozruchu wyłączyłem ten (automat), a później już normalnie się światła zapalały. Ale i tak wywaliłem to i założyłem ledy i mam święty spokój 

 
			 
			
					
				Światła "dzienne" nie do końca...
				: pt gru 12, 2014 21:38
				autor: Klaudek
				seebst pisze:założyłem ledy i mam święty spokój 
No tak najlepiej ;D
A nie jest tak że automatyczne ori światła świecą ze zmniejszoną intensywnością?
W instrukcji chyba tak czytałem coś mi się kojarzy. 

 
			 
			
					
				Światła "dzienne" nie do końca...
				: pt gru 12, 2014 21:40
				autor: Qto
				nie...na pewno nie w mk4
			 
			
					
				Światła "dzienne" nie do końca...
				: sob gru 13, 2014 14:33
				autor: Radion
				OK, wyjąłem pin TFL z wtyczki, zaizolowałem i spokój. Pin TFL był u mnie zmostkowany z pinem 56D. Czym się różńi 56 od 56D? Czy po przekręceniu kluczyka powinno się zapalać podświetlenie włącznika, a konkretnie samego pokrętła?
			 
			
					
				Światła "dzienne" nie do końca...
				: sob gru 13, 2014 16:40
				autor: Qto
				56 to sygnał do manetki dla świateł drogowych...56D to sygnał dla świateł mijania.
Tak, włącznik jest podświetlany po zapłonie - tak aby po ciemku było widać gdzie się włącza światła.
			 
			
					
				Re: Światła "dzienne" nie do końca...
				: sob gru 13, 2014 17:20
				autor: Radion
				Qto pisze:56 to sygnał do manetki dla świateł drogowych...56D to sygnał dla świateł mijania.
Źle wcześniej napisałem, TFL był zmostkowany z pinem 56* a 56D jest u mnie nieobsadzony.