Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: wojtek_sari » ndz lis 16, 2014 17:44

Panowie temat dość dziwny ale dla mnie ważny, chce pozbyć się nagrzewnicy wodnej z kabiny, konkretnie to nagrzewnicy i przewodów. W jej miejsce chce zamontować nagrzewnice/dogrzewacz elektryczny montowany w golfach i passatach.
Podpiąć bym to chciał bez sterowników, tzn zalaczane z przycisku i regulowane za pomocą jakiegoś potencjometru. Pytanie tylko czy to ma prawo działać prawidłowo? Samochód jeździ jedynie w sezonie letnim, więc używane będzie tyko o poranku, wieczorem ewentualnie przy niższych temp.


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Re: Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: wojtek_sari » pt gru 05, 2014 13:27

Nikt nie pomoże?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: jhosef » pt gru 05, 2014 13:53

To jest prawie bez sterowania. Zależy jaki typ nagrzewnicy. Ale np w Polo 9N3 nagrzewnica jest dwu segmentowa. Za oba segmenty odpowiadają osobne przekaźniki z osobnymi bezpiecznikami.
Sterownik dba tylko aby nie odpalać badziewia jak prundu w odpowiedniej ilości nie ma. Więc prąd jest załączany kiedy jest odpowiednia temperatura, ustawienia nagrzewania oraz sygnał obciążenia alternatora mówi, że jest węgiel we wsi ;)

Równie dobrze mógłbyś wysterować te przekaźniki ręcznie. Mając taką z Polo to mógłbyś załączań sekcje. To i tak słabo grzeje...

Taka nagrzewnica nie zastąpi Ci nagrzewnicy wodnej. Do tego musisz wsadzić alternator porządny, najlepiej 120-140A.
Musisz wziąć pod uwagę, ze nagrzewnica PTC o mocy 800W przy 14V potrzebuje 60 Amper.



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Re: Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: wojtek_sari » pt gru 05, 2014 14:24

Fatalnie :/ bez mocniejszego alternatora nie da rady? Masz jakieś propozycje czym by zastąpić wodną? Nie musi być mega sprawna.


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: jhosef » pt gru 05, 2014 14:50

Pobór to ma potworny a sprawność taką sobie.

Ale w ogóle co masz zamiar zrobić z małym obiegiem?



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: wojtek_sari » sob gru 06, 2014 11:06

Ale w ogóle co masz zamiar zrobić z małym obiegiem?
króciec w głowicy zaślepić, rurkę obiegu podłączyć bezpośrednio pod zbiorniczek wyrównawczy.


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9272
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: wesol » sob gru 06, 2014 11:30

jest nawet jeszcze gorzej. ta nagrzewnica to tam 14 V raczj enigdy nie ujrzy. Czmeu spadki napiec pryz takim duzym obciazeniu powoduja ze tak samo jak swiece zarowe sa robione na 11V. Kable mimoz egrybe to nawet na odpalonym silniku mysle ze jak bedzi ena angrzewnicy ze 12.5 volta to bedzie maks. Poza tym wszystkim nie wiem jaka moc grzewcza ma taka tradycyjna nagrzewnica wodna ale mysle ze przy nagrznym silniku to gdzies ze 4000 wat jak nic mocy grzewczej. Taka elektryczna to bedzie jak polowa suszarki do wlosów. Zerknij sobie ile ma suszara ale zony ma cos kolo 1500 czy 1600 wat. Wez sobie taka suszare zalacz zibacz jak szybko ci nagrzeje auto i jeszcze pomnóz ten czas razy dwa bo ta nagrzewnica elektr z polo bedzi edluzej jeszcze grzac. JAkby moze zalozyc ze trzy takie nagrzewnice i dac alternator taki mega duzy plus to to ze taki altek trzeba by dac jako dodatkowy oraz zmodzi nieoc inne przelozenie by na jalowych obrotach juz produkowal duzo pradu. Altek taki cos chyba 250 czy 350 amperowy jakis kolega monotwal. Kiedys do neigo pisalem no i koszt tkaiego altka to hmm 600 zl. Mozna ewentualnie altek z tira i na 24V cos zmodzic jakies ogrzewanie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: wojtek_sari » sob gru 06, 2014 12:04

Mi nie chodzi o nagrzanie samochodu, bo w nim jest wystarczająco ciepło. Jeździłem cały zeszły sezon i zawsze nawiew był nastawiony na zimno. Nagrzewnica ma być tylko włączana na początku jazdy aby przednia szyba ewentualnie odparowała.

Tutaj jest opis nagrzewnicy elektrycznej ze Scenica, podobne zastosowanie i wygląda na to że się sprawdza.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2419404.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9272
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: wesol » sob gru 06, 2014 13:22

W sumie to nei wiemy co to ma byc tak do konca co oczekujesz. Bo niby nie na zime a to wazna sprawa tylko na lato moze jakies cieple dni wiosny czy jesieni. Nie masz se co az tak bardzo ludzic ze to bedzi ejakies grzanie wielkie. Wez obie fsrela jakiegos bo one maja okolo 2000 wat i sa na 230V. Podlacz i teraz podziel to przez dwa albo trzy to ci wyjdzie jak to bedzie ustrojstwo dzialalo w najlepszym przypadku jesli zapewnisz odpowiednia ilosc pradu. WG mnie to najelpiej by bylo dac jakis osobny altek i sosobny akumualtor ( nawet nieduzy) bo altek nie moze pracowac bez aku i przy okazji bylby to rodzja bufora. Dasz to gdziesw bagazniku albo pod maska i masz zasialnie gdzie juz nawet jazdy po 10 km nie spowoduja ze auta nie odpalisz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: wojtek_sari » sob gru 06, 2014 13:43

Więc od początku... Układ ma być zamontowany w samochodzie typowo na zloty, silnik to PG który sam w sobie działa jak mega piec, pod autem wydech bez osłon termicznych, we wnętrzu dzięki temu jest naprawdę ciepło. Zakładam że podczas użytkowania temperatura na zewnątrz nie spad poniżej 10st, tak było w tym sezonie i myślę że przyszły zakończę tak samo.
Nagrzewnica ma być tylko na odpalenie auta aby odparować szybę, jeśli nie będzie potrzeby to nawet jej nie załączę.

No ale do rzeczy, alternator max który jest dedykowany do G60 to 90A czy naprawdę nie uciągnie zakładając że grzać będzie przez kilkanaście minut? Jak to działa w samochodach które mają to na wyposażeniu? Wątpię żeby miały drugi alternator lub akumulator, a jednak jakoś to się sprawdza. A przeznaczenie togo to też dogrzanie powietrza w początkowej fazie jazdy, gdy temperatura cieczy jest niska.


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9272
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: wesol » sob gru 06, 2014 14:06

mozesz sie nei bawic w te ustrojstwa grzalki itp. Wystarczy sobei zakupic nawet dwie takie nagrzewnice z marketu. Maja cos kolo 300 wat podpinasz pdo zapalniczke i dziekuje. Chyba z esie uprzesz to w nawiew wmontuj faktycznie jakas grzalke ze 500 wat i starczy. Jakis wlacznik tylko gdzies dasz typu pstryk pstryk z przekaznikiem i nie ma rozmowy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Nagrzewnica elektryczna + regulacja

Post autor: wojtek_sari » sob gru 06, 2014 14:14

Myślałem o tym, ale po pierwsze ten sposób wydaje mi się jakiś taki za prosty, a po drugie wkomponowanie tego w nawiew będzie raczej niewykonalne, a na siedzeniu średnio mi się to widzi ;(


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości