wariujące ESP (po raz kolejny)

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

wariujące ESP (po raz kolejny)

Post autor: -=RAFAL=- » sob gru 06, 2014 21:05

Witam, wiem że temat był wałkowany wiele razy ale nigdzie nie mogłem doczytać konkretów.
Mam vw bora z 2003 roku i zaczyna mi szwankować ESP. ogólnie działa ale od czasu do czasu podczas normalnej jazdy zapala mi się kontrolka od ESP za zegarach. jak zatrzymam auto i zgaszę silnik a następnie odpalę to kontrolka gaśnie i jest OK. kilka razy miałem sytuację że przy lekkim skręcie (skręt na skrzyżowaniu) przy małej prędkości albo przy przyśpieszaniu system ESP zaczyna wariować, mruga kontrolka i słychać jak pracuje pompa, jednym słowem mówiąc auto zachowuje się jak by cały czas było w poślizgu i ESP próbowało by wyprowadzić auto.
podczepiłem vaga i odczytałem błędy:

01164 - Praca ESP
008 Niezrozumiały sygnał - sporadyczny

01542 - Czujnik tempa odchylenia (G202)
008 Niezrozumiały sygnał - sporadyczny

00493 - Jednostka czujników ESP (G419)
014 Wadliwy - sporadyczny

czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi gdzie to wszystko mogę znaleźć? u żony w new beetle z 2001 roku świeciła się kontrolka a więc szybka diagnoza vagiem i był błąd czujnik N85 czyli tz G200 - rozebrałem go i zlutowałem układ i teraz wszystko działa. w moim przypadku w borze niestety nie ma tego czujnika przy kolumnie kierowniczej. na różnych forach wyczytałem że jest pod kanapą (u mnie nie ma). ktoś tam miał czujnik pod fotelem (u mnie pod żadnym fotelem nie ma). a więc nie mogę zrobić regeneracji czujnik jak w tym linku
viewtopic.php?f=14&t=455700&p=6619625&h ... 0#p6619625" onclick="window.open(this.href);return false;
bo ja takowego nie posiadam. pod kolumną kierowniczą mam taki czujnik Obrazek. czy czujnik G202 i G419 to jedno i to samo (to co na fotce)? czy wszystkie trzy moje błędy pochodzą z tego jednego czujnika który mam pod kolumną? jeśli nie to gdzie ich szukać? ewentualnie czy da się naprawić te usterki bez wymiany czujnika na nowy? czy jest na to jakiś sposób jak w przypadku starszego czujnika N85.

pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

wariujące ESP (po raz kolejny)

Post autor: -=RAFAL=- » sob gru 13, 2014 11:28

czy ktoś pomoże ?

ewentualnie czy ktoś może napisać jak zrobić adaptację tego czujnika?
szukałem i prawie wszędzie mowa o G85 - czy to to samo?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

wariujące ESP (po raz kolejny)

Post autor: grg474 » sob gru 13, 2014 11:44

google i mamy przydatny link
a tak wogóle to czy ten samochód nie był czasem anglikiem? Sprawdź przy słupku A pasażera (odpinasz zaślepkę kokpitu dostępną po otwarciu drzwi pasażera)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

wariujące ESP (po raz kolejny)

Post autor: -=RAFAL=- » sob gru 13, 2014 12:02

ten link znalazłem i zapoznałem się z nim ale w poście zadałem pytanie czy g85 i g201 to to samo co w nowszych autach g202
auto na 100% nie było anglikiem.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

wariujące ESP (po raz kolejny)

Post autor: grg474 » sob gru 13, 2014 16:24

g85 to masz taśmę w kierownicy
Pomimo wszystko sprawdź ten słupek pasażera


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

wariujące ESP (po raz kolejny)

Post autor: -=RAFAL=- » sob gru 13, 2014 20:09

Greg przepraszam pomyliłem się chodzi o n85 czyli w starszych autach ten wypełniony żelem który jest pod kierownicą i obok niego jest drugi czujnik

u mnie jest tylko jeden metalowy - na necie wyczytałem że jest to czujnik zespolony. nie wiem czy dobrze rozumuję ale te dwa które są we wcześniejszych rocznika zostały zastąpiony tym jednym metalowym.
na vagu
wywala mi błędy
01164 - Praca ESP
008 Niezrozumiały sygnał - sporadyczny

01542 - Czujnik tempa odchylenia (G202)
008 Niezrozumiały sygnał - sporadyczny

00493 - Jednostka czujników ESP (G419)
014 Wadliwy - sporadyczny

chcę kupić nowy czujnik ale domyślam się że będę musiał zrobić adaptację i nie wiem jak się do tego zabrać czy jest jakaś konkretna czy po kolei trzeba adaptować oba czujniki (czujnik zespolony)


idę do garażu sprawdzę słupek A



Awatar użytkownika
tomek860
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 13:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: wariujące ESP (po raz kolejny)

Post autor: tomek860 » pn gru 15, 2014 23:31

W moim aucie padł czujnik odpowiedzialny za ESP + 4motion, znajduje się za słupkiem po stronie pasażera. NA jakimś forum znalazłem info, że trzeba przeprowadzić adaptację, jednak u mnie działał od razu po uruchomieniu auta. Nie potrzebowałem adaptacji.

Na allegro kiedyś widziałem usługę naprawy takiego czujnika, mało tego, mój znajmy kiedyś pracował w serwisie VW i powiedział mi że ani razu nie wyminili takiego czujnika -tylko naprawa :bajer:



Wojtek18salata
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 19:13

wariujące ESP (po raz kolejny)

Post autor: Wojtek18salata » ndz sty 11, 2015 20:03

U mnie czujnik ten znajdował sie po prawej stronie gdy wyciągnie sie schowek cały od pasażera :D zlutowałem kostkę i było wszystko dobrze .. Tam występuje wada fabryczna lutów za mała ilość cyny po prostu była dana na styki układu spalonego :)



Awatar użytkownika
tomek860
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 13:10
Lokalizacja: Warszawa

wariujące ESP (po raz kolejny)

Post autor: tomek860 » ndz sty 11, 2015 21:58

Problem leży w wykorzystywanej technologii zimnych lutów, które po kilku latach utleniają się i tracą przewodzenie. Ilość cyny jest OK.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 29 gości