Światła dzienne jako halogeny dolne H3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
Witam Panowie brat przywiózł mi z niemiec lampy halogenowe przeciwmgielne z homologacją RL E4 czyli jako światła dzienne są w tych lampach zarówki H3.
Mam dylemat chcę żeby po zapłonie się zapalały a jak włączę światła mijania to chcę żeby się wyłączały.
Samochód to Passat B5 1.9 TDi
i teraz są 2 opcje można podłączyć 1 przewód do włącznika świateł do pinu TFL a drugi do masy wtedy gdy włącze światła postojowe to się dzienne wyłączą,a ja chcę żeby jak włączę dopiero światła mijania to dzienne wtedy mają gasnąć . Moim zdaniem trzeba dołożyć przekaźnik.
I teraz czy dobrze rozumiem pytanie do was :
Mamy zwykły przekaźnik
PIN 30 plus ze stacyjki
PIN 86 masa to tam mam masę podłączyć czy kabel idzie masowy do dziennych?
PIN 85 plus ze świateł mijania
PIN 87 plus do świateł dziennych
Czy dobrze rozumiem Panowie ????
Mam dylemat chcę żeby po zapłonie się zapalały a jak włączę światła mijania to chcę żeby się wyłączały.
Samochód to Passat B5 1.9 TDi
i teraz są 2 opcje można podłączyć 1 przewód do włącznika świateł do pinu TFL a drugi do masy wtedy gdy włącze światła postojowe to się dzienne wyłączą,a ja chcę żeby jak włączę dopiero światła mijania to dzienne wtedy mają gasnąć . Moim zdaniem trzeba dołożyć przekaźnik.
I teraz czy dobrze rozumiem pytanie do was :
Mamy zwykły przekaźnik
PIN 30 plus ze stacyjki
PIN 86 masa to tam mam masę podłączyć czy kabel idzie masowy do dziennych?
PIN 85 plus ze świateł mijania
PIN 87 plus do świateł dziennych
Czy dobrze rozumiem Panowie ????
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
źle...musisz mieć przekaźnik ze stykiem 87a...wtedy podłączasz tak:
30 - plus po stacyjce
85 - masa
86 - plus ze świateł mijania
87 - wolny
87a - do DRL
drugi kabelek od DRL do masy
30 - plus po stacyjce
85 - masa
86 - plus ze świateł mijania
87 - wolny
87a - do DRL
drugi kabelek od DRL do masy
Re: Światła dzienne jako halogeny dolne H3
masę doprowadzam z karoserii do pinu 85 tak ?Qto pisze: 85 - masa
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
skąd chcesz...karoseria, akumulator, punkt masowy, może jakiś kabelek masowy niedaleko będzie... to tylko zasilanie cewki przekaźnika więc cudów nie potrzeba
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
Jednak nie działa ten sposób podlączyłem przekaźnik pod te piny i gdy włączę światła mijania to nic się nie dzieje dzienne dalej świecą sprawdzałem 3 przekaźniki każdy cyka . a nie można pod seryjną instalację podłączyć ???
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
niemożliwe...na pewno jest to styk 87a ?? Wszystko poprawnie podłączone ?
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
100 razy sprawdzałem i lipa .Jutro kupię 4 przekaźnik i zobaczę .
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
po podaniu masy na 85 i plusa na 86 (może być odwrotnie) przekaźnik musi cyknąć...rozłączy się wtedy styk 87a do którego mają być podłączone DRL
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
przekaźnik cyka ale nic się nie dzieje ,na innym przekaźniku chyba uszkodzony to dopiero jak włączyłem światła mijania to dzienne wtedy dopiero się włączyły.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
styk 30 i 87a są normalnie zwarte...dlatego jak na 30 podasz plus po zapłonie to lampki powinny się zapalić
85 i 86 to zasilanie cewki przekaźnika...masa jest stała, plus ze świateł mijania...czyli po włączeniu świateł mijania cewka dostaje zasilanie i obwód 30-87a zostaje otwarty...a zamyka się obwód 30-87
Jeżeli dobrze podłączasz i przekaźnik jest sprawny to musi działać
85 i 86 to zasilanie cewki przekaźnika...masa jest stała, plus ze świateł mijania...czyli po włączeniu świateł mijania cewka dostaje zasilanie i obwód 30-87a zostaje otwarty...a zamyka się obwód 30-87
Jeżeli dobrze podłączasz i przekaźnik jest sprawny to musi działać
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
ok rozumiem . .Mam wersję skandynawską i światła po zapłnie są więc PIN TFL odłączyłem i pozostały mi pozycyjne który to kabel w włączniku PIN B nie idzie kabel.
Światła dzienne jako halogeny dolne H3
Qto jak rozłączę 58L i 58R to wogóle chyba nie będe mieć pozycyjnych nawet na włączniku po schemacie zobacz
31 --- 10 masa brązowy
SRA ---11 niepołączony (ScheinwerfeRwaschAnlage - oznacza układ oczyszczania świateł, w A6 załączany jest chyba jakoś inaczej niż przez włącznik, bo nie ma tu kabelka)
P ---12 niepołączony
58L --- 13 szaro czarny lewe postojowe P i T
58R --- 14 szaro czerwony prawe postojowe P i T
30 --- 15 czerwony + 12 V stałe aku.
58 --- 16 szaro niebieski gruby załączenie podśw.+ 12 V
58d --- 17 szaro niebieski cienki podświetlenie reg 3V-11V
dolny rząd:
Xz --- 1 czarno czerwony + 12 po stacyjce dla mijania i drogowych
Xr --- 2 + 12 V po stacyjce dla halogenów i p/ mgiel.
TFL --- 3 niepołączony (TagFahrLicht - złącze dla świateł dziennych - napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki i znika po przekręceniu pokrętła w inną pozycję niż 0)
56 --- 4 czarno biały światła drogowe
56D ---5 niepołączony
B --- 6 niepołączony
56* ---3 żółto zielony światła mijania
NL ---8 biało żółty halogeny przód
NSL ---9 szary p/mgielne tył
Styki zwierane są tylko w rzędach.
-wyłącznik na "0" zwarte: Xz ,TFL ,B
- włączone pozycyjne - zwarte : P, 58L, 58R, 30, 58, Xz, 58D
- włączone mijania - zwarte: SRA, P, 58L, 58R, 30, 58, Xz, 56, 56*
- włączone halogeny - zwarte: Xr, NL
-włączone halogeny +p/mgielne - zwarte: Xr, NL, NSL
31 --- 10 masa brązowy
SRA ---11 niepołączony (ScheinwerfeRwaschAnlage - oznacza układ oczyszczania świateł, w A6 załączany jest chyba jakoś inaczej niż przez włącznik, bo nie ma tu kabelka)
P ---12 niepołączony
58L --- 13 szaro czarny lewe postojowe P i T
58R --- 14 szaro czerwony prawe postojowe P i T
30 --- 15 czerwony + 12 V stałe aku.
58 --- 16 szaro niebieski gruby załączenie podśw.+ 12 V
58d --- 17 szaro niebieski cienki podświetlenie reg 3V-11V
dolny rząd:
Xz --- 1 czarno czerwony + 12 po stacyjce dla mijania i drogowych
Xr --- 2 + 12 V po stacyjce dla halogenów i p/ mgiel.
TFL --- 3 niepołączony (TagFahrLicht - złącze dla świateł dziennych - napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki i znika po przekręceniu pokrętła w inną pozycję niż 0)
56 --- 4 czarno biały światła drogowe
56D ---5 niepołączony
B --- 6 niepołączony
56* ---3 żółto zielony światła mijania
NL ---8 biało żółty halogeny przód
NSL ---9 szary p/mgielne tył
Styki zwierane są tylko w rzędach.
-wyłącznik na "0" zwarte: Xz ,TFL ,B
- włączone pozycyjne - zwarte : P, 58L, 58R, 30, 58, Xz, 58D
- włączone mijania - zwarte: SRA, P, 58L, 58R, 30, 58, Xz, 56, 56*
- włączone halogeny - zwarte: Xr, NL
-włączone halogeny +p/mgielne - zwarte: Xr, NL, NSL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości