Aparat zapłonowy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Aparat zapłonowy
Posiadam silnik typu 2G ( na bloku są takie oznaczenia 2GXXXXX), na głowicy są takie nr 0 30 103 373, a problem, tak mi się wydaje, jest z aparatem zapłonowym, ponieważ byłem u mechanika i chciałem spr. ustawienia zapłonu. Chciał go przyśpieszyć ale był już przestawiony do końca. Mechanik powiedział, że jeszcze powinno się go dać przyśpieszyć. Nr na aparacie 0 30 905 205N, czy ten aparat jest od tego silninka?
Jak sprawdzić, czy aparat działa poprawnie? Na aparacie mam taki grzybek, do którego podłączony jest przewód łączący go filtrem powietrza. Za co odpowiada ten grzybek? Jak powinien poprawnie być podłączony ten przewód z filtrem ( na który króciec na łożyć przewód idący z grzybka do filtra)?
Jak sprawdzić, czy aparat działa poprawnie? Na aparacie mam taki grzybek, do którego podłączony jest przewód łączący go filtrem powietrza. Za co odpowiada ten grzybek? Jak powinien poprawnie być podłączony ten przewód z filtrem ( na który króciec na łożyć przewód idący z grzybka do filtra)?
Aparat zapłonowy
ten grzybek to przyśpieszacz zapłonu i powinien być wpięty w wąż wychodzący z kolektora dolotowego i idącego do serwa
Re: Aparat zapłonowy
u mnie jest wpięty w u dołu gaźnika, czy tak powinno, dodam, że jak odepnę to silnik zaczyna pracować nie równo.Hubi14 pisze: wpięty w wąż wychodzący z kolektora dolotowego i idącego do serwa
Aparat zapłonowy
no tak tak, tam powinien być wpięty, a to, że silnik zaczyna pracować nierówno to prawidłowy obiaw, bo powstaje nieszczelność w dolocie
Re: Aparat zapłonowy
U mnie po zalozeniu gazu od tego grzybka nie idzie zaden przewod. To znaczy ze nie da sie ustawic zaplonu czy co?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Aparat zapłonowy
pokaż zdjęcie, a nie piszesz w każdym temacie związanym z zapłonem, utwórz swój jeden nowy
Aparat zapłonowy
Teoretycznie dla 2G powinien być aparat 030905205A zastąpiony później przez 030905205M zastąpiony później przez 030905205G zastąpiony przez 030905205R zastąpiony przez 030905237DX.nogiln pisze:0 30 905 205N
030905205N jest od silnika NZ
Ale czy różnica jest na tyle znacząca aby był problem to nie powiem.
Jak daje iskrę to z grubsza jest sprawny. Można sprawdzić działanie podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu. Powinien wychylać płytkę ale nie podam wartości podciśnienia.nogiln pisze:Jak sprawdzić, czy aparat działa poprawnie?
Re: Aparat zapłonowy
Hubi czyli ze dolot to wszystko powietrze co idzie do gaźnika?Hubi14 pisze:no tak tak, tam powinien być wpięty, a to, że silnik zaczyna pracować nierówno to prawidłowy obiaw, bo powstaje nieszczelność w dolocie
I w które miejsce powinien być wpięty ten przewod z grzybka aparatu zaplonowego w gaźniku Pierburg 2E3 24/28? Znalazlem gdzies na forum ze z przodu gaznika gdzie sa 2 wyjscia to do prawego:

A lewy powinien isc do obudowy filtra powietrza, a potem z obudowy do klapki cieple/zimne. Dobrze mowie?
EDIT. Już wiem, ma być wpięty do prawego wyjscia z gaźnika, do lewego filtr powietrza albo zasklepiony.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Re: Aparat zapłonowy
No właśnie i tu moje pytanie, bo tak jak kolega wyżej pisze wg etki 030 905 205 A lub M lub G lu R lub 030 905 237 DX to jest to samo. Nr Bosch to 0 237 021 043. U mnie w Golfie II 1.3CAT silnik 2G był właśnie taki aparat z końcówką A, a teraz założyłem 030 905 205 B, nr bosch 0 237 021 041 i o dziwo auto jeździ więc nie wiem jak to jest. Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów: czy auto przez to gorzej chodzi? Dodam, że do tego z końcówką B, założyłem grzybek podciśnieniowy z tego z końcówką A i spasował.jhosef pisze:Teoretycznie dla 2G powinien być aparat 030905205A zastąpiony później przez 030905205M zastąpiony później przez 030905205G zastąpiony przez 030905205R zastąpiony przez 030905237DX.nogiln pisze:0 30 905 205N
030905205N jest od silnika NZ
Ale czy różnica jest na tyle znacząca aby był problem to nie powiem.
PS. Jak coś to podobny temat jest tutaj: viewtopic.php?f=139&t=561730 i tam też zapytałem o to samo także proszę bardzo o odpowiedź w którymś temacie. Dziękuje z góry

Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości