Dylemat (słaby aku. lub alternator)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Dylemat (słaby aku. lub alternator)
Witam, mam dylemat odnośnie auta, otóż zakup był ponad rok temu na tym samym akumulatorze (nie wiadomo ile ma czasu od daty zakupu) i właśnie dziś zauważyłem że kręci słabo i po kilku sek 4-5 zapali ale rozruch ma bardzo słaby, dodam że po jeździe jest to samo. Sprawdzałem miernikiem ładowanie przez alternator i wykazuje bez świateł i innych 14,7 a z wszystkimi gaźdzetami elektr. wskazuje 14,2 zależy jeszcze co jest włączone, byłem z tym u mechanika i mowi ze jakieś szczotki się zużyć mogły i namawiał bym zostawił auto on naprawi.. tylko nie wspominał nic o akumulatorze... a po zgaszeniu silnika akumulator wskazuje na naładowany 14,5 po 15minutach spada napięcie nawet do 10,6V :O
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dylemat (słaby aku. lub alternator)
ładowanie masz ok...zakładając że pomiary są prawidłowe, bo sprawny aku nie może mieć ani 14,5V ani 10,6V
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Dylemat (słaby aku. lub alternator)
Zrobiłem to na teraz 5min temu.
Przy wyłączonych światłach radiu, wiatraka mam z alka wynik. 14.8V
przy obciążeniu klima - awaryjne światła drogowe oraz mijania - stop - radio on - wynik - 13.9 - 14.0V
przy normalnej jeździe czyli światła + radio + wiatrak - wynik - 14.5V
akumulator nie chce sie naładować do 14V nawet i gdy wyłącze silink spada mu napięcie do 13.2 wiec wina akumulatora (tak jakby nie trzymał mocy w sobie)?
Przy wyłączonych światłach radiu, wiatraka mam z alka wynik. 14.8V
przy obciążeniu klima - awaryjne światła drogowe oraz mijania - stop - radio on - wynik - 13.9 - 14.0V
przy normalnej jeździe czyli światła + radio + wiatrak - wynik - 14.5V
akumulator nie chce sie naładować do 14V nawet i gdy wyłącze silink spada mu napięcie do 13.2 wiec wina akumulatora (tak jakby nie trzymał mocy w sobie)?
Dylemat (słaby aku. lub alternator)
cela się w nim oberwała, oddaj jeszcze aku na sprawdzenie, ale skoro po 15minutach spada do 10.6V to cela oberwana
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Dylemat (słaby aku. lub alternator)
Co to ta cela i od czego ona się obrywa??? i jeżeli to wina aku. to ja zakupię nowy. bo zima idzie a naprawa pewnie nie kosztuje duzo mniej jak zakup nowego co za tym idzie - zima i mrozy.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dylemat (słaby aku. lub alternator)
beRRo, może poczytaj trochę o akumulatorach...nie wiem skąd Ci się wzięło że aku powinien naładować się do 14V
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Re: Dylemat (słaby aku. lub alternator)
Nie do 14V a 12V max na każdym tylko pytanie czy ładowanie alternatora jest dobre???
Przy wyłączonych światłach radiu, wiatraka mam z alka wynik. 14.8V
przy obciążeniu klima - awaryjne światła drogowe oraz mijania - stop - radio on - wynik - 13.9 - 14.0V
przy normalnej jeździe czyli światła + radio + wiatrak - wynik - 14.5V
bo kupie aku. a może to wina alternatora jednak :O
Przy wyłączonych światłach radiu, wiatraka mam z alka wynik. 14.8V
przy obciążeniu klima - awaryjne światła drogowe oraz mijania - stop - radio on - wynik - 13.9 - 14.0V
przy normalnej jeździe czyli światła + radio + wiatrak - wynik - 14.5V
bo kupie aku. a może to wina alternatora jednak :O
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dylemat (słaby aku. lub alternator)
ładowanie na pewno nie jest za niskie...nawet trochę za wysokie jest te 14.8
Dylemat (słaby aku. lub alternator)
idziesz rano do samochodu - napięcie na aku powinno być ok 12,3-12,6. Jeździsz i jak zgasisz silnik napięcie na aku powinno powoli spadać na 12,6 (chwilowo będzie wyższe) - jeśli będziesz miał 13 a szybko zjedzie poniżej 12 to akumulator do wymiany
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- beRRo
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 22:55
- Lokalizacja: WML
- Silnik: AKL
- Kontakt:
Dylemat (słaby aku. lub alternator)
Rano pomiar - 10.2 (zapalił ale ciężko miał) widocznie akumulator dość spory 12V - 60Ah
po jeździe miał 13.2V - po 30minutach spadło do 12.6
po godzinie.. 10.5V
------------------------- wiec chyba czas wymienić aku.
ale pytanie? czy mogę jeździć na takim jaki jest? czyli odpala lecz po wydłużonym czasie? aż zaskoczy (Wiadomo o jaki rozruch chodzi).
po jeździe miał 13.2V - po 30minutach spadło do 12.6
po godzinie.. 10.5V
------------------------- wiec chyba czas wymienić aku.
ale pytanie? czy mogę jeździć na takim jaki jest? czyli odpala lecz po wydłużonym czasie? aż zaskoczy (Wiadomo o jaki rozruch chodzi).
Dylemat (słaby aku. lub alternator)
beRRo, wymień ten akumulator, jak napięcie spadnie Ci jeszcze bardziej, to będzie siało błędami po wszystkich sterownikach
Przyjdzie zima, przyłoży mrozem i samochodu nie odpalisz
Przyjdzie zima, przyłoży mrozem i samochodu nie odpalisz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości